مجله هفته/ در حاشیه خبرهای ایرانی

۰۳ اردیبهشت ۱۳۹۰ | ۰۰:۵۴ کد : ۱۲۰۸۸ اخبار اصلی
در این بخش می خوانید: شیعه و سنی در ایران برادرانه زندگی می‌کنند، عملیات انسداد مرزها به سرعت در حال انجام است، مجلس و دولت در مقابله با ماهواره هماهنگ نیستند و...
مجله هفته/ در حاشیه خبرهای ایرانی

اظهارات ضدایرانی دبیرکل جدید

دبیرکل شورای همکاری خلیج فارس در اظهاراتی ضدایرانی تجمع دانشجویان ایرانی در مقابل سفارت عربستان در تهران را محکوم کرد.

به گزارش ایسنا عبداللطیف الزیانی که به تازگی به عنوان دبیرکل این شورای انتخاب شده، در اظهاراتی مدعی شد: این تجمع ناصواب نقض عرف دیپلماتیک ویژه هیات‌های دیپلماتیک به شمار می‌رود.

وی در ادامه ادعاهایش از مسئولان ایرانی خواست تا تدابیر امنیتی لازم را برای کنترل تجمع‌کنندگان، حمایت از امنیت سفارت عربستان و کارمندان آن بر اساس آن‌چه در قوانین بین‌المللی آمده است، اتخاذ کنند.

احمدی‌نژاد هدیه‌ خداست

عباس رهی استاندار سمنان گفت: احمدی‌نژاد هدیه خداست و با تمام وجود، پشتیبان ولایت‌فقیه و رهبری است. احمدی‌نژاد با تمام وجود برای اجرای عدالت آمده است و با تمام وجود به قشر بیچاره و فقیر عشق می‌ورزد و به مال‌اندوزان و پلیدکاران پشت پا می‌زند. مردم فردی به نام دکتر احمدی‌نژاد را انتخاب می‌کنند که در مقابل همه ظالمان و مستکبران می‌ایستد و تمام حکام، پادشاهان و رئیس‌جمهورهای کشورهای دیگر انگشت به دندان می‌گیرند. اگر این الگو پشتوانه مردمی نداشت هرگز نمی‌توانست ایستادگی کند و این پشتوانه مردمی را خداوند به انقلاب هدیه داده است.

اسناد تحریم‌ را افشا خواهیم کرد

معاون اول محمود احمدی نژاد و رئیس کارگروه نفت دولت با بیان اینکه تا زمانی که غربی‌ها حضور داشتند در میادین مشترک عقب بودیم گفت: در آینده اسناد محرمانه تحریم‌ ها را افشا خواهیم کرد تا بدانند این تحریم‌ها تاثیری روی زندگی ما نداشته است.

وی با بیان اینکه تا زمانی که غربی‌ها حضور داشتند در میادین مشترک عقب بودیم اعلام کرد: بدانید در آینده برداشت ما از منابع مشترک از همسایگان جلو خواهد افتاد. ما این میادین را به ایرانی‌ها سپرده‌ایم و خارجی‌ها می‌توانند با آنها مشارکت کنند. با توجه به اینکه پیمانکاران خارجی به دلیل فشار دولت ظالم آمریکا و دولت‌های وابسته به آمریکا در اروپا محل پیمان خود را ترک کردند همه فازهای باقیمانده پارس جنوبی را به چهار پیمانکار باکفایت ایرانی سپردیم تا ظرف 35 ماه همه کار را عملیاتی کنند. گاز حاصل این فازها را نیز پیشاپیش به یکی از کشورهای همسایه با قیمتی مناسب و حتی اندکی بهتر از قیمت مناسب فروختیم.

سفارت ایران در افغانستان تکذیب کرد

سفارت جمهوری اسلامی ایران در افغانستان ضمن تکذیب خبر یک روزنامه افغان مبنی بر حمله نیروهای ایرانی به پلیس مرزی افغانستان اعلام کرد که بر اثر تیراندازی از خاک افغانستان دو نفر مجروح شده اند.

متن بیانیه سفارت ایران به این شرح است: ضمن تکذیب خبر روزنامه افغانستان مورخ 23/1/1390 باعنوان حمله نیروهای ایرانی به پوسته سرحدی پلیس در نیمروز، به اطلاع می رساند که درتاریخ فوق ، تعدادی عابرپیاده غیرمجاز حین عبور از رود مرزی سیخ سر در محدوده ولایت نیمروز به سمت خاک جمهوری اسلامی ایران با ماموران مرزی ایرانی که در حال گشت زنی بودند مواجه شدند . در این لحظه ازخاک جمهوری اسلامی افغانستان به سمت ماموران ایرانی تیراندازی شد که دو نفر مجروح شدند .

