استان الصعده يمن از کنترل دولت اين کشور خارج شد

۰۷ مرداد ۱۳۸۹ | ۰۴:۵۱ کد : ۸۲۰۷ اخبار اصلی
روزنامه الشرق الاوسط به نقل از منابع آگاه خود شمار اسرا را 400 نفر برشمرد و اعلام کرد، 200 نفر از این افراد سرباز و 200 نفر دیگر از مردان قبائل به ریاست صغیر بن عبدالعزیز هستند. صغیر بن عبدالعزیز خود نماینده پارلمان یمن است.
استان الصعده يمن از کنترل دولت اين کشور خارج شد

دیپلماسی ایرانی: طی چند روز اخیر درگیری نیروهای الحوثی یمن با ارتش این کشور مجددا از سر گرفته شد. این بار قبیله‌ای در استان صعده با حمایت ارتش یمن آتش جنگ را بر افروخت.

روز چهارشنبه 28 جولای، منابع نظامی یمن اعلام کردند، الحوثی‌ها 200 سرباز ارتش را به اسارت خود در آورده‌اند.

این در حالی است که روزنامه الشرق الاوسط به نقل از منابع آگاه خود شمار اسرا را 400 نفر برشمرد و اعلام کرد، 200 نفر از این افراد سرباز و 200 نفر دیگر از مردان قبائل به ریاست صغیر بن عبدالعزیز هستند. صغیر بن عبدالعزیز خود نماینده پارلمان یمن است.

در همین رابطه ارتش یمن اعلام کرد، در این درگیری‌ها 200 نفر از شبه نظامیان الحوثی و 50 نفر از قبیله قبائل کشته شدند. ارتش شمار تلفات خود را اعلام نکرده است.

همچنین الحوثی‌ها موفق شدند دو تانک ارتش یمن را به تصرف خود در آورده و آن را به نقطه نامعلومی منتقل کنند.

در حال حاضر در منطقه آتش بس موقت برقرار است اما هر لحظه امکان آغاز مجدد درگیری‌ها پیش‌بینی می‌شود. به خصوص این که حوثی‌ها دو پایگاه نظامی در منطقه حرف سفیان موسوم به اللبداء و جبل مرشد را به محاصره خود در آورده‌اند. جاده صنعاء – صعده نیز به طور کامل قطع شده و تحت کنترل نیروهای الحوثی قرار دارد.

در تحولی دیگر نیروهای یمنی اعلام کردند، 4 سرباز ارتش یمن در کمینی در منطقه حلیه در استان لحج توسط افراد ناشناس کشته شده‌اند.

این در حالی است که درگیری‌های تازه‌ای نیز در استان‌های جنوبی یمن آغاز شده که شماری از نیروهای امنیتی یمنی کشته شده‌اند.


نظر شما :