آشتى؛ اسلام، دموکراسی و غرب

۱۵ دی ۱۳۸۸ | ۱۷:۰۱ کد : ۶۶۳۵ کتابخانه
کتاب آشتی؛ اسلام، دموکراسی و غرب نوشته بی نظیر بوتو به زبان فارسی ترجمه و منتشر شده است.
آشتى؛ اسلام، دموکراسی و غرب

 نام کتاب: آشتی؛ اسلام، دموکراسی و غرب
نویسنده: بی نظیر بوتو
مترجم: علی‌رضا عیاری
ناشر: انتشارات اطلاعات
تعداد صفحات: 400 صفحه
تیراژ: 2100 نسخه

کتاب آشتی؛ اسلام، دموکراسی و غرب نوشته بی نظیر بوتو رئیس فقید حزب مردم پاکستان و فرزند ذوالفقار علی بوتو نخست وزیر مرحوم آن کشور به زبان فارسی ترجمه و منتشر شده است.

این کتاب در بر گیرنده خاطرات و تجربیات شخصی و توصیه هایی به دنیای غرب مبنی بر لزوم تلاش برای درک و فهم صحیح و شناخت بیشتر دنیای اسلام و پرهیز از تقابل با مسلمانان است.

بی نظیر بوتو شدیدا نگران فرقه گرایی و ظهور گروه‌های اسلامی تندرو و افراطی در خاورمیانه و خصوصا در پاکستان و افغانستان بوده و به این قبیل افراد توصیه می کند راه اعتدال و میانه روی را پیشه خود کنند.

بی نظیر بوتو در آغاز کتابش با قلمی احساسی این گونه نوشته است: "زمانی که روز 18 اکتبر 2007 روی باند پرواز فرودگاه قائد اعظم در کراچی قدم گذاشتم مغلوب احساسات خود شدم. من نیز مانند اکثر زنان سیاستمدار نسبت به حفظ آرامش و عدم بروز احساسات خود حساسیت ویژه ای داشتم. ابراز احساسات یک زن سیاستمدار یا زنی که صاحب مقام دولتی است ضعف تلقی شده و مهر تائیدی بر تصورهای کلیشه‌ای و کاریکاتورها می‌شود. اما هنگامی که برای اولین بار پس از گذشت 8 سال تنهایی و سختی در تبعید پای خود را روی خاک پاکستان محبوبم گذاشتم نتوانستم جلوی سرازیر شدن اشک‌هایم را بگیرم و دست‌هایم را برای احترام برای سپاسگزاری و دعا بلند کردم و با ترس آمیخته به احترام روی خاک پاکستان ایستادم. حس کردم باری عظیم و وزنه‌ای وحشتناک از روی شانه‌هایم برداشته شد. این احساس آزادی بود. سرانجام پس از مدت‌ها در وطن بودم. می دانستم چرا، می دانستم چه باید بکنم..."

کتاب آشتی اسلام ، دموکراسی و غرب نوشته بی نظیر بوتو و ترجمه علی‌رضا عیاری در 400 صفحه و در شمارگان 2100 نسخه توسط انتشارات اطلاعات منتشر شده است و در دسترس علاقمندان قرار دارد.


نظر شما :