رئيس گروهک پژاک دستگیر شد

۱۶ اسفند ۱۳۸۸ | ۱۵:۴۳ کد : ۷۱۳۲ اخبار اصلی
رئيس گروهک تروريستى پژاک به همراه دوتن از سران گروهک پ.ک.ک در منزل خود در آْلمان به سر مى‌بردند که توسط 12 تن از نيروهاى لباس شخصى پليس ضد ترور آلمان دستگير شدند.
رئيس گروهک پژاک دستگیر شد

رئيس گروهک تروريستى پژاک به همراه دوتن از سران گروهک پ.ک.ک در منزل خود در آْلمان به سر مى‌بردند که توسط 12 تن از نيروهاى لباس شخصى پليس ضد ترور آلمان دستگير شدند.

به گزارش فارس از منطقه کردستان عراق، در حالى که کمتر از دو هفته از دستگيرى "عبدالمالک ريگى " شرور شرق ايران مى‌گذرد،«عبدالرحمان حاج احمدى» رئيس گروهک تروريستى پژاک در يک عمليات غافليگرانه توسط پليس آلمان دستگير شد.
در اين عمليات، 12 تن از نيروهاى لباس شخصى پليس ضد ترور آلمان در اقدامى سريع وارد منزل عبدالرحمان حاج احمدى شده و وى را دستگير مى‌کنند.
در اين عمليات نيروهاى پليس آلمان 2 ساعت منزل اين سرکرده گروهک تروريستى پژاک را مورد بازرسى قرار دادند و تلفن، کامپيوتر شخصى و ديگر وسايل ارتباطى وى را نيز ضبط کرده و با زدن دستبند بر دستان اين شرور، وى را به نقطه‌اى نامعلوم منتقل کردند.
هم اکنون نيز وى تحت بازداشت نيروهاى پليس آن کشور مى‌باشد.
پس از دستگيرى رئيس گروهک تروريستى پژاک، نيروهاى پليس ضد ترور آلمان در عملياتى ديگر «رمزى کارتال» و «زبير آيدان» دو تن از سران گروهک تروريستى پ.ک.ک که در يک منزل مسکونى ديگرى در نزديکى منزل حاج احمدى مستقر بودند، را دستگير و بازداشت کردند.
تحرکات گروهک تروريستى پژاک نا امنى‌هايى براى برخى مناطق مرزى و کردنشين ترکيه، عراق و ايران ايجاد کرده بود.

پژاک یا pjak )مخفف: Partiya Jiyana Azad a Kurdistanê: پارتیا ژیانا ئازادا کوردیستانێ: حزب حیات آزاد کردستان) یک گروه کشبه نظامی شدیداً چپ‌گرا در کردستان ایران است که به مرزداران ایرانی حمله می‌کند. گروهک شبه نظامی پژاک، خود را شاخه ایران حزب کارگران کردستان ترکیه یا - پ.کا.کا - معرفی می‌کند از سوی شماری از کشورها از جمله کشورهای هم پیمان ناتو، و ایران در فهرست گروه‌های تروریستی طبقه‌بندی می‌شود.

فرماندهان حزب‌های ایرانی کرد می‌گویند پژاک مذاکرات مستقیم و غیر مستقیمی با مسؤولان آمریکایی داشته‌است. دولت ایران نیز این گروه را تحت حمایت آمریکا می‌داند.

فعالیت این حزب بیشتر در مرز بین ایران، عراق و ترکیه و منطقه قلعه‌رش در استان آذربایجان غربی و بخش شرقی کوهستان قندیل در کردستان عراق می‌باشد. شمار زیادی از افراد پژاک از افراد پ.ک.ک و شهروند ترکیه هستند.


( ۵۶ )

نظر شما :