تاملی استراتژیک بر کلید فتح فلسطین

۱۳ شهریور ۱۳۸۹ | ۲۲:۴۲ کد : ۸۵۵۸ اخبار اصلی
فلسطین محوری‌ترین موضوع جهان اسلام است و روز قدس یوم‌اللهی برای زنده ...
تاملی استراتژیک بر کلید فتح فلسطین

1- فلسطین محوری‌ترین موضوع جهان اسلام است و روز قدس یوم‌اللهی برای زنده نگه داشتن این موضوع کلیدی است.

2- بحران فلسطین در زمان اوج اقتدار مسیحیت غربی در پشتیبانی از یهودیت باغی بود استعمار انگلو ساکسن در سه سده یورش بر قاره اسیا و افریقا و امریکا و غارت منابع این قاره‌ها قدرتی به هم زد که یکی از نتایج انتهائی دوران قدرت در کنار ضعف مسلمانان اشغال سرزمین فلسطین بود که سمبل شکست مسیحیت در جنگهای صلیبی تلقی می‌شد که با استقرار یهودیت به نماد پیروزی دنیای مسیحیت بر اسلام تبدیل شد، بنابراین بحران فلسطین انتقام شکست جنگهای صلیبی از مسلمانان و در نتیجه کارگردانی مسیحیت غربی و مجری‌گری یهودیت طاغی ایجاد شد.

3- تداوم موجودیت اسرائیل وابسته به تداوم قدرت نزاد انگلوساکسن (انگلیس- امریکا) در جهان دارد که این قدرت با پیروزی انقلاب اسلامی در ایران رو به افول گذارد که نتیجه این سیر قهقرائی ضعف و محو اسرائیل خواهد بود.

4- مو ضوع فلسطین در دایره اسلامیت نجات می‌یابد راه نجات فلسطین محدود کردن آن در یک کشور با یک جغرافیای خاص و یا کشوری در قلمرو عربی نیست؛ فلسطین بخشی از جهان اسلام است و فقط و تنها درون منافع امت اسلامی قابل حل است.

5- ایده اشغال فلسطین و ایجاد دولت صهیونیستی انچنان که در 1897 در اولین کنگره یهود شکل گرفت و در نتیجه تبر ظالمانه تقسیم خیانت‌بار مجمع عمومی سازمان ملل در قطعنامه 181 و اعلام تاسیس اسرائیل در 14 می 1948 اعلام شد و پشت بند ان چهار جنگ معروف 1948 و1956 و1967 و1973 بود که اسرائیل برای تثبیت اشغال‌گری‌اش بر پا کرد و اینک ازاد سازی فلسطین هم راهی جز مقاومت و جنگ راه دیگری را نمی‌شناسد؛ نه دو دولت مستقل در یک خاک (طرح امریکائی)، نه انضمام فلسطینی‌ها به اردن(یکی از طرح‌های افراطی‌های اسرائیلی) و نه دولت واحد سکولار مدل غربی (طرح دیگری از بخشی از یهودی‌ها) و نه برگزاری رفراندوم برای تعیین دولت اینده فلسطین (به دلیل عدم پایبندی غرب به اصول دمکراسی و نوع برخورد با دولت قانونی حماس) کلید حل موضوع فلسطین نیست .

6- تقویت اسلام‌گرائی و رواج ان در بین نسل جدید فلسطینی‌ها که نماد ان حماس است به جای اندیشه‌های شکست خورده و تجربه پس داده ناسیونالیستی و سکولاریستی و سوسسیالیستی نخستین کلید فتح فلسطین و عامل تعیین کننده است.

7- تقویت و گسترش عمومی شدن فرهنگ حزب الله به صورت عام در بین امت اسلامی در منطقه شامات و جهان عرب از یک سو و به صورت خاص در بین شیعیان منطقه از دیگرسو اکسیر اثربخش و معجزه‌گرتولید اندیشه مقاومت حیرت انگیز کلید فتح دیگری در فلسطین است.

