تايمز: ايران عاشق انزوا ست

۲۰ دی ۱۳۸۸ | ۱۸:۱۵ کد : ۶۶۵۹ اخبار اصلی
روزنامه تايمز چاپ لندن در تازه‌ترين گزارش خود به بررسى تصميم اخير ايران در خصوص اعلام ليست 60 نهاد ...
 تايمز: ايران عاشق انزوا ست

دیپلماسی ایرانی: ايران دامنه انزوا خود را هر روز گسترش مى‌دهد. روزنامه تايمز چاپ لندن در تازه‌ترين گزارش خود به بررسى تصميم اخير ايران در خصوص اعلام ليست 60 نهاد معتبر اروپايى در ناآرامى‌هاى اخير تهران، پرداخته است.

تايمز در اين خصوص مى‌نويسد: شبکه بى‌بى سى؛ صداى امريکا، چندين موسسه نظرسنجى، موسسه‌هاى آکادميک و نهادهاى غير دولتى از اروپا تا امريکا در ليست سياه تهران قرار گرفته‌اند.

تايمز با اشاره به ممنوعيت کار با اين نهادها از سوى دولت مرکزى در ايران به نقل از کارشناس مسائل ايران مى‌نويسد: اعلام ليستى 60 موردى گامى بسيار جدى و البته مخرب است. تهران با اين حرکت تنها کانال‌هاى موجود براى برقرارى رابطه با غرب را هم مى‌بندد.

تايمز در ادامه مى‌نويسد: دو فرضيه وجود دارد: يا تنظيم کنندگان اين ليست از سلامت عقلى برخوردار نبوده‌اند! و يا ايران قصد دارد ناآرامى‌هاى اخير در تهران را به عوامل بيگانه نسبت دهد.

تايمز با اشاره تفکيکى به اين ليست ادعا مى‌کند که تعدادى از اين موسسه‌ها با نهادهاى دانشجويى در ايران کار کرده و هيچ‌گونه دخالتى در سياست داخلى ايران نداشته‌ اند. اين روزنامه انگليسى در ادامه مى‌نويسد: نام نهادى با عنوان "مطالعات دموکراتيک بريتانيا " در اين ليست ديده مى‌شود که وجود خارجى ندارد.

تايمز به نقل از رئيس يکى از نهادهايى که نامش در اين ليست ذکر شده مى‌نويسد: تهران هيچ‌منطقى را در تنظيم اين سند دنبال نکرده است. شايد تنها جرم ما اين باشد که ايران را شريک تحقيقات علمى و دستاوردهاى آکادميک خود کرده‌ايم! اين حرکت هم به ضرر ماست و هم به ضرر طرف ايراني.


نظر شما :