شورای نظامی از مردم مصر عذرخواهی کرد

۳۰ آذر ۱۳۹۰ | ۱۶:۴۹ کد : ۱۸۹۶۳۵۱ سرخط اخبار
به دنبال هتک حرمت یک زن تظاهرکننده در میدان التحریر توسط نیروهای ارتش مصر هزاران تن از زنان این کشور در تظاهراتی کناره‌گیری نظامیان و مجازات عاملان این هتک حرمت را خواستار شدند.

به گزارش ایسنا، به نقل از سایت شبکه الجزیره، هزاران تن از زنان و دختران مصری در یک تظاهرات گسترده در قاهره استفاده از خشونت بیش از حد توسط ارتش مصر را محکوم کردند.

این معترضان اقدام اخیر سربازان مصری را در هتک حرمت یک زن مصری محکوم کردند و تظاهرکنندگان در آن مجازات عاملان این اقدام شنیع را خواستار شدند.

این تظاهرات با دعوت گروه‌های مختلف سیاسی مصر برگزار شد و در پی کنفرانس خبری بود که عادل عماره،‌ عضو شورای عالی نظامی مصر روز دوشنبه برگزار کرد و در آن اعتراف کرد که زن مصری توسط نیروهای ارتش مورد ضرب و شتم قرار گرفته و به وی بی‌حرمتی شده است اما این مساله در حال بررسی است.

در این تظاهرات تعداد زیادی از مردان مصری نیز به تظاهرکنندگان پیوستند که در بین آنها فعالان سیاسی و شخصیت‌های مهم این کشور نیز از جمله برخی از اعضای مجلس الشعب این کشور و نیز از اعضای حزب آزادی و عدالت و دیگر گروه‌های سیاسی مصر حضور داشتند.

در تظاهرات زنان مصر شرکت کنندگان با سر دادن شعارهایی سرنگونی حاکمیت نظامیان در مصر را خواستار شدند و به شدت هتک حرمت زن مصری را محکوم کردند.

در همین حال شورای نظامی مصر با صدور بیانیه‌ای از حادثه هتک حرکت زن مصری ابراز تاسف کرد و بر احترام شورای نظامی مصر برای زنان و حق آنها تاکید کرد.

شورای نظامی مصر اعلام کرد که عاملان این هتک حرمت را مورد پیگرد قانونی قرار دهد تا به مجازات کار خود برسانند.

شورای نظامی همچنین در این بیانیه از مردم مصر خواسته است تا به مقامات این کشور فرصت دهند تا روند دموکراسی در کشور و انتخابات پارلمانی مصر را تکمیل کنند.

در بیانیه شورای نظامی همچنین با دعوت به آرامش آمده است: شورای نظامی خواستار برقراری آرامش در کشور است تا بتواند اراذل و اوباش و کسانی که قانون شکنی کرده‌اند را شناسایی و مورد پیگرد قانونی قرار دهد و شورای نظامی آماده هرگونه گفت‌وگوی سیاسی و پذیرش طرح‌های سیاسی در این خصوص از سوی مقامات و احزاب سیاسی مصر است.

در جریان تظاهرات روز دوشنبه معترضان مصری در میدان التحریر قاهره یک زن مصری توسط چند سرباز ارتش این کشور مورد ضرب و شتم قرار گرفت و لباس‌های وی پاره شد. در درگیری‌های چند روز اخیر مصر 13 تن کشته و صدها تن از معترضان نیز زخمی شدند و براساس گزارش پزشکی قانونی9 تن از کشته شدگان به دلیل اصابت گلوله کشته شدند.

تظاهرکنندگان مصری خواهان انتقال قدرت از نظامیان به یک دولت غیرنظامی هستند.

نظر شما :