عراق مشتاق رابطه‌ای ویژه‌ با ایران است

۲۳ آبان ۱۳۸۹ | ۱۹:۳۳ کد : ۹۳۳۵ سرخط اخبار
عراق مشتاق رابطه‌ای ویژه‌ با ایران است

رئیس جدید پارلمان عراق در دیدار با سفیر ایران با اشاره‌ به‌ مشترکات فرهنگی و تاریخی دو ملت ، اعلام کرد عراق خواستار روابط ویژه‌ای با جمهوری اسلامی ایران است.

دفتر اطلاع رسانی ریاست پارلمان عراق با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد: “اسامه‌ النجیفی ” رئیس پارلمان عراق از “حسن دانایی‌فر ” سفیر ایران در عراق و هیئت همراه‌ به‌ گرمی استقبال کرد.
در بیانیه‌‌ای که‌ نسخه‌ای از آن در اختیار خبرنگار خبرگزاری فارس قرار گرفته‌ آمده‌ است: رئیس پارلمان در دیدار با سفیر ایران ، آخرین مسائل سیاسی منطقه‌ و اوضاع امنیتی دو کشور را مورد بحث و بررسی قرار داد.
رئیس پارلمان عراق در این دیدار ضمن اشاره‌ به‌ ‌مشترکات فرهنگی و تاریخی دو ملت، ابراز امیدواری کرد روابط دو کشور در همه‌ زمینه‌های سیاسی ، اقتصادی و فرهنگی گسترش یابد.
النجیفی گفت: عراق مشتاق رابطه‌ای ویژه‌ با جمهوری اسلامی ایران بر اساس احترام متقابل و دوجانبه‌ است.
حسن دانایی فر ” سفیر ایران در عراق نیز ، انتخاب آقای النجیفی به‌ عنوان رئیس جدید پارلمان را تبریک گفت.
دانایی‌فر تصریح کرد: ثبات و امنیت عراق را ثبات و امنیت ایران می‌دانیم و معتقدیم امنیت عراق به‌ معنای امنیت کل منطقه‌ است.

رایس: تحریم های ایران تاثیر گذار است

وزیر امور خارجه سابق آمریکا معتقد است که تحریم های بین المللی علیه ایران تاثیر گذار است و آمریکایی ها باید برای دیدن نتایج تحریم های ایران صبور باشند.
به گزارش عصر ایران رایس که روز جمعه در یک اجلاس اقتصادی در کانزاس آمریکا سخن می گفت با رد این موضوع که تحریم ها کارایی ندارد ، گفت : " ( با تحریم های موجود ( ایرانی ها نمی توانند نیازهای خود را از جامعه بین المللی تامین کنند. "
 
رایس در ادامه افزود : "  به زودی کسى از داخل ایران ظهور می کند و می گوید که سیاست های حکومت به بن بست رسیده است"!
مقامات ايرانى ،‌ همواره آمريکا را به دخالت در امور داخلى کشورمان متهم مى کنند.

وزیر خارجه دولت بوش با اشاره به اینکه او بیشتر مایل به دستگیری زنده اسامه بن لادن رهبر گروه القاعده است ، افزود: " من دوست دارم که او ( بن لادن) زنده دستگیر شده و به  آمریکا انتقال داده شود ".
وی افزود : " دوست دارم یک صبح از خواب بیدار شوم و ببینم که مشکل جهان مساله دیگری به جز اسامه بن لادن است ".
وی با نادر خواندن جورج دبلیو بوش رییس جمهوری سابق آمریکا گفت : " او همه چیز می خواند و از بسیاری از حوزه ها اطلاعات عمیقی دارد".
رایس با اشاره به سقوط ناگهانی محبوبیت اوباما در دو سال اول دوران نخست ریاست جمهوری با اشاره به شکست اخیر حزب دموکرات در انتخابات میاندوره ای کنگره ، افزود : " مردم آمریکا انتظار بیشتری از اوباما داشتند ".

هيات حقوق بشرى ايران به نيويورک رفت


هيات عالى رتبه جمهورى اسلامى ايران به رياست "محمد جواد لاريجانى" دبير ستاد حقوق بشر، براى شرکت در شصت و پنجمين مجمع عمومى سازمان ملل روز شنبه عازم نيويورک شد.
به گزارش ايسنا، هيات متشکل از نمايندگان دستگاه‌ها و وزارتخانه‌هاى ذى‌ربط به رياست "محمد جواد لاريجانى" مشاورعالى امور بين‌الملل رياست قوه قضاييه به منظور دفاع از سياست‌هاى راهبردى حقوق بشرى جمهورى اسلامى ايران و نيز ايجاد زمينه‌هاى تعامل بيشتر با ساير کشورها در اين اجلاس شرکت مى‌کند.
بر اساس اين گزارش، شصت و پنجمين نشست مجمع عمومى سازمان ملل از روز چهارم آبان آغاز به کار کرده و تا روز بيست‌ و نهم آبان ماه ادامه دارد.

ادعای همکاری اتمى کره‌شمالی با ‌ايران و سوریه


سازمان ملل متحد جمعه شب در گزارشی مدعی شد که کره شمالی اقدام به ارسال مواد هسته‌ای و تجهیزات موشکی ممنوعه به ‌ايران، سوریه و میانمار کرده است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری فرانسه، در گزارش سازمان ملل آمده است: کره شمالی با تخطی از قوانین، مواد هسته‌اى و همچنین تجهیزات موشکی ممنوعه را به ‌ايران، سوریه و میانمار صادر کرده است.


نظر شما :