ابراهیمی امروز با بشار و مخالفانش دیدار می‌کند

۲۵ شهریور ۱۳۹۱ | ۱۷:۰۸ کد : ۱۹۰۶۸۵۱ سرخط اخبار

قرار است، «اخضر ابراهیمی»، فرستاده سازمان ملل در امور سوریه امروز با «بشار اسد» و همچنین معارضان سوری دیدار کند. این درحالی است که دمشق پیشتر آمادگی خود برای همکاری با ابراهیمی را اعلام کرده بود.

به گزارش فارس به نقل از خبرگزاری رسمی سوریه (سانا)، سخنگوی سازمان ملل طی سخنانی اعلام کرد، «اخضر ابراهیمی»، فرستاده ویژه سازمان ملل در امور سوریه امروز، شنبه با «بشار اسد»، رئیس جمهوری سوریه در دمشق، پایتخت این کشور دیدار می کند.

وی گفت: الابراهیمی روز جمعه با شماری از اعضای هیئت معارضان سوریه و نیز سفیر روسیه و کاردار چین در این کشور تماس گرفت.

بنا به گفته سخنگوی سازمان ملل، الابراهیمی صبح امروز با بشار اسد دیدار خواهد کرد و پس از آن با گروه سفیران کشورهای عربی، هیئتی از اتحادیه اروپا و نمایندگان گروه های معارض سوری دیدار می کند.

برخی از منابع اعلام کردند که دیدار ابراهیمی با گروه های معارض سوری پیش از دیدار وی با بشار اسد صورت خواهد گرفت.

سخنگوی سازمان ملل بدون اشاره به هویت کسانی که ابراهیمی قرار است امروز با آنها دیدار کند، درباره بازگشت ابراهیمی به نیویورک گفت: هنوز مشخص نیست ابراهیمی چه زمانی به نیویورک بازگردد.

اخضر الابراهیمی پیشتر مذاکراتی با «ولید المعلم»، وزیر خارجه سوریه و نیز سفیر ایران در سوریه انجام داده بود.

در این دیدار المعلم بر آمادگی سوریه برای همکاری کامل با ابراهیمی تاکید و اعلام کرده بود، با وجود دشواری ماموریت ابراهیمی موفقیت وی در اجرای این ماموریت بستگی به میزان جدیت کشورهایی دارد که این ماموریت را به وی واگذار کردند.

المعلم تاکید کرد: سوریه از هر طرحی که برای حل و فصل وضعیت خود و حفظ منافع ملت سوریه بدون دخالت بیگانگان مطرح شود، حمایت خواهد کرد.

در بیانیه وزارت خارجه سوریه با تاکید بر مثبت بودن این دیدار اعلام شده است که ابراهیمی طی چند روز آینده دیدارش با مقامات سوریه را به پایان خواهد رساند.

کلید واژه ها: سوریه ابراهیمی


نظر شما :