هشدار تلویحی کلینتون به ایران

۳۰ مهر ۱۳۹۰ | ۱۸:۱۲ کد : ۱۷۲۵۲ سرخط اخبار
هشدار تلویحی کلینتون به ایران
 

دیپلماسی ایرانی: در شرایطی که اوباما جدول زمانبندی خروج نیرو‌های آمریکایی از عراق تا پایان سال جاری میلادی را قطعی اعلام کرده و شماری از منتقدان این استراتژی وی را مورد انتقاد قرار داده اند، هیلاری کلینتون به طور تلویحی به ایران هشدار داد.

مخالفان خروج نیرو‌های آمریکایی از عراق بر این باورند که با خروج نیرو‌ها تنها اتفاقی که به وقوع می‌پیوندد افزایش نفوذ ایران در این کشور خواهد بود. این دیدگاهی است که در بین شماری از تحلیلگران و کارشناسان امور خاورمیانه مشترک است. جان مک کین که رقیب جمهوریخواه اوباما در انتخابات ریاست جمهوری سال 2008 بود به صراحت اعلام کرده است که شکست مذاکرات آمریکا و مقامات عراقی در خصوص باقی ماندن نیرو‌ها و تصمیم اوباما برای خارج کردن نیرو‌ها از عراق یک اشتباه جدی برای دولت آمریکا به شمار می‌رود.

به گفته وی خروج نیرو‌های آمریکایی از عراق یک برد استراتژیک برای دشمنان آمریکا در خاورمیانه به خصوص ایران است که به شدت برای پایان دادن به حضور نظامی آمریکا در عراق تلاش می کند. این در حالی است که هیلاری کلینتون، وزیر امور خارجه آمریکا تاکید کرده است که آمریکا به حمایت از عراق در روند دستیابی به دمکراسی ادامه خواهد داد.

خبرگزاری فرانسه در این زمینه گزارش داد: وزیر امور خارجه آمریکا بدون اشاره مستقیم به نام ایران به همسایگان عراق هشدار داد که آمریکا و متحدانش برای حفاظت از امنیت و منافع مشترک خود تلاش می کنند. به گفته کلینتون، آمریکا پس از خروج نیرو‌های نظامی نیز حضور خود را در عراق حفظ خواهد کرد.

 

نظر شما :