آیا بروجردی کنار می رود؟

۱۰ آبان ۱۳۹۰ | ۱۲:۴۹ کد : ۱۷۵۱۹ اخبار اصلی
علاءالدین بروجردی که این روزها مشغول رد شایعات پیرامونی اش است، می گوید احتمالا نیروهای منافقین به دنبال نفوذ در شبکه بانکی کشور و ایجاد اختلال در آن هستند.
آیا بروجردی کنار می رود؟
دیپلماسی ایرانی: پس از آنکه احمد بیغش و محمد دهقان (از نمایندگان مجلس) تایید کردند که یکی از نمایندگان به دلیل ارتباط با پرونده اختلاس بزرگ بانکی بازداشت شده، برخی منابع از علاءالدین بروجردی به عنوان این فرد نام بردند ولی او بلافاصله فردای آن روز با حضور در نمایشگاه مطبوعات به شایعات یک شبه پایان داد. بروجردی به خبرنگاران گفت: نه من و نه فرزندانم هیچ نقشی در فساد مالی اخیر نداریم و معتقدیم که مقصر اصلی این حادثه را باید اعدام کنند.

بروجردی می گوید مجلس از تمام ظرفیت‌های خود برای جلوگیری از سوء استفاده‌های مشابه استفاده می کند و درج چنین شایعاتی به منظور تشویش اذهان عمومی انجام شده است. وی همچنین در تکمیل رد شایعه دستگیری یک شبه اش افزود: سازمان جنایتکار منافقین امروز به دنبال نفوذ در سیستم اجرایی و بانکی کشورمان است و شبکه آنها بیکار ننشسته است؛ گرچه آنها قدرت چندانی ندارند و بدترین دوران خود را سپری می کنند.

با این حال جواد کریمی قدوسی یکی از اعضای کمیسیون سیاست خارجی و امنیت ملی مجلس اعلام کرده است در صورتی که علاء‌الدین بروجردی از ریاست این کمیسیون استعفا نکند٬ برکنار خواهد شد. او روز یکشنبه (هشتم آبان) به سایت قانون آنلاین گفت: بروجردی با استفاده از سربرگ کمیسیون توصیه‌هایی را در جهت حمایت از گروه اقتصادی امیر منصور آریا انجام داده است.

وی افزود: خود من پیشنهاد کنار گذاشتن بروجردی را از این سمت کرده‌ام و امروز جلسه‌ای در همین باره در کمیسیون امنیت ملی برگزار خواهد شد که پس از جلسه٬ نتیجه آن مشخص می‌شود. تعداد زیادی از اعضای کمیسیون با این کار موافق هستند البته ممکن است مخالفانی نیز وجود داشته باشند.

این نماینده مجلس گقته است: خود بروجردی در کمیسیون امنیت ملی در این باره گفته که قاضی پرونده وی را فراخوانده و در مورد کارهایی که انجام داده از وی سوال کرده است.

برخی سایت ها طی روزهای گذشته در تلاش بوده اند تا از علاء‌الدین بروجردی به عنوان یکی از سه نماینده مرتبط با پرونده اختلاس سه هزار میلیاردی در بانک صادرات نام ببرند و همین مسئله موجب شده تا او در چند مصاحبه ضمن تکذیب این ماجرا، موضع و بی تقصیری خود را درباره اختلاس بانکی اخیر اعلام کند. او روز شنبه (هفتم آبان) به جام‌جم آنلاین گقت: ‌ بازداشت من و فرزندم در خصوص پرونده سوءاستفاده مالی دروغ بزرگی بود که از سوی برخی رسانه‌ها مطرح شد.

احمد بیغش عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس، نخستین کسی بود که هفته گذشته بدون آنکه نامی از بروجردی ببرد٬ اعلام کرد یکی از نمایندگان بازداشت و سپس با وساطت رئیس مجلس آزاد شده است. سپس سایت بولتن‌نیوز از حذف نام سه نماینده در گزارش کمیسیون اصل ۹۰ مجلس درخصوص پرونده اختلاس خبر داد. محمد دهقان عضو هیات رئیسه مجلس هم پنجشنبه گفته بود که یک نماینده درباره پرونده اختلاس به دادگاه احضار شده است.

این شایعات و اخبار درباره کشیده شدن پای چند تن از نمایندگان مجلس به ماجرای اختلاس بزرگ، اقتضا می کند تا روند پیگیری و رسیدگی به پرونده مزبور با احتیاط و مراقبت بیشتری پیش برود و احضار یا سوال از چند نفر به قصد کسب اطلاع و تکمیل دانسته های قاضی، آنطور تعبیر نشود که هر فرد در هر جایگاه به عنوان متهم مورد ظن و بدبینی قرار بگیرد. البته در مورد علاءالدین بروجردی اظهارات کریمی قدوسی متفاوت از سایرین است و به نظر می رسد زمینه ساز تغییراتی در ترکیب کمیسیون سیاست خارجی و امنیت ملی مجلس شود.

علاءالدین بروجردی در نشست جامعه اسلامی مهندسین ضمن رد شایعات مطرح شده درباره او و فرزندانش، از احتمال نفوذ منافقین در سیستم بانکی کشور خبر داد. او همچنین ضمن تمجید از پیشنهاد تغییر نظام ریاستی کشور به نظام پارلمانی گفت: لازمه تغییر نظام ریاستی به نظام پارلمانی تغییر قانون اساسی است و این نیازمند کار مطالعاتی عمیق است، اما اگر این اتفاق بیفتد مطمئنا قدرت ملت بیشتر می‌شود.

 

( ۱ )

نظر شما :