موضوع غنی سازی اورانیوم 20 درصد برای همیشه روی میز نخواهد بود

۳۰ خرداد ۱۳۹۱ | ۰۳:۴۳ کد : ۱۹۰۲۹۴۰ سرخط اخبار

جمهوری اسلامی ایران به گروه 1+5 هشدار داده است در صورتی که حقوق ایران نادیده گرفته شود و تحریم های علیه این کشور برداشته نشود موضوع غنی سازی اورانیوم 20 درصد بیش از این روی میز نخواهد ماند.
به گزارش خبرنگار ایرنا، یک منبع نزدیک به تیم مذاکرات جمهوری اسلامی روز دوشنبه خاطرنشان کرد: هر گونه مذاکره در رابطه با غنی سازی اورانیوم 20 در صد درصورتی که قدرت های غربی حقوق ایران را نادیده بگیرند و تحریم های یکجانبه علیه تهران را برندارند ، گفت وگوها درباره این موضوع متوقف می شود.

به گفته این منبع ، زمان به سرعت برای غربی ها می گذرد و تهران برای همیشه منتظر پاسخ طرف دیگر نخواهد بود.

وی در ادامه افزود: جمهوری اسلامی ایران تمامی تدابیر لازم را برای متقاعد ساختن جامعه بین الملل انجام داده است تا آنها را متوجه سازد که فعالیت های هسته ای مربوط به انرژی هسته ای از مقاصد صلح آمیز برخوردار می باشد.

منبع نزدیک به تیم مذاکرات ایران اضافه کرد: بنابراین اگر غرب به زیاده خواهی های خود ادامه دهد ، ایران هم بیش از این تحمل نخواهد داشت.

تیم های شرکت کننده ایران و گروه 1+5 روز دوشنبه در نشست هسته ای مسکو، دو دور مذاکرات انجام دادند.

'سعید جلیلی' دبیر شورای عالی امنیت ملی کشورمان سرپرست هیات نمایندگی کشورمان در این مذاکرات را برعهده دارد و 'کاترین اشتون' نماینده سیاسی اتحادیه اروپا و مدیران سیاسی وزارتخانه های کشورهای گروه 1+5 هم طرف های دیگر مذاکره کننده را تشکیل می دهند.

قرار است دور سوم این مذاکرات روز سه شنبه برگزار شود و در حاشیه نشست نیز چند دیدار دوجانبه صورت گیرد.

 

نظر شما :