ليبرمن: من با ترکيه کارى ندارم

۰۷ دی ۱۳۸۸ | ۲۰:۰۹ کد : ۶۵۵۷ اخبار اصلی
آويگدور ليبرمن از برخى وزيران کابينه که نسبت به ميانجى گرى ترکيه ميان سوريه و اسرائيل ابراز تمايل کرده بودند، به شدت انتقاد کرد.
ليبرمن: من با ترکيه کارى ندارم

آویگدور لیبرمن وزير امور خارجه اسرائیل گفت: «تا زمانى که من وزير امور خارجه اسرائيل هستم، ميانجى‌گرى ترکيه میان اسرائيل و سوريه انجام نخواهد شد.»

آويگدور ليبرمن وزير امور خارجه اسرائیل در ديدار با سفيران خارجى در تل‌آويو از ايهود باراک وزير جنگ و بن اليعازر وزير صنايع و بازرگانى اسرائیل به دليل اعلام تمايلشان برای از سر گيرى ميانجى‌گرى ترکيه بين اين رژيم و سوريه به شدت انتقاد کرد.

ليبرمن در این باره گفت: «برخى طرف‌هاى حاشيه‌اى در دولت پيشنهادهایى مطرح کرده و از وجود شرايط براى ازسرگيرى ميانجى‌گرى ترکيه خبر مى‌دهند. من به آنها مى‌گويم که نبايد دچار توهم شويد و اظهاراتى را بيان کنيد که با واقعيت مرتبط نيست.»

براساس گزارش سايت اينترنتى فلسطين اليوم،‌ وزير امور خارجه اسرائیل تاکيد کرد، تا زمانى که من وزير امور خارجه اسرائيل باشم و حزب اسرائيل بيت نو در دولت حضور داشته باشد، ميانجى‌گرى ترکيه صورت نخواهد گرفت.

وى گفت: «چنانچه سورى‌ها خواهان مذاکره با ما هستند، اين اقدام تنها از طريق ارتباط مستقيم امکان پذير است.»

این نخستین اظهار نظر تند یک مقام اسرائیلی در برابر ترکیه پس از هفته‌های آرامش دیپلماتیک میان دو طرف است. روابط ترکیه اسرائیل پس از لغو مانور نظامی سالانه اسرائیل در خاک ترکیه رو به سردی گذاشت. بدین ترتیب می‌توان گفت، فعلا به این زودی‌ها مذاکرات سوریه و اسرائیل با حضور میانجی سوم نیز انجام نخواهد شد.

 


نظر شما :