سعود الفيصل تغيير مى‌کند؟

۲۷ دی ۱۳۸۸ | ۱۹:۲۸ کد : ۶۷۴۶ اخبار اصلی
برخى منابع آگاه خبر از جانشينى ترکى فيصل به جاى سعود الفيصل مى‌دهند.
سعود الفيصل تغيير مى‌کند؟

یک منبع آگاه از عربستان سعودی به شیعه آنلاین گفت: «پیش بینی می شود در چند روز آینده چند تن از وزیران عربستان سعودی تغییر کنند.»

از جمله مهمترین این تغییرات تغییر شاهزاده سعود الفیصل است که به احتمال زیاد جای خود را به برادرش شاهزاده ترکی الفیصل خواهد داد. علت اصلی کناره گیری وزیر امور خارجه سعودی از سمت خود بیماری و مشکلات جسمی وی است که مدتی است با آن دست به گریبان است. بروز مشکل در تکلم و بروز علایم پارکینسون در سعود الفیصل مدتی است که او را با مشکل مواجه کرده است.

شاهزاده سعود الفیصل بیش از 36 سال عهده‌دار پست وزارت امور خارجه عربستان سعودی بوده است. او اکنون قدیمی‌ترین و پر سابقه‌ترین وزیر امور خارجه جهان محسوب می‌شود.

این منبع آگاه سعودی همچنین گفت: «همچنین پیش بینی شده که شاهزاده متعب بن عبدالله ریاست گارد ملی عربستان سعودی را در دست بگیرد. شاهزاده خالد بن عبدالله نیز به جای شاهزاده سلطان بن فهد وزیر تربیت بدنی عربستان خواهد شد. شاهزاده سلطان بن فهد هم قرار است سفیر عربستان در فرانسه شود.»

این منبع آگاه عربستانی در پایان همچنین تاکید کرد، آخرین تغییر نیز جا به جایی غازی قصیبی وزیر فعلی کار با معاونش عبد الواحد الحمید خواهد بود.


نظر شما :