مجله هفته/ حاشيه نگارى بر خبرهاى ايرانى -2

۰۱ بهمن ۱۳۸۹ | ۱۴:۴۳ کد : ۱۰۰۶۱ اقتصاد و انرژی
در اين صفحه مى خوانيد: بايد به زير رتبه پنجم دنيا در اقتصاد برسيم، نامه نگارى زهره الهيان با رئيس‌جمهور برزيل، ‌ما از چين يکپارچه حمايت مى‌کنيم، احمدى‌نژاد از تحرکات خرابکار لندن‌نشين گفت و...
مجله هفته/ حاشيه نگارى بر خبرهاى ايرانى -2

بايد به زير رتبه پنجم دنيا در اقتصاد برسيم

محمود احمدى نژاد روز شنبه در مراسم تجلیل از دانشجویان نمونه کشوری، ایرانیان را اولین پایه گذار فناوری در تاریخ بشر خواند و گفت: هزار سال پیش اولین جراحی معده را ایرانیان انجام دادند و دستگاهش را نیز اختراع کردند. اساسا هر کاری را که کردند همیشه بهینه و هماهنگ با طبیعت بوده است.

وى با بيان اينکه روش های ایرانی همیشه روش هایی کوتاه و مهندسی بوده است، تاکيد کرد: تمام دانشمندان دنیا را یک طرف بگذارید و ابن سینا را طرف دیگر، خواهید دید که همه آنها به اندازه ابن سینا نمی شوند این حرف من نیست بلکه همه می گویند.

احمدى نژاد در بخش دیگری از سخنانش به موضوع هدفمند کردن یارانه ها اشاره کرد و گفت: ببنید در هدفمند کردن یارانه ها مردم چقدر زیبا عمل کردند. چون هدفمند کردن یارانه ها روشی ایرانی است و با اتکا به توانمندی های خودمان است.

وى در ادامه به سند چشم انداز 20 ساله کشور اشاره کرد و افزود: کسانی که برنامه چشم انداز 20 ساله را نوشتند اطلاعی از توانمندی های ملت ایران نداشتند که 20 سال دیگر ایران در همه عرصه ها در منطقه اول شود. این در حالی است که هم اکنون ایران در بسیاری از عرصه ها نه در منطقه بلکه در دنیا اول شده است. البته اصل طراحی چنین برنامه و چشم اندازی خوب است اما تا 15 سال دیگر ایران باید در تمامی عرصه ها در دنیا بدرخشد. هم اکنون اقتصاد ما در رتبه 17 جهانی قرار دارد که ما باید بعد از اجرای برنامه پنجم توسعه این رتبه را به زیر 12 بیاوریم و بعد از دو برنامه دیگر آن را به زیر رتبه پنج بیاوریم.

نامه نگارى زهره الهيان با رئيس‌جمهور برزيل

رئيس کميته حقوق بشر مجلس در نامه‌اى به رئيس‌جمهور برزيل نسبت به بعضى از مسايلى که از جانب وى در مورد ايران مطرح شده توضيحاتى ارائه کرد.

الهيان نوشته است: بسيار خوشوقتم که با رئيس‌جمهور منتخب مردم برزيل مطالبى را در ميان مى‌گذارم، اينجانب به عنوان نماينده مجلس و رئيس کميته حقوق بشر مجلس شوراى اسلامى ايران و به عنوان يک زن فعال در عرصه سياسى و بين‌المللى اقتدار و محبوبيت جنابعالى در ميان مردم برزيل و انتخاب شما را به عنوان رئيس‌جمهور آينده کشور تبريک مى‌گويم.

در اين نامه که نوعى اطلاع رسانى درباره وضعيت حقوق بشر در ايران در پاسخ به اعتراض هاى خانم روسف نسبت به وضعيت زندانيان سياسى ايران به حساب مى آيد، مى خوانيم: شما از زندانيان سياسى و عقيدتى در ايران نام برديد و اشاره به تعهد تاريخى خود به اين زندانيان با توجه به تجربه شخصى خود داشتيد که البته اين نشانه روحيه حق‌طلبى و آزاديخواهى شماست، اما آيا مى‌دانيد که زندانيانى که از آنها به عنوان زندانى سياسى و عقيدتى نام برديد جرايم امنيتى عليه مردم ايران و عليه منافع ملى و امنيت ملى ايران در پرونده آنها ثبت شده و مستندات موجود نشان دهنده اين واقعيت است که آنها قصد براندازى دولت منتخب مردم و نظام مقدس جمهورى اسلامى را داشته‌اند، نظامى که برگرفته شده از اراده مردم و خون شهداست، شهدايى که در راه مبارزه با ديکتاتورى شاه جنگيدند و انقلابى مبتنى بر ارزش‌هاى حقوق بشرى را به ثمر رساندند و اکنون استقلال ايران مرهون نداى حق‌طلبانه کشته‌شدگان در راه‌ آزادى مى‌باشد.

