انگشت اتهام فریدون عباسی به سوی انگلیس

جاسوسان تا پشت دفتر من هم آمده‌اند

۲۹ شهریور ۱۳۹۰ | ۱۷:۱۷ کد : ۱۶۳۸۹ سرخط اخبار
دیپلماسی ایرانی: رئیس سازمان انرژی اتمی ایران جاسوسان انگلیسی را به تعقیب خود در سراسر جهان حتی پشت در دفترش در دانشگاه متهم و تاکید کرد هدف آنها جمع‌آوری اطلاعات پس از جان سالم به در بردن وی از سوء قصد سال گذشته است.

فریدون عباسی دوانی که به واسطه فعالیت‌هایش در برنامه های هسته‌ای ایران در فهرست تحریم های سازمان ملل قرار گرفته همچنین آمریکا و اسرائیل را به ساماندهی سوء قصد‌ها علیه وی و دیگر دانشمندان هسته‌ای متهم کرد. این در حالی است که وزارت امور خارجه انگلیس به اظهارات و اتهامات وارده از سوی عباسی پاسخ نداده است.

خبرگزاری رویترز در این زمینه گزارش داد: اظهارات عباسی در حاشیه گردهمایی سالیانه اعضای آژانس در وین مطرح شد و از عمق تنش‌ها در روابط ایران با غرب بر سر مساله هسته‌ای حکایت دارد. همچنین این اظهارات محدودیت‌های رویکرد تدافعی را نشان می‌دهد که ایران قصد دارد به منظور تعدیل فشار جامعه بین‌المللی آن را دنبال کند.

عباسی در حاشیه این گرد‌همایی تاکید کرد که جاسوسان انگلیسی از 6 سال قبل سرگرم جمع‌آوری اطلاعات در مورد پیشینه وی، خانواده و تعداد فرزندانش بوده‌اند. رئیس سازمان انرژی اتمی ایران ادامه داد، جاسوسان ام آی 6 در اماکن متفاوت از فرودگاه فرانسه گرفته تا مراکز علمی در ایتالیا، هلند و مالزی نسبت به تعقیب وی اقدام کرده‌اند. وی تاکید کرد جاسوسان انگلیسی حتی تا پشت در دفتر وی در دانشگاه هم آمده‌اند تا ببینند او محافظ شخصی دارد یا خیر.

 

 

نظر شما :