امارات تبعات تحریم ایران را بررسی می‌کند

۱۶ شهریور ۱۳۸۹ | ۱۴:۵۶ کد : ۸۵۸۲ اخبار اصلی
روزنامه آمریکایی وال استریت ژورنال در تازه‌ترین گزارش کوتاه خود از روند پرونده هسته‌ای ایران به امارات متحده عربی می‌پردازد و تحریم‌هایی که این همسایه جنوبی بر ایرانی‌ها تحمیل کرده.
امارات تبعات تحریم  ایران را بررسی می‌کند

دیپلماسی ایرانی: روزنامه آمریکایی وال استریت ژورنال در تازه‌ترین گزارش کوتاه خود از روند پرونده هسته‌ای ایران به امارات متحده عربی می‌پردازد و تحریم‌هایی که این همسایه جنوبی بر ایرانی‌ها تحمیل کرده و می‌نویسد:

امارات متحده عربی در حال بررسی اثرات تحریم‌های اعمال شده از سوی شورای امنیت سازمان ملل و تحریم‌های یکجانبه بر ایران در چند ماه گذشته است. دولت این کشور همچنین از وام دهندگان کلان خصوصی خواسته است که میزان وام‌هایی را که ماهانه راهی حساب‌های ایرانی‌ها می‌کنند را اعلام کنند.

در بیانیه‌ای که روز چهارم سپتامبر از سوی بانک مرکزی به وام دهندگان خصوصی و دولتی ابلاغ شد، دولت از همگان خواست که میزان کمک‌های نقدی خود در ماه آگوست به ایرانی‌ها را اعلام کنند و البته تاکید شد که این روند تا چهار ماه ادامه پیدا می‌کند.

بانکداران خصوصی که این اعلامیه را دریافت کرده‌اند ادعا می‌کنند که ابوظبی به دنبال بررسی آثار تحریم‌های بین المللی بر ایران است. در ماه ژوئن میلادی بود که شورای امنیت سازمان ملل با اکثریت آرا و با آرای مخالفت ترکیه و برزیل، چهارمین دور از تحریم‌ها علیه ایران را به تصویب رساند.

ادامه غنی سازی اورانیوم توسط دولت ایران بر تشدید این تحریم‌ها افزده است. ایالات متحده نیز از مجرای کنگره تحریم‌های جدیدی را علیه ایران اعمال کرده است. اتحادیه اروپا، کانادا و استرالیا هم در همین مسیر قرار گرفته‌اند. از همان تاریخ بود که امارات متحده عربی که بزرگترین طرف تجاری ایران در منطقه محسوب می‌شود اقدام به محدود کردن سطح تجارت خود با ایرانی‌ها کرد.

بسیاری از کارشناسان از همان زمان تاکید دارند که این قبیل تحریم‌ها نمی‌تواند در سطح کلان تجارت ایران را تحت شعاع قرار دهد. سال گذشته رقم تجارت میان دو کشور از مرز 31 میلیارد دلار هم گذشت. بانکداران خصوصی در امارات متحده عربی تاکید می‌کنند که پیش از این نیز دولت هر فصل یک بار امار وام‌های پرداختی به ایران را مطالبه می‌کرد که این فاصله زمانی این بار به هر ماه تقلیل یافته است.  


نظر شما :