حکمتيار آماده مذاکره با کرزاى

۰۳ بهمن ۱۳۸۸ | ۱۹:۳۰ کد : ۶۷۹۳ اخبار اصلی
حکمتیار آمادگی خود را برای گفت‌وگو با کرزى ابراز داشت.
حکمتيار آماده مذاکره با کرزاى

گلبدين حکمتيار رهبر حزب اسلامى افغانستان آمادگى اين حزب را براى انجام مذاکرات با دولت افغانستان و مذاکره کنندگان امريکايى مشروط به عقب‌نشينى نيروهاى خارجى از افغانستان اعلام کرد.

ولى الله، سخنگوى حزب اسلامى افغانستان به خبرگزارى فرانسه گفت: «حکمتيار آماده‌ مذاکره با تمامى طرف‌هاى ذيربط است. جنگ به ما تحميل شده و ما آماده‌ايم تا در هر جا و در هر مرحله‌اى مذاکرات صلح را انجام دهيم.»

سخنگوى حزب اسلامى افغانستان همچنین اظهار داشت، ما آماده‌ انجام مذاکرات مثبتى هستيم که نتيجه‌بخش باشد و به تحقق صلح در کشور ما بينجامد. علاوه بر آن بايد تمامى طرف‌هاى ذيربط بخشى از اين مذاکرات باشند.

زبير صديق يکى ديگر از سخنگو‌هاى حزب اسلامى افغانستان نيز به این خبرگزارى گفت: «تمامى شرط‌هاى حکمتيار براى انجام مذاکرات صلح همچون گذشته به قوت خود باقى است. ما پنج شرط از پيش تعيين شده براى انجام مذاکرات داريم که عقب‌نشينى کامل نيروهاى خارجى از افغانستان يکى از اين شروط‌ است.»

اظهارات سخنگو‌هاى حزب اسلامى افغانستان پس از آن بيان شد که حامد کرزاى ‌رئيس ‌جمهوری افغانستان از طرح تحت حمايت غرب براى تشويق جنگجويان در اين کشور مبنى بر کنار گذاشتن سلاح مقابل دريافت پول يا پست خبر داده بود.

پیش از این حکمتیار بارها اعلام کرده بود که در مخالفت با نظام حاکم در کابل با طالبان و رهبر آن ملاعمر هم‌پیمان شده است. وی اکنون متواری است و کسی از محل اختفایش خبر ندارد.


نظر شما :