به دلیل ملاحظات امنیت ملی

جلسه بررسی پرونده افر متوقف شد

۱۱ خرداد ۱۳۹۰ | ۱۶:۳۱ کد : ۱۳۳۳۴ اخبار اصلی
گزارش‌ها حاکی از آن است که جلسه مجلس اسرائیل به منظور بررسی پرونده شرکت برادران افر بدون اعلام دلیل متوقف شده است. به دنبال بیانیه وزارت امور خارجه آمریکا در خصوص فروش تانکر نفتی توسط یک شرکت اسرائیلی به ایران، دولت تل‌آویو از مجلس خواست موضوع را بررسی کند.
جلسه بررسی پرونده افر متوقف شد
دیپلماسی ایرانی: گزارش‌ها حاکی از آن است که جلسه مجلس اسرائیل به منظور بررسی پرونده شرکت برادران افر بدون اعلام دلیل متوقف شده است. به دنبال بیانیه وزارت امور خارجه آمریکا در خصوص فروش تانکر نفتی توسط یک شرکت اسرائیلی به ایران، دولت تل‌آویو از مجلس خواست موضوع را بررسی کند.

هرچند جمهوری اسلامی ایران این ادعا را تکذیب کرده و تاکید کرده است که طبق قوانین امکان برقراری روابط اقتصادی به اسرائیل وجود ندارد اما مقامات آمریکایی نام شرکت برادران افر را در فهرست سیاه تحریم‌ها گنجانده‌اند. چندی پیش خبرگزاری اسوشیتدپرس به نقل از سخنگوی شرکت برادران افر گزارش داده بود که این شرکت از دولت درخواست کرده در مقابل آمریکا مورد حمایت قرار گیرد. اما مقامات دولتی به درخواست این شرکت واکنش سردی نشان داده و اعلام کردند به منظور حمایت از این شرکت در مقابل آمریکا قرار نمی‌گیرند.

به هر ترتیب کمیته امور اقتصادی مجلس اسرائیل مسئول رسیدگی به پرونده برادران افر شد اما ین جلسه بیش از 15 دقیقه ادامه پیدا نکرد. کارمل شاما، رئیس این کمیته و از نزدیکان بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل با گذشت 15 دقیقه از این جلسه، ختم آن را اعلام کرد. وی در واکنش به پرسش‌ها تاکید کرد امکان برگزاری علنی جلسه وجود ندارد.

سخنگوی این کمیته نیز در گفت و گو با خبرنگاران ملاحضات امنیت ملی را دلیل پایان زودهنگام این جلسه توصیف کرد. این در حالی است که اخیرا اختلاف نظر بین مقامات اسرائیلی در خصوص موضوع ایران پررنگ‌تر شده است و تل‌آویو از به تصویر کشیده شدن این اختلاف نظر‌ها به شدت نگران است.

چندی پیش داگان، رئیس سابق موساد گزینه حمله به ایران را که شماری از مقامات تل‌آویو بر روی میز نگه داشتن آن تاکید دارند، ابلهانه توصیف کرد و به این ترتیب موجی از انتقاد‌ها به دلیل این اظهار نظر علنی متوجه وی شد.

 

نظر شما :