اين نماينده مجلس آمادگى خود را براى پذيرايى از همتايانش يا مشاوران روسف در تهران و يا انجام نشست مشترک در برزيل اعلام کرده است.

‌ما از چين يکپارچه حمايت مى‌کنيم

حميدرضا ترقى معاون بين‌الملل حزب موتلفه اسلامى که به همراه هياتى از اين حزب به بازديد از استان مسلمان‌نشين سين چيان و ديدار با مسئولان و اساتيد حوزه عمليه اين استان رفته بود، درباره اين سفر گفت: اقتصاد، سياست و دين اسلام سه عامل مهم روابط دو ملت ايران و چين است. خوشبختانه در دو حوزه اقتصاد و سياست پيشرفت خوبى در روابط دو کشور پديد آمده و ما در حوزه روابط بين مسلمانان دو کشور تاکنون عقب بوده‌ايم.

وى با تشکر از حزب حاکم چين که امکان ارتباط و تعامل حزب موتلفه اسلامى با مسلمانان در استان سين چيان را فراهم کرد، تصريح کرد: ‌ما از چين يکپارچه حمايت مى‌کنيم و معتقديم دخالت آمريکا در مسائل چين از روى دلسوزى نيست، بلکه تلاشى براى آسيب زدن به امنيت ملى چين است.

 ما در اجلاس ابوظبى شرکت نمى کنيم

نماينده‌ ايران در کميته‌ اجرايى بين‌المجالس اسلامى از تصميم کشورمان براى عدم شرکت در اجلاس فوق‌العاده اين اتحاديه در ابوظبى امارات خبر داد.

کاظم جلالى با اشاره به اينکه بين‌المجالس اسلامى با همت و تدبير ايران تاسيس شده و مقر آن در تهران است، در مورد اجلاس فوق‌العاده اين اتحاديه در ابوظبى گفت: ما طى بيانيه‌اى اعلام کرده‌ايم که در اين اجلاس شرکت نمى‌کنيم و دليل عدم شرکت ما نيز اين مساله است که امارات تلاش کرد اجلاس فوق‌العاده‌اى تشکيل دهد؛ در حالى که اين اتحاديه در سطح کميته‌ى اجرايى سالانه دو بار و در سطح شوراى بين‌المجالس سالانه يک بار تشکيل جلسه مى‌دهد.

به گفته وى، اين اجلاس فوق‌العاده براى تغيير بخش‌هايى از اساسنامه‌ بين‌المجالس اسلامى برگزار مى‌شود؛ اين در حالى است که سه سال پيش که اجلاس روساى مجالس اسلامى در قاهره تشکيل شد، مقرر شد که پس از گذشت يک دهه از عمر اتحاديه، تغييراتى در اين اساسنامه داده شود و هياتى مرکب از کشورهاى مصر، کويت، ايران، الجزاير و چند کشور ديگر در اين زمينه تشکيل شد.

سخنگوى کميسيون امنيت ملى و سياست خارجى مجلس افزود: هنگامى که بحث اصلاح اساسنامه در اوگاندا مطرح شد به دو دليل به سرانجام نرسيد؛ چرا که نصاب لازم در آن اجلاس سران مجالس که بايد عدد دو سوم باشد وجود نداشت. دليل دوم اين بود که اماراتى‌ها براى به ثمر رسيدن کار کميته، کارشکنى‌هايى جدى انجام داده بودند.

جلالى با اشاره به مصوبه‌ اجلاس اوگاندا که بر اساس آن مقرر شده بود کميته‌ اجرايى مجموع نظرات و پيشنهادات را براى تغيير اساسنامه جمع‌بندى کرده و در کنفرانس اندونزى مطرح شود، يادآور شد: کميته‌ اجرايى در امارات در سال جارى دو جلسه داشته که در نوع خود بى‌نظير است؛ چرا که هيچ‌گاه دو جلسه پشت سر هم برگزار نمى‌شود و امارات نيز در آن جلسات بحث تشکيل کميته‌ حل اختلاف تحت عنوان «مساعى حميده» را مطرح کرده‌اند که ايران به آن اعتراض کرد، نماينده‌ عربستان سعودى سکوت کرد و نمايندگان برخى کشورها نظر صريح و شفاف ندادند و لذا رييس اماراتى جلسه آن را به عنوان مصوبه قلمداد کرد که موجب اعتراض من به عنوان نماينده‌ ايران واقع شد و در اعتراض جلسه را ترک کردم.

وى در پايان گفت: ما به عنوان اعتراض جدى به اين عملکرد غيرحقوقى امارات در اين اجلاس شرکت نمى‌کنيم و اعلام مى‌کنيم هرگونه مصوبه در آن اجلاس که خارج از چارچوب وحدت‌گرايانه‌ امت اسلامى باشد مردود و غيرقابل قبول مى‌باشد.

