احمدی‌نژاد این روزها بین المللی فکر می‌کند

۲۶ شهریور ۱۳۹۰ | ۲۲:۴۷ کد : ۱۶۲۹۷ اخبار اصلی
محمود احمدی نژاد در اولین سفر از دور چهارم سفرهای استانی دولت از لزوم فکر کردن به یک نظام جدید جهانی سخن گفت ولی همزمان صحبت هایی را نیز درباره پرونده اختلاس سه هزار میلیارد تومانی و لزوم برخورد با عوامل آن پیش کشید.
احمدی‌نژاد این روزها بین المللی فکر می‌کند
دیپلماسی ایرانی: احمدی نژاد در آخرین روز از سفر استانی اش به اردبیل در مصاحبه با شبکه تلویزیونی سبلان شبکه استانی اردبیل گفت: باید به فکر ارائه یک نظام جدید جهانی بود.

او پیشتر نیز از لزوم تشکیل نظم نوین جهانی و برهم زدن ساختار کنونی جهان و حتی تغییر ساختار سازمان ملل سخن گفته و نظام کنونی حاکم بر جهان را ناعادلانه و زورگویانه و مغایر با آزادی ملت ها خوانده بود. او در آستانه سفر به نیویورک قرار دارد و بار دیگر ادبیات جهانی و بین المللی اش از تریبون سازمان ملل شنیده خواهد شد.

حالا محمود احمدی نژاد چند روز پیش از سفر به نیویورک به ادبیات بین المللی خاص خود رجوع کرد و در گفتگوی مستقیم با مردم اردبیل گفته است: انسان ها از نظام حاکم فعلی بر جهان خسته شده اند و به دنبال نظم نوین و حرف و پیام جدید هستند و این فرصتی است که ملت ایران نقش تاریخی خود را ایفا کرده و راه درست را برای جهانیان معرفی کند.

احمدی نژاد در توصیف نظم موردنظر خویش نیز گفت: باید نظم جدید مبتنی بر ارزش های انسانی و اسلامی که همانا منطبق بر فطرت تمام انسان هاست، به صورت درست و کاربردی ارائه کنیم. مستکبران، پیام ایران اسلامی را که مبتنی بر عدالت، مهربانی، کرامت انسانی و عطوفت است انعکاس نمی دهند چون می دانند که اگر پیام و ارزش های حاکم در ایران را به درستی برای بشریت ارائه دهند در جهان دیگر جایی برای آنها نخواهد بود.

او و هیئت همراهش در جریان این سفر استانی بازهم به شهرستان ها و روستاهای اطراف یعنی پارس آباد، بیله سوار، گرمی، نمین و مشکین شهر و... سر زده و از نزدیک در جریان مشکلات و نیازهای مردم منطقه قرار گرفته است. بازدید هیئت دولت از مناطق مرزی ایران و آذربایجان نیز در شرایطی که طی هفته های گذشته، رویدادهای قومی در این نواحی دامن زده شده بود، پیام های خاص خود را داشت.

اما جنبه های بین المللی گفتمان احمدی نژاد در روزهای منتهی به سفر نیویورک به همین جا ختم نمی شود. گفتگوی او با واشنگتن پست سرآغاز مصاحبه های دیگری از اوست که معمولا در این موعد سال بیشتر از گذشته می شود و او را بیش از گذشته در منظر جهانیان قرار می دهد. او این روزها پیگیر موضوع آزادی دو امریکایی بازداشتی در ایران است که به اتهام جاسوسی به حکم بدوی هشت سال زندان محکوم شده اند. قبلا نیز پیش بینی می شد که تا نهایی شدن حکم شین و جاش، سازوکارهایی برای آزادی موقت این دو از زندان فراهم شود. اما اعلام زودهنگام آزادی قریب الوقوع این دو نفر توسط رئیس دولت و نه قوه قضائیه، کمی مسئله را به تاخیر انداخت تا احتمالا شیرینی و لذت خبر آزادی آنها را برای امریکایی ها دوچندان کند.

البته این بار در مصاحبه احمدی نژاد با واشنگتن پست، سخنی درباره استقلال قوه قضائیه از دولت و دخیل نبودن دولت در آزادی یا دستگیری متهمان امریکایی شنیده نشد. احمدی نژاد به خبرنگار امریکایی گفته است: "من در حال کمک کردن به ترتیبات آزادی آنها طی چند روز آینده هستم بنابراین آنها قادر خواهند بود که به خانه بازگردند. البته این اقدامی بشردوستانه و یکجانبه است."

او در پاسخ به این سوال که "آیا شما در حال انجام مقدمات آزادی آنها هستید و آیا آنها طی چند روز آینده آزاد می شوند؟" پاسخ داده است: "امیدوارم این اتفاق بیفتد. امیدوارم این موضوع طی چند روز آینده رخ دهد. ما تلاش‌های وسیعی را برای آن انجام داده‌ایم. این عفوی یکجانبه از سوی ملت ایران و از سوی جمهوری اسلامی ایران است."

محمود احمدی نژاد این چنین خود را آماده سفری دیگر به نیویورک می کند. او شاید در این سفر نیز روی نظم مورد تاکید خود برای جهان و ساختن یک نظام نوین مبتنی بر عدل و اخلاق و فطرت انسانی تاکید کند و اداره کنندگان کنونی دنیا را به دلیل جنگ های گسترده و دخالت های غرب در امور ملت ها به باد انتقاد بگیرد. البته این روزها غربی ها هم به سیاه نمایی و تبلیغات منفی علیه جمهوری اسلامی شدت داده اند. بحث های هسته ای را دوباره واگشوده و اتهام های حقوق بشری و نظامی گری و حمایت از تروریسم را به هم بافته و به ایران هراسی همیشگی شان دامن می زنند. آنها حتی این روزها مسئله اختلاس سه هزار میلیارد تومانی در ایران را برجسته کرده و با محاسباتی سرانگشتی نوشته اند، اگر کسی در ایران روزی 200 میلیون تومان درآمد داشته باشد بعد از حدود 40 سال می تواند به سه میلیارد دلار یا سه هزار میلیارد تومان برسد. غربی ها این قبیل موضوعات را دستمایه تبلیغات منفی قرار داده و سعی دارند مدیریت اقتصادی در ایران را زیر سوال ببرند.

نظر شما :