8- ایستادگی سوریه و لبنان در سطوح دولتها و همراه شدن قطر و ترکیه به این جبهه که ایران سی سال است آن را گشوده. در اینده نیز با پیوستن عراق شیعه و مصر بدون حسنی مبارک و ... تقویت خواهد شد. جبهه ضداسرائیلی را در پشتیبانی از ارمان فلسطین که ازادسازی قدس شریف است را گسترش خواهد داد و در نتیجه سرنوشت فلسطین را به نفع جهان اسلام رقم خواهد زد. تقویت این روند در تشکیل جبهه ضداسرائیلی یکی دیگر از کلیدهای فتح فلسطین خواهد بود.

9- پدیده اشغال فلسطین با جنگ اغاز شد و با جنگ هم این سرزمین ازاد و رها می‌شود. مذاکرات مستقیم و غیرمستقیم چه با تهدید و چه با ترغیب و یا با فشار با حضور عباس و یا نمایندگان اسرائیلی با میانجیگری امریکا راه به جائی نمی‌برد. نفی مذاکرات بی‌نتیجه و مخالفت با روند سازش کلید دیگری از فتح فلسطین است که در دستان مومنانی قرار گرفته است که به مانند کوه استوارند وخداوند به این مومنیین نوید فتح داده است.

10- وضعیت کنونی نشانگر ضعف صهیونیسم و وقت استراتژیک ماست. پیروزی حزب الله در جنگ 33 روزه و شکست اسرائیل اغازی بر پایان پروزه صهیو نیسم است. امادگی برای وارد اوردن ضربات پیاپی مقاومت در فلسطین و لبنان و تحمیل عقب نشینی کلید فتح دیگری در ازاد سازی این سرزمین مقدس است.

11- فرهنگ قرن بیستمی روشنفکر عرب و بخش عمده‌ای از جهان اسلام فرهنگ اروپائی بود. در این فرهنگ توان جنگیدن با صهیونیسم گم است و یا بی‌نتیجه بود در واقع اعراب و مسلمانان در قرن گذشته مشتری پرو پاقرص محصولات ایدئولوژیک غرب (لیبرالیسم یا ناسیونالیسم یا سوسیالیسم و یا ...) به شمار می‌رفتند.

 با این محصولات نمی‌توان به رویاروئی با دیگر محصول غرب رفت (صهیونیسم) اما اینک بعد از پیروزی انقلاب اسلامی در ایران هویت جدیدی در میان روشنفکران شکل گرفته است که خواستگاه بومی دارد و متاثر از فرهنگ شیعی اسلامی است این فرهنگ در هزاره سوم راه خود را با قوت یافته است.

 این منبع الهام اسمانی از لحاظ تولید فرهنگ، سبک، روش و ادبیات مقاومت و ایستادگی به صورت قدرت دست اول خودنمائی می‌کند که از اساسی‌ترین کلیدهای فتح فلسطین است.

12- حلقه گمشده فتح فلسطین مفهوم جهاد در ادبیات اسلامی بود این شاه کلید را حزب الله لبنان یافت و ان را در قالب ادبیات مقاومت به فرهنگ مبارزه تبدیل کرد این ادبیات جهاد بخشی از فرهنگ منطقه شد جهاد نشان داد که تنها راه پیروزی است همه دریافتند که با جهاد است که شمشیر اسرائیل سخت نیست و صد البته سخت زنگ زده است و دورش کند شده است به حرکت لاک پشت ماند و اینک امریکائی‌ها به نیکی می‌دانند که یک مجاهد مسلمان متاثر از فرهنگ شیعه و مقاومت و عاشق شهادت در شامات بر هم زننده حیات و وجود اسرائیل و غرب در خاورمیانه است و این نویدگر پیروزی خواهد بود.

نویسنده: برات شمسا


نظر شما :