هيلارى کلينتون جاى جو بايدن را مى گيرد

۲۵ مهر ۱۳۸۹ | ۱۶:۰۷ کد : ۸۹۴۰ اخبار اصلی
در دولت آتى جاى هيلارى کلينتون با جو بايدن معاون رئيس جمهورى عوض ...
 هيلارى کلينتون جاى جو بايدن را مى گيرد

ديپلماسى ايرانى:  باب وود وارد خبرنگارى که جوايز بسيارى را تا‌کنون به نفع خود مصادره کرده است و اخيرا با کتاب جنجالى "جنگ هاى اوباما " به مصاف بسيارى از چهره هاى حاضر در کابينه رئيس جمهور دموکرات تکيه داده بر کاخ سفيد رفته است، در تازه ترين گفتگوى خود با سى ان ان از سناريوى جديدى در ميان دموکرات ها و کاخ سفيد نشين‌ها پرده بر مى‌دارد. وودوارد در اين گفتگوى تلويزيونى بحث خود را بر روى هيلارى کلينتون و جو بايدن متمرکز کرده و ادعا کرد که در جريان رقابت‌هاى انتخاباتى سال 2012 ميلادى، هيلارى کلينتون و باراک اوباما مى توانند هر چند در پشت پرده با هم رقابت کنند.

وى سناريوى ديگرى را هم مطرح مى کند و بر اساس آن سناريو، در دولت آتى جاى هيلارى کلينتون با جو بايدن معاون رئيس جمهورى عوض مى شود. بر اين مبنا جو بايدن به عنوان وزير امور خارجه دولت باراک اوباما در دور دوم فعاليت مى کند و هيلارى کلينتون هم در قامت معاون يا همان دست راست رئيس جمهور.

هيلارى کلينتون و باراک اوباما در جريان رقابت هاى انتخاباتى ميان حزبى دموکرات ها، رقابت تنگاتنگى با هم داشتند. در نهايت اما قرعه به نام باراک اوباما افتاد و وى به عنوان نماينده جريان دموکرات به مصاف جمهورى خواهان و شخص جان مک کين رفت. اکنون دوباره و دو سال مانده به پايان دوره نخست رياست جمهورى اوباما، باز همگان از احتمال رويارويى اوباما و کلينتون سخن مى گويند.

در همان زمان اوباما با انتخاب خانم هيلارى به بسيارى از زمزمه ها مبنى بر ادامه حس رقابت ميان خود و کلينتون پايان داد. اما گويا اين روايت را پايانى نيست. با طرح اين ادعا از سوى باب وودوارد، سخنگوى کاخ سفيد رابرت گيبس در مقابل خبرنگاران ظاهر شده و تاکيد کرد که هيچ کس در کاخ سفيد حتى در خصوص احتمال اين جابه جايى هم فکرى نمى کند. در شرايطى که هيلارى کلينتون به سمت معاون رئيس جمهور منصوب شود، نخستين زن امريکايى است که در اين چنين جامه اى فرو مى رود.

در ساختار سياسى کاخ سفيد، معاونت اول رئيس جمهورى بالاترين پست محسوب مى شود که عمدتا رئيس جمهور آن را در اختيار امين ترين افراد به خود قرار مى دهد. از هم اکنون همگان اين مساله را تبديل به داغ ترين سوژه انتخابات رياست جمهورى کرده‌اند. هيلارى کلينتون در حال حاضر 62 سال سن دارد و در زمان انتخابات رياست جمهورى 68 سال سن خواهد داشت. وى هنوز از رونالد ريگان که در سن 69 سالگى سوگند خورد جوان تر خواهد بود.

باراک اوباما همچنان براى نگاه داشتن دل دموکرات ها تلاش مى کند. اوباما بايد در دو سال باقى مانده تمام تلاش خود را به کار گيرد تا دل راى دهندگان جوان با او و تيمش همراه شود. در روزهايى که ميزان محبوبيت اوباما به پايين ترين حد خود رسيده است، وى مى تواند بر روى هيلارى کلينتون به عنوان چهره اى که آراى زنان و جوانان را در سبدش قرار دهد، نگاه کند.


نظر شما :