قدردانی پرز از اقدام ضدایرانی کانادا

۱۹ شهریور ۱۳۹۱ | ۱۸:۲۹ کد : ۱۹۰۶۵۹۰ سرخط اخبار

رئیس رژیم صهیونیستی از تصمیم کانادا برای بستن سفارتخانه خود در تهران و قطع روابط دیپلماتیک با ایران قدردانی کرد.

به گزارش فارس، به نوشته روزنامه «یدیعوت آحارونوت»، «شیمون پرز» شنبه با صدور بیانیه ای از مردم کانادا و نخست وزیر آن به خاطر قطع روابط دیپلماتیک با ایران قدردانی کرد.

وی همچنین ابراز امیدواری کرد سایر کشورها کانادا را الگوی «اخلاقی» خود قرار دهند و از آن پیروی کنند.

وزیر خارجه کانادا با صدور بیانیه ای از تعطیلی سفارت این کشور در تهران و اخراج همه دیپلمات های ایرانی از کانادا خبر داد. وی در این بیانیه، «دشمنی ایران با اسرائیل» را یکی از دلایل این اقدام ذکر کرده بود.

رئیس رژیم صهیونیستی با بیان اینکه «کانادا بار دیگر اثبات کرد اخلاق بر عملگرایی برتری دارد»، مدعی شد: کانادا نشان داد سیاست باید منعکس کننده اصول و ارزش ها باشد. ایران منبع «ترور جهانی» و ناقض حقوق بشر است و قصد دارد بر کل خاورمیانه مسلط شود.

شیمون پرز در ادامه ادعا کرد: تلفیق تمایل برای تسلط (بر جهان)، «دیوانگی سیاسی» و تسلیحات هسته ای تلفیقی غیرقابل تحمل و غیرقابل پذیرش است که کل جهان را به مخاطره می اندازد و کل جهان باید با همه توان خود علیه آن اقدام کند.

پیش از شیمون پرز نیز «بنیامین نتانیاهو»، نخست وزیر اسرائیل با صدور بیانیه ای از تصمیم کانادا برای تعطیلی سفارت خود در تهران و قطع روابط با ایران استقبال کرد و گفت: این اقدام پیام های واضحی را به ایران و تمام جهان ارسال می کند.  

وی افزود: تصمیم نخست وزیر کانادا، اهمیت بسیاری دارد و الگویی برای جامعه جهانی است.

کلید واژه ها: کانادا


نظر شما :