مجله هفته/ در حاشیه خبرهای ایرانی

۱۳ خرداد ۱۳۹۰ | ۲۰:۲۸ کد : ۱۳۳۹۷ اخبار اصلی
در این بخش می خوانید: مسئولیت حادثه پالایشگاه آبادان با من، هم‌اکنون ایران در وضعیت بسیار خوب و امیدوارکننده‌ای است، موج بیداری در اروپا هم نفوذ کرده است و...
مجله هفته/ در حاشیه خبرهای ایرانی
دستگیری جاسوسان امریکایی نشانگر حکمت رهبری در ابقای مصلحی بود

 

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس، حرکت رهبر انقلاب در تثبیت وزیر اطلاعات را حکیمانه خواند و گفت: دستگیری 30 جاسوس امریکایی و شناسایی افسران اطلاعاتی سیا توسط این وزارتخانه نشان از تصمیم مدبرانه ولی‌فقیه در تأیید وزیر اطلاعات، برای جلوگیری از آسیب‌های مخربانه نفوذ دشمن و عقیم گذاشتن اهدافشان است.

پرویز سروری در گفتگو با فارس درباره موفقیت اخیر وزارت اطلاعات در دستگیری 30 جاسوس امریکایی، افزود: دستگیری این جاسوسان و افراد خودفروخته‌ای که خود را در اختیار دشمن قرار داده‌اند به خوبی نشان داد تدبیر به موقع مقام معظم رهبری در ابقاء مصلحی به عنوان وزیر اطلاعات، اقدامی بس‌ ارزشمندی بود که اگر صورت نمی‌گرفت در روند این عملیات خلل به وجود می‌آمد.

وی حرکت رهبر انقلاب را در تثبیت این وزیر، "حکمت" خواند و گفت: تصمیم مدبرانه ولی ‌فقیه، کشور را از آسیب‌های مخربانه که دشمنان می‌خواستند در نبود این عنصر موثر انجام دهند جلوگیری و اهداف آنها را عقیم گذاشته است. ما امت ایران اسلامی از مقام ولایت قدردانی می‌کنیم که این فرصت را به کشورمان دادند تا روند قابل قبول و رو به رشد وزارت اطلاعات از زمان وزارت مصلحی بوجود آمده، استمرار یابد.

 

عقب‌افتاده‌ها مجوز ساخت هتل را جرم می‌دانند

 

به گزارش عصر ایران، رسانه ها خبر داده اند که محمود احمدی‌نژاد رئیس جمهور طی سخنانی در مراسم تودیع و معارفه رؤسای قدیم و جدید سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری این سازمان را یکی از مهمترین سازمان‌های کشور خواند و با اشاره به انتشار اخباری که در آن از وجود برخی رانت‌ها در ارائه مجوز ساخت هتل گلایه کرده و گفته است: به فردی برای ساخت هتل مجوز داده‌اند که این موضوع سند جرم شده در حالی که در همه جای دنیا برای ساخت هتل و تاسیسات زیربنایی تسهیلات داده و حمایت می‌کنند تا گردشگری گسترش یابد اما عده‌ای عقب‌افتاده این را جرم تلقی می‌کنند که اگر جرم است ما به آن افتخار می‌کنیم.

وی درباره حمید بقایی نیز گفته است: از زمانی که بقایی به نهاد آمده، سیبل شده. این خاصیت نهاد یا عبور از میراث فرهنگی است. تقاص باید پس بدهد. البته قبل از ایشان هم این اتفاق افتاد. انشاءالله خدمات ایشان در حوزه معاونت اجرایی ومسئولیت‌های گوناگون به ملت عزیز و اسلام عزیز ادامه پیدا می‌کند. فرد خدومی که زندگی‌اش را برای تعالی این سرزمین و خدمت به ملت ایران و فرهنگ انقلاب اسلامی گذاشته از خدمات و تحول کم نظیر ایشان تشکر می‌کنم.

