مجله هفته/ در حاشيه خبرهاى ايرانى

۲۰ اسفند ۱۳۸۹ | ۱۹:۳۳ کد : ۱۰۶۳۵ اخبار اصلی
در اين صفحه مى خوانيد: \\"خفه شوید\\" پاسخ ناوگروه ایران به شناور اسرائیلی، منتفى شدن سفر نمايندگان مجلس به غزه، تغییر قیمت ها ناشى از تغییرات فصلى و جهانى است و...

"خفه شوید" پاسخ ناوگروه ایران به شناور اسرائیلی

به گزارش فارس، حبیب‌الله سیاری فرمانده نیروی دریایی ارتش در نشست خبری که به منظور بررسی دستاوردهای ماموریت اعزام ناوگروه ارتش به دریای مدیترانه برگزار شد، به برخی کارشکنی‌های رژیم صهیونیستی برای جلوگیری از انجام این ماموریت اشاره کرد و گفت: آنها به مصر و حتی سوریه فشار آوردند تا هماهنگی‌های لازم با ما صورت نگیرد و حتی در مسیر تهدید کردند و قصد داشتند منطقه را خطرناک نشان دهند که ما به آن توجه نکردیم.

وی افزود: حتی در دریا نیروهای رژیم صهیونیستی از ناوگروه ما خواستند تا خودشان را معرفی کنند که ناوگروه ما به آنها اعلام کرد "به شما ربطی ندارد و خفه شوید " و پس از این بدون اعتنا به درخواست رژیم صهیونیستی به مسیر خود ادامه داد. آنها خیلی تلاش کردند برای ما ایجاد مشکل کنند اما قرار نبود ما از این مسائل بترسیم و این اقدام ما موجب ناراحتی و ترس رژیم صهیونیستی شد که حتی وزیر جنگ آنها نیز به این امر اذعان کرد و ما معتقدیم این موضوع به برکت همان رمز پیامبر اعظم بود.

اظهارات کلینتون چندان قابل اعتنا نیست

على اکبر صالحی در پاسخ به سوالى درباره اظهارات هیلاری کلینتون در نشست شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد که پيرامون اعتراضات اخير در تهران سخن گفته بود، گفت: اظهارات خانم کلینتون چندان قابل اعتنا نیست و نباید به آن توجه شود. امریکا براساس رویه استکباری خود دچار اوهام است و تصور می کند جهان را او باید مدیریت کند.

وی با بیان اینکه کاخ سفید به خود اجازه می دهد که برای دیگران تعیین تکلیف کرده و خود را معیار شناخت حق و باطل نشان دهد، افزود: فکر می کنم این گونه رفتارهای آمریکا در عرصه بین المللی ناشی از سردگمی و نگرانی از آینده منطقه است.

صالحى با بیان اینکه مردم در سراسر جهان حق و باطل را به خوبی می شناسند، تصریح کرد: باید میان شلوغی مدیریت شده عده معدودی در یک شهر و حرکت های اصیل مردمی در کشور تفاوت قائل شد.

تغییر قیمت ها ناشى از تغییرات فصلى و جهانى است

مهدى غضنفرى وزير بازرگانى گفت: برخی تغییرات قیمت ناشی از تغییرات فصلی است که ما معمولا در محصولات کشاورزی با این مسئله مواجه هستیم. برخی از تغییر قیمت‌ها هم مثل افزایش قیمت اخیر تخم مرغ ناشی از بیماری تنفسی حاد است که در مورد مرغان تخم گذار داشتیم و تعدادی از آنها معدوم شدند که این امر ارتباطی به هدفمند شدن یارانه ها ندارد. مورد بعدی هم به افزایش قیمت‌های جهانی برمی گردد. در مورد برخی کالاها افزایش قیمت جهانی وجود داشته است که خوشبختانه به دلیل وجود ذخایر بسیار خوب در کشور هنوز این گونه تغییرات قیمتی را به صورت کامل نداشتیم. البته اندکی قیمت ها تغییر کرده که آن هم مدیریت شده است.

وى تصریح کرد: فراموش نکنیم هرگاه که قیمت نفت در سطح بازار جهانی افزایش پیدا می کند، قیمت محصولات پتروشیمی هم افزایش می یابد. البته ما یک مصوبه داشتیم که قیمت ها در همان سطح مردادماه امسال باقی بماند. بسیاری از تغییرات اندک قیمت ها چه در مواد غذایی وغیره یک نوسان طبیعی است و نوعی رفتار قابل پیش بینی بازار است و ارتباطی با هدفمند شدن یارانه ها ندارد.

سفر تحریم کننده هاى ایران به جمهوری آذربایجان

سالومه زورابیشویلی رئیس کمیته تحریمات سازمان ملل متحد علیه ایران به خبرگزاری ترند گفت: به زودی هیئت نمایندگی کمیسیون تحریم های سازمان ملل متحد علیه ایران به جمهوری آذربایجان سفر خواهد کرد.

نام کمیسیون تحریم‌ها علیه ایران یا کمیسیون ۷۳۷ اولین بار پس از کشف محموله‌های کشتی ایرانی در نیجریه در خبر‌ها مطرح شد. این کمیسیون متشکل از هشت متخصص است که مستقل از کشور‌های خود بر نحوهٔ اجرای تحریم‌های شورای امنیت سازمان ملل متحد بر جمهوری اسلامی ایران نظارت دارند.

قدردانی رئیس جمهور هائیتی از کمک‌های ایران

رئیس جمهور هائیتی در مراسم دریافت استوارنامه سفیر ایران در هائیتی، از کمک‌های ایران به کشورش تقدیر کرد.

