مولن: ایران در راه دستیابی به تسلیحات اتمی است

۰۷ آذر ۱۳۸۹ | ۱۹:۰۹ کد : ۹۴۶۴ اخبار اصلی
ژنرال مایک مولن روز جمعه در برنامه «جی‌پی‌اس» فرید زکریا در شبکه سی‌ان‌ان گفت که آمریکا باید در تلاش‌های خود پیرامون برنامه اتمی ایران واقع‌گرا باشد.
مولن: ایران در راه دستیابی به تسلیحات اتمی است

ديپلماسى ايرانى: صحبت‌های مایک مولن، رئیس ستاد ارتش آمریکا، در گفت‌وگویی با شبکه خبری سی ان ان توجه رسانه و تحلیل‌گران را به خود جلب کرد. او با بیان این که به صلح‌آمیز بودن برنامه اتمی ایران باور ندارد تصریح کرد که همه گزینه‌ها در قبال برنامه اتمی ایران محتمل است. با این حال او گفت که در حال حاضر باید بطور جدی روند مذاکرات را پیگیری کرد.

ژنرال مایک مولن روز جمعه در برنامه «جی‌پی‌اس» فرید زکریا در شبکه سی‌ان‌ان گفت که آمریکا باید در تلاش‌های خود پیرامون برنامه اتمی ایران واقع‌گرا باشد. او تصریح کرد که کارشناسان نظامی این کشور درباره گزینه حمله نظامی به ایران «به مدت نه چندان کمی» فکر کرده ‌بودند، اما در حال حاضر مذاکرات را بهترین راه می‌دانند. به گفته این ژنرال آمریکایی، تمرکز واشنگتن باید بر روی گفت‌وگوها باشد.

مولن افزود: «فکر می‌کنم این موضوع مهم است که تمرکز ما بر روی کوشش‌های موجود و روند گفت‌وگوها باشد، اما باید این کار را به شیوه‌ای واقع‌گرایانه انجام دهیم. باید ببینیم که تا چه حد ایران هم‌اکنون درباره فعالیت‌ها و تلاش‌های خود حقیقت را بازگو می‌کند.»

مایک مولن در پاسخ به این پرسش که آیا به نظر وی برنامه اتمی ایران اهداف صلح‌آمیز را دنبال می‌کند، گفت: «من حتى یک ثانیه نیز به این امر باور ندارم.» مولن در ادامه گفت: «در اصل همه اطلاعات و منابعی که من دیده‌ام، خلاف این موضوع را نشان می‌دهد.»

رئیس ستاد ارتش آمریکا تصریح کرد که «ایران همچنان به شدت در مسیر دستیابی به جنگ‌افزار اتمی گام برمی‌دارد واین امر شامل تجهیز یک موشک به بمب ‌اتمی و توانایی بکارگیری آن نیز می‌شود».

اظهارات مایک مولن در کنار انتشار خاطرات جورج بوش در مورد آماده کردن طرح برای حمله به تأسیسات هسته‌ای ایران در دوران ریاست جمهوری‌اش توجه رسانه‌ها و تحلیل‌گران را در مورد برنامه‌های ایالات متحده در منطقه و در قبال ایران به خود جلب کرد.

با این حال رابرت گیتس، وزیر دفاع آمریکا هفته گذشته هشدار داد که حمله نظامی به ایران می‌تواند باعث اتحاد نیروها در ایران شود. وی هم‌چنین افزود که تحریم‌ها علیه ایران هم‌اینک گزنده‌تر از آن عمل کرده‌اند که پیش‌بینی می‌شد.


نظر شما :