 

سرپرستی احمدی‌نژاد بر وزارت نفت حرام و ممنوع است

 

عضو کمیسیون انرژی مجلس با بیان اینکه تفسیر شورای نگهبان از قانون، فصل‌الخطاب تفاسیر است، گفت: با توجه به تفسیر این شورا از اصل ۱۳۵ قانون اساسی، سرپرستی احمدی‌نژاد در وزارت نفت غیرشرعی و غیرقانونی است.

سیدجاسم ساعدی افزود: رئیس‌جمهوری باید در سریع‌ترین زمان ممکن با تمکین به قانون، یکی از مدیران توانمند نفت کشور را برای سرپرستی این وزارتخانه معرفی کند. هر ساعتی که از سرپرستی احمدی‌نژاد در وزارت نفت می‌گذرد، در توسعه این صنعت بسیار مهم اختلال بیشتری پیش می‌آید.

 

افشاگری شبکه سحر درباره فعالیت‌های رژیم صهیونیستی در آذربایجان    

 

برهان حشمتی مدیر سیمای آذری شبکه سحر گفت: شبکه سحر به اذعان رسانه های آذری، به عنوان شبکه تلویزیونی پیشتاز در این عرصه، سال هاست که در مقاطع و موارد متعدد، نسبت به تلاش رژیم صهیونیستی برای باز کردن زمینه‌های نفوذ سیاسی و اقتصادی و ... در آسیای میانه و بویژه جمهوری آذربایجان که از امتیاز همسایگی با ایران نیز برخوردار است، هشدار داده است.

وی افزود: در این مورد بخصوص، نقطه ثقل توجه ما را برج های مسکونی زیادی در باکو به خود جلب کرد که اکثراً خالی و بدون سکنه می مانند و قیمت های اعلامی برای خرید یا اجاره شان آنقدر گران است که از عهده کسی برنمی آید. این امر نشان می دهد این برج ها با هدفی ویژه ساخته می شوند.

حشمتی با یادآوری این نکته که در رابطه با آنچه در جریان است، شواهد و قرائن زیادی موجود است که نشان می دهد این برج ها برای سکنی دادن هفت هزار یهودی در شهر باکو تدارک شده، اضافه کرد: وقتی مقامات رژیم صهیونیستی، سال هاست که جمهوری آذربایجان را کشوری می خوانند که هیچگونه تهدیدی برای آنها نداشته و در آن مثل خانه خودشان احساس امنیت می کنند و فضای حاکمیتی جمهوری آذربایجان هم مرتباً بر امن بودن این کشور برای یهودیان تأکید می ورزد، تعجبی ندارد اگر برخی منابع غیررسمی در خود جمهوری آذربایجان هم بگویند که این فضاهای مسکونی برای یهودیانی فراهم شده که می خواهند از سایر کشورها و مناطق اشغالی فلسطین به باکو آورده شوند.

 

خاتمی و فتنه‌گران باید از پیشگاه ملت ایران عذرخواهی کنند

 

غلامرضا مصباحی‌مقدم نماینده مجلس با اشاره به اظهارات اخیر سید محمد خاتمی گفت: به نظر می‌رسد که خاتمی باید ابتدا برادری خود را ثابت کند و بعد ادعای ارث داشته باشد. خاتمی باید ابتدا اثبات کند که وی به عنوان یک واسطه بین مردم و جریان فتنه می‌تواند عمل کند، بعد رهنمود ارائه دهد. خاتمی خود یکی از افرادی است که به جریان فتنه دامن زده و با عملکرد پس از انتخاباتش کاری کرد که شرایط فتنه به وجود آید؛ خاتمی اوضاع را برای مردم دگرگون جلوه داده و عده زیادی از مردم را به اشتباه انداخته و این تصور را برای مردم به وجود آورد که واقعاً در انتخابات تخلف رخ داده است.

این نماینده مجلس در ادامه گفت: آیا قرار است که بین این دو گروه آشتی برقرار شود، یقین بدانیم که این افراد مایل به آشتی نیستند، البته نظام هم به کسی ظلم نکرده است بلکه ظلم را فتنه‌گران به نظام روا داشته و عده‌ای را همراه خود دچار فتنه کردند. فتنه‌گران در حال حاضر باید از پیشگاه خداوند و ملت ایران عذرخواهی کرده و از اقدامات خود توبه کنند.

