مجادله نماینده ایران و آمریکا در جلسه آژانس انرژی اتمی

۲۹ شهریور ۱۳۹۰ | ۱۵:۵۱ کد : ۱۶۳۸۲ سرخط اخبار
رئیس سازمان انرژی اتمی ایران در نشست امروز آژانس بین‌المللی انرژی اتمی با وزیر انرژی آمریکا درگیری لفظی پیدا کرد.

به گزارش «تابناک»، بنا بر خبری که «رویترز» منتشر کرده، «فریدون عباسی»، رئیس سازمان انرژی اتمی ایران و «استیون چو»، وزیر انرژی آمریکا نسبت به سیاست‌های هسته‌ای متقابل با هم وارد درگیری لفظی شدند.

بنا بر این گزارش، «چو» ایران را متهم کرد که همچنان مقررات آژانس را رعایت نمی‌کند و همواره در حال انکار واقعیت برنامه‌های خود است.

وی همچنین با متهم کردن ایران به انجام رفتار تحریک‌آمیز به ایران هشدار داد، در صورتی که مطالبات جامعه جهانی را درباره برنامه هسته‌ای خود برآروده نکند، با انزوایی شدید در عرصه بین‌المللی روبه‌رو خواهد شد!

جامعه جهانی به جامعه ای متشکل از همه کشورها یا دست‌کم بیشتر کشورها گفته می‌شود، ولی در سال‌های اخیر، کشورهای غربی همچون آمریکا، فرانسه و انگلیس، لفظ جامعه جهانی را برای این سه کشور به کار می‌برند و دغدغه‌ها و منافع خود را منافع و دغدغه‌های همه کشورهای جامعه جهانی معرفی می‌کنند، در حالی که بیشتر کشورها با نقطه نظرات این سه کشور در عرصه جهانی مخالفند.

پس از ,وارد کردن اتهامات وزیر انرژی آمریکا به ایران ، «فریدون عباسی»، رئیس سازمان انرژی اتمی ایران با خطاب قرار دادن وزیر انرژی امریکا به وی گفت : خطر کشوری چون آمریکا که دارای سلاح هسته‌ای است، امروز به دغدغه جدی جامعه جهانی تبدیل شده، چرا که این سلاح‌ها، صلح و امنیت جهانی را تهدید می‌کنند.

فریدون عباسی همچنین اظهار داشت: مواضع دشمنانه آمریکا و برخی از کشورها و تهدیدهای نظامی آنان، باعث شده کشورهایی چون ایران ناچار شوند تأسیسات خود را در جاهایی امن مستقر کنند.
 
آمریکا و رژیم صهیونیستی بارها و آشکارا در مجامع بین‌المللی ایران را به حمله به تجهیزات هسته‌ایش تهدید کرده‌اند، در حالی که این اظهارات تاکنون با محکومیت مجامع بین‌المللی و سازمان‌های صلح طلب روبه‌رو نشده و این نهادها در قبال این تهدیدات سکوت پیشه کرده‌اند؛ تهدیداتی که ناقض صریح تعهدات آمریکا به عنوان عضوی از سازمان ملل متحد است.

عباسی همچنین در سخنرانی خود از تلاش سازمان‌های اطلاعاتی غرب برای ترور دانشمندان و کارشناسان هسته‌ای و به شهادت رساندن سه تن از آنان سخن گفت و خواستار محکوم کردن این عملیات تروریستی توسط آژانس بین‌المللی انرژی اتمی شد.

نظر شما :