ادعای تازه ایالات متحده

ایران نفت تحریمی سوریه را می‌فروشد!

۲۹ دی ۱۳۹۰ | ۱۹:۴۴ کد : ۱۸۹۷۲۳۵ اخبار اصلی
مقامات آمریکایی ادعا می کنند که ایران در اقدامی آشکار برای تقویت حکومت بشار اسد، به سوریه کمک می کند تا نفت تحریم شده از سوی آمریکا و اتحادیه اروپا را به فروش برساند.
ایران نفت تحریمی سوریه را می‌فروشد!
دیپلماسی ایرانی:مقامات آمریکایی ادعا می کنند که ایران در اقدامی آشکار برای تقویت حکومت بشار اسد، به سوریه کمک می کند تا نفت تحریم شده از سوی آمریکا و اتحادیه اروپا را به فروش برساند.
روزنامه وال استریت ژورنال در گزارشی مدعی شد که جمهوری اسلامی نفت صادراتی سوریه را به طور مخفیانه به ایران انتقال می دهد و از آنجا آن را راهی بازار های جهانی می کند و درآمد ناشی از فروش نفت را به سوریه باز می گرداند.
آمار و برآورد ها در مورد یکی از این محموله ها نشان می دهد که دست کم 91 هزار تن نفت سوریه در ماه گذشته از طریق ایران وارد بازار های جهانی شده است. یکی از مقامات خزانه داری آمریکا در این زمینه مدعی شده که انتقال نفت سوریه به ایران برای کمک به این کشور در جهت دور زدن تحریم های بین المللی انجام می شود.
خزانه داری آمریکا نیز در واکنش به این اقدام روند ارائهد بیمه نامه و ثبت تانکر های بین المللی که نفت سوریه را به خارج حمل می کنند را زیر نظر گرفته است.
این در حالی است که این نگرانی ها تنها به کمک ایران به سوریه محدود نمی شود و مشکلاتی نیز در مورد پشتیبانی کرملین از دولت اسد وجود دارد.
گفتنی است سخنگوی هیات ایران در سازمان ملل نیز اعلام کرده است که هیچ تحریم بین المللی وجود ندارد که تهران باید در مورد سوریه به آن عمل کند.
کارشناسان می گویند ایران و روسیه از دیرباز متحد خاندان اسد در سوریه بوده اند. روسیه بزرگترین تامین کننده تسلیحات سوریه اسد و ایران و سوریه نیز به طور نزدیک در حمایت از حزب الله تلاش می کنند.
با این حال آمریکا و اتحادیه اروپا در زمینه کاهش درآمد نفتی سوریه متمرکز شده اند. سوریه در گذشته حدود یک سوم درآمد نفتی خود را از راه فروش نفت به اتحادیه اروپا به دست می آورد اما ممنوعیت ارائه بیمه های مالی به صادرات نفت سوریه از سوی اروپا و آمریکا، صنعت نفت سوریه را با تنش مواجه کرده است.
مقامات آمریکایی می گویند ایران از طریق یک شرکت تانکری در دوبی با نام مایر، هزاران تن نفت سوریه را از بند بنی یاس این کشور به ترمینال راس بحرگان ایران انتقال داده است. به همین دلیل خزانه داری آمریکا بیمه مالی و ثبت شرکت مایر را به دلیل انتقال محموله تحریم شده، لغو کرده است.
ادعا ها در مورد کمک ایران به صادرات نفت تحریم شده سوریه در حالی مطرح می شود که اخیرا مقامات آمریکایی برای چندمین بار در یک سال گذشته ادعای انتقال سلاح از ایران به سوریه را مطرح کرده اند.

تهیه کننده: تحریریه دیپلماسی ایرانی
 

نظر شما :