 

تشکیل سازمان بسیج اطلاعات و فناوری ارتباطات

 

رئیس سازمان بسیج مستضعفین به فاصله کوتاهی از انتشار خبر تشکیل سازمان بسیج رسانه از تشکیل سازمان بسیج اطلاعات و فناوری ارتباطات خبر داد.

سردار نقدی گسترش روزافزون ارتباطات در جهان را فرصت تاریخی برای معرفی معارف انقلاب اسلامی در اندیشه امام خمینی (ره) به جهانیان خواند و گفت: استکبار به صورت ناخواسته با گسترش روز افزون ارتباطات، زمینه را برای حاکمیت هر چه بیشتر اسلام در جهان آماده می کند.

 

هم‌اکنون ایران در وضعیت بسیار خوب و امیدوارکننده‌ای است

 

اسدالله بادامچیان نماینده مردم مجلس گفت: اقتصاد کشور به برکت اقدامات مسئولانه مدیران و دست‌اندرکاران نظام وضعیت خوبی دارد والبته چالش و مشکل اقتصادی وجود دارد. همچنین در سایر زمینه‌ها هم‌اکنون ایران در وضعیت بسیار خوب و امیدوارکننده‌ای است که با تدابیر مسئولانه وضعیت مناسب‌تر نیز می‌شود.

 

بحث بر سر مجاز یا غیرمجاز بودن ماهواره یک شکست است

 

نماینده شورای شهر تهران با بیان اینکه تکنولوژی و سرعت اطلاعات در جهان از نسل به روز و ساعت و ثانیه تبدیل شده است گفت: آیا ما توانسته ایم مدیریت مناسبی بر جهانی شدن داشته باشیم در حالی که هنوز بر سر مجاز یا غیر مجاز بودن ماهواره درگیریم و جهان به سرعت پیش می رود و جوان هم نیاز دارد همپای جهان پیش برود.

مرتضی طلایی در پاسخ به اینکه آیا آزادی و کنترل شبکه های ماهواره ای همراه با مدیریت می تواند از توسعه نا امنی اخلاقی در جامعه جلوگیری کند گفت: در کشور انگلستان قانونی تعریف شده تا شهروندان تنها مجاز به دیدن برخی شبکه های ماهواره ای باشند و اگر این تعریف در ایران انجام شود منطقی است. حال یک پرسش و آن این است که آیا تحریم ماهواره در ایران موفقیت آمیز بوده است؟ آیا مردم استفاده نمی کنند؟ حال که با نهی کردن نتوانستیم مساله ماهواره را حل کنیم باید جایگزینی برای آن تعریف کنیم.

وی افزود: وقتی ما می توانیم با پخش برخی سریال های جذاب ماهواره را خاموش کنیم چرا این جذابیت را در رسانه بیشتر نکنیم و این نیاز به یک پشتوانه دارد. حال آنکه استخرها تبدیل به رستوران و تئاترها و سینماها تجاری و کتاب فروشی ها هم هم آرام آرام ساندویچ فروشی می شوند. مسئولان باید بدانند که فرهنگ سازی در جامعه هزینه بر است ولی آسیب های غفلت از فرهنگ هزینه زیادی را برای جامعه و دولتها به همراه دارد.

 

استکبار مقهور دفاع سایبری ایران

 

رضا تقی پور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در مراسم نخستین یادواره شهدای مهندسین فاوا که به منظور ارج نهادن به مقام 386 مهندس شهید حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات در دانشگاه تهران برگزار شد گفت: در عرصه ارتباطات، امام بزرگوار آموزگار ارتباطات بود به نحوی که ارتباطاتی که ایشان با قلبها برقرار کرد بعد از گذشت بیش از 20 سال از ارتحال آن حضرت بسیار مستحکم تر از سیم های مخابراتی و فیبرنوری است.

