باراک اوباما:

دوستی با تهران به نفع کاراکاس نیست!

۲۹ آذر ۱۳۹۰ | ۱۲:۴۶ کد : ۱۹۰۱۸ سرخط اخبار
دیپلماسی ایرانی : باراک اوباما،‌رئیس جمهور آمریکا در مصاحبه‌ای اعلام کرد که گسترش بین ونزوئلا، ایران و کوبا به نفع مردم وئزوئلا نخواهد بود.
این در حالی است که هوگو چاوز؛‌رئیس جمهور ونزوئلا و محمود احمدی‌نژاد رئیس جمهوری ایران در سال‌های اخیر روابط نزدیکی را بین دو کشور بنا نهاده‌اند که به افزایش تنش‌ها بین واشینگتن و کاراکاس منجر شده است.
در ماه می،‌ایالات متحده شرکت ملی نفت ونزوئلا را به اتهام ارسال دست کم 2 تانکر حاوی تولیدات نفتی به ارزش 50 میلیون دلار به ایران،‌تحریم کرد.
اوباما در گفت‌و‌گو با شبکه خبری ال‌یونیورسال ونزوئلا اظهار داشت: ونزوئلا یک کشور با افتخار و مستقل است و آمریکا نمی‌خواهد در روابط خارجی کاراکاس دخالت کند. با این حال واشینگتن بر این باور است که روابط ونزوئلا با ایران و کوبا به نفع مردم ونزوئلا نیست.
وی ادامه داد: مردم ونزوئلا باید تصمیم بگیرند که فواید رابطه با ایران، کشور‌ی که به گفته وی از سوی بیشتر کشور‌های جهان ایزوله شده،‌چه خواهد بود.
این در حالی است که چاوز در نشست خبری که پس از اظهارات اوباما برگزار کرد به وی توصیه کرد که دست از مداخله بردارد.
چاوز خاطرنشان کرد که اوباما باید به کار خودش بپردازد و به امور کشورش رسیدگی کند که به یک فاجعه تبدیل شده است.
به گزارش خبرگزاری رویترز، اتحاد چاوز با احمدی‌نژاد و دیگر رهبران ضد آمریکایی به منبعی برای غرور و سوسیالیستی‌گری و بخش مرکزی تلاش‌های وی برای ایجاد محور جایگزین قدرت تبدیل شده است.




نظر شما :