پرسش چند ساعته از خانم سفیر

۲۷ تیر ۱۳۸۹ | ۱۵:۰۵ کد : ۸۰۷۹ اخبار اصلی
خبر دستگيرى سفير سوييس به شکلى که برخى از سايت ها منتشر کرده اند، صحت ندارد.
 پرسش چند ساعته از خانم سفیر

 دیپلماسی ایرانی: بنا برگزارش ها نيروهاى مرزبانى ايران سفير سوئيس و همراهانش را در روستاى کلانه زمانه شهرستان شيروان در استان خراسان شمالى در نزدیکی مرز ایران و ترکمنستان دستگير و بعد از چند ساعت بازداشت آزاد کردند.

خبرگزاری فرانسه به نقل وزارت امورخارجه سوئیس اعلام کرد سفیر این کشور در تهران در حین سفر "مورد پرسش" پلیس قرار گرفته و بازداشت نشده است.

رامین مهمانپرست، سخنگوی وزارت امورخارجه ایران گزارش های منتشر شده درباره بازداشت سفیر سوئیس را "غیر دقیق و خلاف واقع" خواند و گفت: خبر به گونه ای غیردقیق و خلاف واقع منعکس شده و چنین حادثه ای به شکلی که توسط برخی از سایت ها منتشر شده است، صحت ندارد.

وزارت خارجه ایران پیش تر تایید کرده بود که پلیس در روستایی در شمال شرق این کشور، لیویا لئو آگوستی، سفیر سوئیس در تهران را "به دلیل عدم شناسایی" بازداشت کرده و بعد از چند ساعت او را آزاد کرده است.

یک مقام وزارت خارجه ایران نیز در گفتگو با واحد مرکزی خبر گفت سفر خانم آگوستی به روستای کلانه زمانه با هماهنگی کامل و مجوز وزارت خارجه بوده و نیروهای امنیتی این روستای مرزی به دلیل اینکه از هویت خانم آگوستی اطلاعی نداشته اند، او را بازداشت کرده اند که با اطلاع از هویت او، بلافاصله آزادش کرده اند.

وزارت خارجه سوئیس همچنین اعلام کرد این موضوع روابط دو کشور را خدشه دار نکرده است.

لیویا لئو آگوستی، سفیر سوئیس در ایران و اولین سفیر زن اعزام شده به ایران بعد از انقلاب سال ۱۳۵۷ است. سفارت سوئیس در تهران حافظ منافع آمریکا در ایران است.


نظر شما :