او با اشاره به پیشرفت‌های جمهوری اسلامی ایران و سابقه درخشان ملت ایران در عرصه‌های جهانی، به رضایت کشورش در استفاده از تراکتورهای ساخت ایران اشاره و از حضور بازرگانان، سرمایه‌گذاران و صاحبان صنایع ایرانی در طرحهای اقتصادی هائیتی استقبال کرد.

هر چه ایمانتان به خدا بیشتر شود امریکا برایتان کوچک مى شود

حجت الاسلام قرائتی در بیان ویژگی های نماز گفت: هر چه با نماز ایمانتان به خدا بیشتر شود امریکا برایتان کوچک خواهد شد یعنی هر چقدر خدا برایتان بزرگ شود غیر خدا نیز برایتان کوچک خواهد شد.

رئیس ستاد اقامه نماز کشور اضافه کرد: وقتی امام فرمودند حفظ نظام از نماز واجب تر است من با خود می گفتم مبنای این حرف امام (ره) چیست اما وقتی آیه آخر سوره جمعه را دیدم بدین مضمون که رها کردن رهبر بدتر از رها کردن نماز است متوجه شدم که حرف امام چه ریشه مستحکمی داشته است.

قرائتی با بیان اینکه در حال حاضر نیز فرمانده کل قوای ما یک مجتهد عادل است، گفت: فرض کنید اگر ما غیر از اینجا در پاکستان و یا عراق به دنیا می آمدیم آن وقت فکر می کردید که وضعیت ما چطور می شد و فرمانده کل قوای ما چه کسی بود؟

وی با بیان اینکه ایران امام داشت و روز به روز جلو رفت اما کشورهای دیگر با اینکه انقلاب کردند و خون دادند اما چون امام نداشتند هنوز سردرگمند، گفت: نعمت امام و برکت ولایت فقیه را الان می فهمیم.

رابرت گیتس طراح حوادث پس از انتخابات ایران

علی‌اکبر مسعودپور معاون حقوقی و امور مجلس وزارت ارشاد، رابرت گیتس وزیر دفاع امریکا را طراح وقایع سال گذشته ایران دانست.

به گزارش ایرنا، مسعود‌پور در اين باره گفت:  گیتس نتیجه ۱۱ سال مطالعات امنیتی خود را - در وقایع سال گذشته ایران - به کار گرفت و اکنون فرمانده پنتاگون امریکا است.

وی افزود: پروژه‌های رابرت گیتس در مجموعه‌ای با عنوان BBG و مرکز سابان وابسته به اندیشکده امریکایی بروکینگز ارائه شده است و BBG مدیریت بخش رسانه غرب را در انگلستان تحت عنوان آنچه ما BBC فارسی می‌دانیم عهده‌دار است. گیتس به دنبال ایجاد ۱۵۰ سایت علیه انقلاب اسلامی بود که یکی از آنها VOA است.

 

تکذیب سفر محرمانه هيات بحرينى به تهران

يک منبع مطلع در وزارت امور خارجه، خبر منتشر شده در روزنامه الزمان چاپ لندن مبنى بر سفر محرمانه يک هيات بحرينى به تهران و رايزنى محرمانه با مقام هاى جمهورى اسلامى ايران را درباره وقايع اخير نادرست خواند.

احمدی‌نژاد به عربستان نمی‌رود

یک منبع آگاه در سفارت جمهوری اسلامی در عربستان، ادعای روزنامه "الجزیره" این کشور را کذب محض خواند و تحریف سخنان سفیر کشورمان را از سوی این روزنامه امری غیراخلاقی و حرکتی ناشایست دانست.

محمد جواد رسولی محلاتی در پاسخ به پرسشی از سوی خبرنگار این روزنامه در مراسمی که در محل سفارت کویت در ریاض برگزار شد به بررسی برخی مسائل کلی از جمله اوضاع سیاسی منطقه، ضرورت احترام متقابل ریاض - تهران و نیز مواضع مثبت دولت ایران نسبت به بهبودی ملک عبدالله بن عبدالعزیز پادشاه این کشور اشاره کرده بود.

روزنامه الجزیره در شماره شنبه خود به نقل از رسولی محلاتی نوشته بود: محمود احمدى نژاد به زودی از عربستان سعودی دیدار و با مقام هاى این کشور دیدار و گفتگو می کند.

ديلى تلگراف: زیمبابوه قصد دارد به ایران اورانیوم بفروشد

روزنامه بريتانيايی ديلی تلگراف روز يکشنبه در نسخه اینترنتی خود خبر داد در حالی که جامعه بین االمللی فروش اورانیوم به ایران را تحریم کرده است زيمبابوه قصد دارد به ايران اورانيوم فروخته و در مقابل از اين کشور سوخت وارد کند.

اين گزارش که در اختيار آژانس بين المللی انرژی اتمی قرار گرفته است، مدعى است که وزيران امور خارجه و تعاون جمهوری اسلامی ايران برای انعقاد قرارداد و مهندسان ايرانی نيز برای برآورد ذخاير اورانيوم زيمبابوه به این کشور سفر کرده اند.

منتفى شدن سفر نمايندگان مجلس به غزه

محمود احمدى‌بيغش مسئول پيگيرى سفر نمايندگان مجلس به غزه در گفتگو با ايسنا، در مورد پيگيرى‌هاى سفر نمايندگان به غزه گفت: اين سفر فعلا منتفى شده است چرا که حصر غزه شکسته شده و ارتباط مورد نياز برقرار شده است.

وى همچنين در مورد بحث هيات تحقيق و تفحص از شوراى عالى ايرانيان و برگزارى جلسات آن گفت: در هفته جارى جلسه‌اى در محل شورا با حضور اعضاى هيات و آقاى مشايى برگزار شد و کارها مورد پيگيرى قرار گرفت.


نظر شما :