شکایت از کشورهای منتشرکننده استاکس نت

سردار جلالی رییس سازمان پدافند غیرعامل، مقابله با ویروس استاکس نت را دارای ابعاد سیاسی و حقوقی دانست و گفت: دشمنان با استفاده از فضای مجازی به زیرساختهای صنعتی حمله و روند تولید صنعتی را تحت تاثیر قرار داده اند. این یک اقدام خصمانه علیه کشور ما بود که اگر به موقع با آن مقابله نمی شد احتمال داشت صدمات مالی و جانی زیادی وارد کند.

وی با اشاره به سوءاستفاده از نرم افزار اسکادای شرکت زیمنس تاکید کرد: ابعاد سیاسی و حقوقی این تهاجم سایبری را باید وزارت امور خارجه و سایر مراجع سیاسی و قضایی پیگیری و به مراجع ذی صلاح بین المللی شکایت کنند. مسئولان فنی و اجرایی باید نسبت به نرم افزار اسکادای زیمنس که بستر فعالیت ویروس استاکس نت را فراهم کرده پیگیری حقوقی انجام دهند.

جلالی با تاکید بر اینکه اعتبار و جایگاه شرکت زیمنس زیر سوال رفته است افزود: شرکت زیمنس باید پاسخگو باشد و توضیح دهد که بر چه اساس و از چه طریقی کدها و نرم افزار اصلی را در اختیار دشمنان قرار داده و زمینه تهاجم سایبری علیه ما را فراهم کرده است.

عملیات انسداد مرزها به سرعت در حال انجام است     

وزیر دفاع که در هشتادونهمین سفر استانی هیات دولت به سیستان و بلوچستان سفر کرده بود، از برخی نقاط و پاسگاه‌های مرزی این استان از جمله پاسگاه‌های رباط، لار، پیران، بوک و میله شش بازدید کرد.

احمد وحیدی در سخنانی با اشاره به اقدام های بسیار ارزنده نیروی زمینی سپاه پاسداران درباره انسداد مرزهای جنوب شرقی کشور گفت: دلاورمردان مهندسی رزمی نیروی زمینی سپاه پاسداران با همان روحیه جهادی دوران دفاع مقدس به طور بی وقفه در حال انجام این ماموریت خطیر و بسیار مهم هستند.

وی افزود: عملیات انسداد مرزها و جاده سازی مرزی با دقت و کیفیت در مناطق سخت و صعب العبور کوهستانی که پیش از این دست نیافتنی بود امروز با سرعت در حال انجام است. این مناطق صعب العبور پیش از این از مناطقی بودند که دست نیافتنی بشمار می‌رفتند اما امروز به دست این حماسه سازان عرصه دفاع و سازندگی دست یافتنی و امن شده‌اند.

مجلس و دولت در مقابله با ماهواره هماهنگ نیستند

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس با ببان اینکه مجلس از فرمانده نیروی انتظامی به دلیل عدم برخورد قاطع با فروشندگان ماهواره توضیح می‌خواهد، گفت: متاسفانه دولت و مجلس هماهنگی لازم را در این باره ندارد.

بهروز جعفری به خبرگزاری فارس گفت: با توجه به انتقادات شدیدی که در چند روز گذشته از مجلس و دولت برای عدم مقابله با گیرنده‌های ماهواره‌ای شده بود، تصمیم گرفتیم از فرماندهی ناجا برای پاسخگویی به علت عدم اجرای قانون ممنوعیت استفاده از ماهواره برای حضور در مجلس دعوت کنیم.

وی با بیان اینکه برای برخورد با فروشندگان گیرنده‌های ماهواره‌ای هیچ ممنوعیت قانونی وجود ندارد، افزود:‌ آقای احمدی‌مقدم باید توضیح بدهند که چرا نیروی انتظامی قانون ممنوعیت استفاده از ماهواره را اجرا نمی‌کند؛ اگر قانون اشکال داشته باشد ایشان باید توضیح بدهند تا مجلس برای اصلاح قانون اقدام کند.

