فرار فرزند بن لادن از ايران؟!

۰۷ دی ۱۳۸۸ | ۱۳:۱۰ کد : ۶۵۳۱ اخبار اصلی
ایمان بن لادن فرزند اسامه بن لادن که به سفارت عربستان سعودی در تهران پناهنده شده، مدعی شده که از تیم حفاظتی‌اش که به شدت وی را تحت کنترل داشته‌اند، فرار کرده و به سفارت عربستان آمده است.
فرار فرزند بن لادن از ايران؟!

دیپلماسی ایرانی: تعدادی از افراد خانواده اسامه بن لادن رهبر القاعده مدعی شده‌اند که جمهوری اسلامی ایران آنها را نزدیک به 8 سال است که بازداشت کرده و اجازه هیچ گونه تماسی با دنیای خارج به آنها نداده است.

ایمان بن لادن فرزند اسامه بن لادن که به سفارت عربستان سعودی در تهران پناهنده شده، مدعی شده که از تیم حفاظتی‌اش که به شدت وی را تحت کنترل داشته‌اند، فرار کرده و به سفارت عربستان آمده است. ایمان در تماس تلفنی با برادرش عبدالله که ساکن عربستان سعودی است، گفته است که از زمان حمله امریکا به افغانستان در سال 2001 وی و پنج تن از برادرانش توسط نیروهای ایرانی بازداشت شده‌اند.

وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران این ادعا را رد کرده است.

عمر بن لادن یکی از فرزندان اسامه بن لادن که 29 سال سن دارد به روزنامه الشرق الاوسط گفته است، خواهرش ایمان و زن پدرش ام حمزه تحت بازداشت نیروهای ایرانی هستند و تهران از آزادی آنان امتناع می‌کند.

عمر بن لادن که مقیم قطر است، همچنین گفت: «خانواده بن لادن که شامل نجوی زن اول اسامه بن لادن که سوری و ساکن دمشق است، در طول سال‌های گذشته زنده بودن ایمان و دیگر برادرانش را رد می‌کرد تا نزدیک به یک ماه پیش که توانست با خانواده‌اش تماس بگیرد.»

عمر همچنین تاکید کرد، تا چهار سال پیش هیچ اطلاعی از سرنوشت دیگر برادرانم یعنی سعد که اکنون 29 سالش است، عثمان 25 ساله، فاطمه 22 ساله، حمزه 20 ساله، ایمان 17 ساله و بکر که 15 سال سن دارد، نداشتم.

وی در ادامه افزود: «ایمان نزدیک به 25 روز است که در داخل اتاقی در سفارت عربستان که کارکنان سفارت برایش تدارک دیده‌اند به سر می‌برد. رفتار کارکنان سفارت با او بسیار خوب است و ما تلاش داریم او را از ایران خارج کرده و به عربستان یا سوریه بفرستیم. باید بگویم رفتار دولت سوریه با مادرم و دو تن از برادرانم که در سوریه زندگی می‌کنند نیز نون بسیار خوب بوده است.»

عمر بن لادن همچنین گفت: «برادارانم از زمان بازداشتشان در تهران در سال 2001 تا کنون از هیچ گونه امکانات آموزشی برخوردار نبوده‌اند و مصر هستند که هر طور شده به عربستان یا سوریه بروند. آنها تحت کنترل شدید نیروهای ایرانی قرار دارند و تنها هر شش ماه یک بار اجازه خرید به آنها داده می‌شود. ما از دولت سوریه که روابط بسیار خوبی با تهران دارد، انتظار داریم وارد عمل شده و این مسئله را حل و فصل کند.»

وی همچنین گفت: «تمام براداران من که در ایران تحت بازداشت هستند، متولد عربستان سعودی‌اند. تا کنون من 11 برادر دارم که متولد ایران یا افغانستان هستند و از قبل هیچ دیداری با آنها نداشته‌ام.»

در همین رابطه فواد قصاص کنسول سفارت عربستان در تهران نیز گفت: «ایمان فرزند اسامه بن لادن نزدیک به 25 روز میهمان سفارت ما در تهران است. تلاش‌های دیپلماتیکی را آغاز کرده‌ایم که او را با عزت و کرامت از تهران خارج کرده و نزد خانواده‌اش برسانیم. این از وظایف ما است چرا که او یک شهروند عربستانی است و ما باید به هر شهروند عربستانی در هر کجا که باشد، کمک کنیم.»


نظر شما :