وی اضافه کرد: امروز می بینیم که فرزندان انقلاب اسلامی ماهواره امید به فضا پرتاب می کنند و به سامانه های پیچیده کنترل موشک های دوربرد دست پیدا کرده اند و به همین دلیل دنیا مسحور فناوری های جنگ الکترونیک کشور ما است.

 

جلوی سفر صالحی به عربستان را بگیرید

 

کاظم جلالی گفت:‌گویا قرار است وزیر امور خارجه کشورمان به عربستان سفر کند، در حالی که همه ما می بینیم این کشور چه جنایاتی در بحرین انجام می‌دهد.

سخنگوی کمیسیون سیاست خارجی مجلس، با انتقاد از خبر سفر احتمالی وزیر امور خارجه به عربستان، ‌افزود: باید با رژیم سعودی به دلیل جنایاتی که در بحرین انجام می‌دهد،‌ برخورد شود، نه اینکه به آنها دست مریزاد هم بگوییم.

 

موج بیداری در اروپا هم نفوذ کرده است

 

آیت الله نوری همدانی با اشاره به سخن امام خمینی (ره) مبنی بر اینکه «انقلاب اسلامی ایران منحصر به کشورهای اسلامی نمی‌شود و تمامی جهان را در بر می‌گیرد» گفت: امروز به برکت پیروزی انقلاب اسلامی ایران، شاهدیم موج بیداری مردم پا را از کشورهای اسلامی بیرون نهاده و در اسپانیا، پرتغال و ایتالیا نیز نفوذ کرده است.

این مرجع تقلید در ادامه با تاکید بر اینکه عربستان سعودی امروز مجری خواسته‌های امریکا در منطقه است،‌ تاکید کرد: عربستان سعودی به دستور امریکا، تعلیم و توجه به آیات جهاد،‌ امر به معروف و نهی از منکر و تبری از کفار را از دروس دینی خود حذف کرد تا استکبار بتواند اهداف خود را با آرامش بیشتری در جهان اجرا سازد.

وی همچنین گفت: استکبار از جهاد مسلمانان و تبری آنها از کفر هراس دارد؛ از این رو از عربستان خواسته این آیات را از دروس دینی خود حذف کند.

 

اکران فیلم ضدایرانی در بیروت

 

برگزارکنندگان جشنواره بین‌المللی فیلم بیروت اعلام کردند مجوز پخش پنج فیلم قبلا ممنوع شده را دریافت کرده‌اند که در این میان نام یک فیلم ضدایرانی به چشم می‌خورد.

فارس به نقل از العربیه نوشت: برگزارکنندگان جشنواره بین‌المللی فیلم بیروت اعلام کردند بین 22 تا 26 ژوئن (یک تا 5 تیر) فیلم‌های ممنوعه‌ای را که در جریان برگزاری این جشنواره در سال‌های 2009 و 2010 نتوانسته پخش کند، به نمایش در می‌آورد.

یکی از این فیلم ها ساخته حنا مخملباف و درباره حوادث پس از انتخابات سال 88 است که برگزار کنندگان جشنواره بیروت مدعی‌اند علت مخالفت با پخش این فیلم در جریان جشنواره فیلم بیروت، سفر محمود احمدی‌نژاد رئیس جمهور ایران به بیروت بوده است.

 

مسئولیت حادثه پالایشگاه آبادان با من

 

علیرضا ضیغمی مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا حادثه رخ داده در پالایشگاه آبادان به دلیل عجله در راه‌اندازی بوده است؟ گفت: همه فرآیندهای واحد بنزین‌سازی در ماه‌های گذشته آزمایش شد ضمن اینکه راه ‌اندازی کاری نیست که با زدن یک نامه یا دستور فردی عملی شود.

وی با بیان اینکه مراحل راه اندازی طرح بنزین سازی پالایشگاه آبادان آزمایش شده بود، گفت:‌مسئولیت حادثه پالایشگاه آبادان با من و مدیر عامل پالایشگاه است.

نظر شما :