زنان رییس جمهور

۳۰ آبان ۱۳۸۶ | ۱۷:۳۹ کد : ۱۰۷۷ اخبار اصلی
لیودمیلا پوتین جانشین ولادیمیر پوتین می شود؟
زنان رییس جمهور
یک جنبش زنان در روسیه از لیودمیلا همسر ولادیمیر پوتین خواست خود را برای انتخابات ریاست جمهوری آینده کشورش آماده کند.
 
دومین دوره ریاست جمهوری ولادیمیر پوتین سال آینده پایان می‌یابد و وی نمی‌تواند برای سومین دوره پیاپی خود را نامزد کند.
 
بانوی اول روسیه تاکنون هرگز جاه‌طلبی سیاسی نشان نداده است اما این پیشنهاد از جمله اقداماتی است که دوستداران پوتین برای ادامه نفوذ او بر روسیه پس از پایان دومین دوره کارش، انجام می‌دهند.
 
جنبش زنان موسوم به زنان ولادی ووستوک از همسر پوتین خواست به پیروی از کریستیانو فرناندز کرچنر که ماه گذشته به جای همسرش به ریاست جمهوری آرژانتین انتخاب شد، و خانم هیلاری کلینتون همسر رئیس جمهور سابق امریکا که نامزد شرکت در انتخابات سال آینده امریکا است، دست به کار شود.
 
یک جنبش غیررسمی دیگر که شعار آن «برای پوتین» است در چند هفته گذشته با برگزاری تظاهراتی در سراسر روسیه از پوتین خواسته است به طریقی به خدمتش ادامه دهد. منتقدان پوتین اقدامات هر دو گروه را غیر خودجوش دانسته و آنها را به دولت نسبت می‌دهند.
 
روزنامه کومرسانت روسیه به نقل از جنبش زنان ولادی ووستوک نوشت: بانوی اول تاکنون در سفرهای خارجی پوتین نماینده شایسته کشورمان بوده و عملا یک سیاستمدار باتجربه است. به نوشته این روزنامه انتخاب لیود میلا تضمینی برای تداوم ثبات سیاسی و اقتصادی کنونی روسیه است.
براساس قانون اساسی روسیه یک رئیس جمهور نمی‌تواند بیش از دو دوره به کار ادامه دهد. اما پوتین گفته خیال دارد نفوذ خود را حفظ کند.
 
نظرسنجی‌ها نشان می‌دهند بیشتر مردم روسیه آماده‌اند از نامزد مورد نظر پوتین برای ریاست جمهوری حمایت کنند. لیود میلا که دو دختر دارد پیشتر معلم مدرسه بوده و سابقه کار سیاسی ندارد.
 
پوتین گفته است ممکن است پس از انتخابات مارس 2008 (اسفند سال جاری) نخست‌وزیر شود. وی در انتخابات پارلمانی 2 دسامبر، نیز شرکت می‌کند و بعضی از تحلیلگران معتقدند وی ممکن است بخواهد پارلمان را به پایگاه جدید قدرت خود تبدیل کند.
 

نظر شما :