شیعه و سنی در ایران برادرانه زندگی می‌کنند

شمس الدین حسینی وزیر اقتصاد به خبرگزاری فارس گفت: درخصوص مسئله شیعه و سنی فکر می‌کنم خود ایران به عنوان یک نمونه روشن از کشوری است که شیعه و سنی در آن از صدها سال قبل برادرانه زندگی می‌کنند و این قدر اشتراکات شیعه و سنی زیاد است که باید روی آن اشتراکات تأکید شود، به ویژه بعد از 1500 سال برخی حتی تحمل قرآن را ندارند و عقده خودشان را در قبال اسلام را با آتش زدن قرآن خالی می‌کنند.

هک 92 سایت عربی توسط ایرانی ها

یک گروه از هکرهای ایرانی در پاسخ به تهدیدات اخیر عربستان و جنایات حکومت آل سعود و جنایات دولت های انگلستان و آمریکا، اقدام به حملات شدید به سرورهای سایت های انگلیسی، عربی، سایت هایی از اسرائیل و امریکا کرده اند که در این حملات، به 92 سایت دسترسی پیدا کردند.

این هکرها که خود را گروه «کلاه سیاه ها» معرفی کرده اند، در سایت های هک شده، شعارهایی چون مرگ بر اسرائیل، مرگ بر آمریکا و مرگ بر عربستان قرار داده اند که در این پیام ها، عربستان، دست نشانده آمریکا و اسرائیل عنوان شده است.

جهاد اقتصادی در جامعه با نشاط و امیدوار میسر است

به گزارش تابناک، سید محمد خاتمی در دیدار با جمعی از قرآن پژوهان استان یزد گفت: وقتی جهاد اقتصادی مطرح می شود، معنایش این است که وضعیت اقتصادی کنونی چندان مناسب نیست و نیاز به جهاد همه جانبه برای پیشرفت و بهبود دارد و الحق که با درآمدهای شگفت انگیز نفتی در سال های گذشته و با داشتن سند چشم انداز که نقشه راه جامعه است، می بایست شاهد جهش های عظیم در عرصه تولید، سرمایه گذاری، اشتغال، حضور در بازارهای جهانی و بالا رفتن سطح زندگی و معیشت مردم بخصوص برای بخش های کم درآمدتر جامعه باشیم که متأسفانه نیستیم.

رئیس جمهور پیشین کشورمان ادامه داد: جهاد اقتصادی در جامعه بانشاط و امیدوار میسر است و یکی از شرایط آن حضور همه نیروها و بخش ها و به ویژه سرمایه های کاردان انسانی جامعه در صحنه است و برای این کار لازم است، فضای سیاسی جامعه باز و امن باشد. وقتی فضا امنیتی باشد و با بدبینی به همه کس و همه چیز نگاه شود و برخوردهای ناروا صورت گیرد، نشاط نخواهد بود و مخصوصاً در سال انتخابات اگر مصلحت کشور و نظام را می خواهیم، نیازمند فضای بانشاط سیاسی هستیم. در سالی که گذشت، انتظار فراهم آمدن چنین فضایی را داشتیم اما سخت گیری ها و برخوردهای خشن بیشتر شد.

آماده اعزام صلح‌بانان ایرانی به ماموریت های برون‌مرزی هستیم

امیر سرتیپ احمدرضا پوردستان در حاشیه مراسم روز ارتش به خبرگزاری ایرنا گفت: نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران از آمادگی کامل برای اعزام نیروهای خود در قالب صلح‌بانان ایرانی به مناطق مختلف جهان برخوردار است.

پوردستان در این مراسم که با حضور وابستگان نظامی کشورهای خارجی در محل ستاد فرماندهی نیروی زمینی برگزار شد، گفت: نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران هم اینک گردان حافظ صلح خود را تشکیل داده است و اعضای این گردان نیز آموزشهای لازم برای حضور در میادین خارجی را طی کرده اند.

وی اضافه کرد: نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران منتظر آن است تا وزارت امور خارجه پس از طی مراحل لازم و ابلاغ انجام این ماموریت، نیروهای صلح‌بان خود را به مناطق مورد نیاز اعزام کند.

بالاخره سمند حریری به مقصد رسید

به گزارش ایسنا، یک منبع آگاه در سفارت جمهوری اسلامی ایران در پاسخ به سوالی درباره آخرین وضعیت خودرو اهدایی ایران به سعد حریری نخست‌وزیر دولت قبلی لبنان اعلام کرد: اتومبیل سمند سورن تولید صددرصد ایرانی شرکت ایران خودرو پس از طی کلیه مراحل اداری، قانونی و گمرکی در ایران و لبنان، چند روز قبل تحویل دفتر نخست‌وزیری لبنان شد.



نظر شما :