ما در اجلاس ابوظبی شرکت می کنيم

رئیس مجلس شورای اسلامی اعلام کرد که با وساطت کویت، طرح امارات برای دنبال کردن موضوع جزایر ایرانی در نشست بین المجالس ابوظبی منتفی شده و بر این اساس ایران در این اجلاس شرکت می کند.

رئیس مجلس شورای اسلامی برای اعتراض به دستور کار تفرقه افکن نشست توافق نشده بین المجالس در امارات روز سه شنبه عازم این کشور شد و با مقام هاى اين کشور و کويت ديدار و گفتگو کرد.

احمدى‌نژاد از تحرکات خرابکار لندن‌نشين گفت

محمود احمدى‌نژاد در ديدار خصوصى اعضاى اتحاديه جامعه اسلامى دانشجويان، ناگفته‌اى را از تماس فرد لندن نشين براى اخلال در طرح هدفمندى يارانه‌ها عنوان کرد.

به گزارش فارس، اتاق برگزارى اين جلسه همان اتاق مشهور جلسات کارى احمدى‌نژاد بود که به گفته خودش، نزديک به 300 جلسه و هفت هزار نفر ساعت کار تخصصى بر روى طرح هدفمند کردن يارانه‌ها با حضور شخص وى انجام شده بود.

احمدى نژاد در همين اتاق و در ديدار خصوصى اش درباره اينکه دشمنان داخلى و خارجى براى کارشکنى و توطئه در هنگام آغاز طرح هدفمندى يارانه‌ها برنامه‌ريزى‌هاى گسترده‌اى کرده بودند، گفت: زمان اجراى طرح به گونه‌اى انتخاب شد که به هيچ عنوان آمادگى تحرکات خرابکارانه را نداشته باشند. حتى فردى که چندى است در لندن ساکن شده در تماس با ايران نسبت به عدم اطلاع از زمان دقيق اجراى طرح گلايه کرده بود چرا که برنامه ريزى‌هايش را از دست رفته مى‌دانست.

دو ميليون دلار براى خريد خودروى احمدى نژاد

وزير رفاه و تامين اجتماعى خبر داد: آخرين رقم پيشنهادى براى خريد خودروى رييس‌جمهورى دو ميليون دلار است. 

به گزارش ايرنا، وزير رفاه و تامين اجتماعى روز يکشنبه در حاشيه مراسم پايانى چهارمين جشنواره تئاتر معلولان درباره آخرين پيشنهاد قيمت خريد حراج خودروى محمود احمدى نژاد گفت: پيشنهادهاى فراوانى براى خريد خودروى رييس‌جمهورى از کشورهاى خارجى شده و آخرين رقم چيزى نزديک به دو ميليون دلار بوده است.

بناست به دستور احمدى نژاد پول حاصل از اين فروش براى مسکن معلولان و مددجويان هزينه شود.

يعنى يک فرقه ورشکسته در سياست خارجى کشور ايفاى نقش مى‌کند؟

محمدجعفر بهداد معاون سياسى دفتر محمود احمدى نژاد در جلسه هفتگى جامعه وعاظ ولايى گفت: تمام تلاش برخى وزراى مخلوع دولت اين است که اثبات کنند که احمدى‌نژاد با آقا زاويه دارد.

وى با بيان اينکه «مرد بزرگى مثل احمدى‌نژاد و دولت شگفتى‌آفرين او بايد هم دشمنان بزرگ و پيچيده‌اى داشته باشد» افزود: دولت مورد تاييد رهبرى گاهى به گونه‌اى مورد خطاب مدعيان پيروى از رهبرى قرار مى‌گيرد که انگار اين موهبت بزرگ الهى نبود و خدا نکند که اين قدرناشناسى ما موجب شود که اين نعمت از ما سلب شود. امروز برخى از دوستان به نام دين، نظام و انقلاب اسلامى حرف‌هايى مى‌زنند که جز تضعيف نظام و رهبرى خاصيتى ديگرى ندارد.

بهداد با اشاره به صحبت هاى چند روز پيش حسين الله کرم گفت: کسى که ظاهرا کارشناس قفقاز است، تمايل پيدا کرده که در مورد يمن و عربستان و همچنين انجمن حجتيه اظهارنظر کند. من عرض مى‌کنم که برادر عزيز که گفتى عرفان خودم را در جبهه بازى‌دراز پيدا کرده‌ام، بايد بصيرت داشته باشي. وقتى شما مى‌گويى سياست خارجى دولت براى تقويت ارتباط با کشورهايى مثل يمن و عربستان نشانه اهتمام اين دولت به تحقق خواسته‌هاى انجمن حجتيه است، معنى اين حرف آيا جز تقويت انجمن حجتيه است؟ چرا بايد در دام احساساتى بيفتيم که نتيجه حرف‌هاى ما تقويت دشمن شود؟ آيا اين خوب است که يک فرقه ورشکسته را تا اين حد بالا ببريم که بگوييم در سياست خارجى کشور نقش ايفا مى‌کند؟


نظر شما :