جلال طالبانی از قدرت کنار می رود

۳۰ خرداد ۱۳۹۱ | ۲۱:۰۴ کد : ۱۹۰۲۹۷۶ سرخط اخبار
دیپلماسی ایرانی: منابع آگاه و نزدیک به ریاست جمهوری عراق به دیپلماسی ایرانی گفتند که جلال طالبانی، رئیس جمهوری عراق قصد دارد به زودی قدرت را به برهم صالح یکی از نزدیکان خود در حزب اتحادیه میهنی کردستان عراق وا گذارد و از سمت خود کناره گیری کند.
طالبانی که در حال حاضر در آلمان به سر می برد، گفته است که از وضعیت جسمانی خوبی برخوردار نیست و پزشکانش در آلمان به او توصیه اکید کرده اند که برای حفظ سلامتی اش خود را از فضای سیاسی و هیجانات ناشی از آن دور کند.
بنا به این گزارش رئیس جمهوری عراق برخی از اختیارات خود را به برهم صالح تفویض کرده و قصد دارد به زودی او را به جای خود منصوب کند.
همین منابع تاکید کرده اند که طالبانی از اوضاع آشفته سیاسی عراق به ستوه آمده و وضعیت فعلی را مناسب ترین زمان برای کناره گیری خود از قدرت می داند.
وی روز گذشته نیز سه نامه جدا گانه به اسامه النجیفی، رئیس پارلمان عراق، ایاد علاوی، رئیس فهرست العراقیه و مسعود بارزانی، رئیس اقلیم کردستان نوشته بود و تاکید کرده بود که در صورتی که همچنان بر رای عدم اعتماد به مالکی پافشاری کنند از سمت خود استعفا خواهد داد.
پیش از این نیز گفته شده بود که طالبانی قصد کناره گیری از قدرت را دارد و به اطرافیان خود گفته است که ریاست جمهوری را به برهم صالح و ریاست حزب اتحاد میهنی کردستان را نیز به کسوت رسول بدهند. جلال طالبانی 82 سال سن دارد و از بیماری رنج می برد. وی تا کنون یک بار نیز در ایالات متحده امریکا عمل قلب باز انجام داده است.

نظر شما :