سیاستمدارانی که باکفش وتخم مرغ بدرقه شدند!

۰۱ دی ۱۳۸۸ | ۱۶:۲۴ کد : ۶۵۲۱ اخبار اصلی
خبرگزارى يونايتدپرس در گزارشى اقدام به انتشار اسامى 9 تن از سياستمدارانى که با حمله معترضان روبه رو شده‌اند، کرده است.
سیاستمدارانی که باکفش وتخم مرغ بدرقه شدند!

به جز نخست وزير ايتاليا که هفته گذشته در يک محفل عمومى مورد حمله يک فرد عصبانى قرار گرفت و بينى و دندانش شکست، سياستمداران ديگرى نيز وجود دارند که در هنگام سخنرانى و يا حضور در يک محفل عمومى به وسيله کفش و تخم مرغ گنديده و ديگر وسايل مورد حمله قرار گرفته‌اند.

به گزارش ايسنا، خبرگزارى يونايتدپرس در گزارشى اقدام به انتشار اسامى 9 تن از سياستمدارانى که با حمله معترضان روبه رو شده‌اند، کرده است:

پرتاب کفش به جورج بوش

منتظر الزيدى، خبرنگار عراقى با پرتاب کفشى به سوى جورج بوش، رييس جمهور آمريکا در بغداد، پايه‌گذار اين بدعت شد. جورج بوش در سفر خداحافظى با عراق با پرتاب کفش از سوى منتظر الزيدى، خبرنگار عراقى روبه‌رو شد. اين خبرنگار با فرياد "اين بوسه وداع با توست اى سگ" آخرين سفر بوش به عراق را در اذهان ماندنى ساخت. الزيدى به اتهام توهين به يک مقام خارجى به سه سال زندان محکوم شد اما کمى بعد مدت زمان محکوميت وى به يک سال کاهش پيدا کرد.

پرتاب کفش به وزيرکشور هند

يک خبرنگار هندى نيز تحت تاثير اتفاقى که در عراق روى داد، در دهلى نو کفش خود را به سمت پى چيدامبارام، وزير کشور هند پرتاب کرد. خبرنگار مذکور در يک کنفرانس خبرى پس از پرسيدن سوال از چيدامبارام و عدم رضايت از پاسخ او کفش خود را مانند يک موشک به سمت چيدامبارام پرتاب کرد. چيدامبارام پس از پرتاب کفش لحظه‌اى شوکه شد اما پس از اندکى توانست کنترل کنفرانس را دوباره در دست بگيرد. خبرنگار مهاجم به بيرون از سالن کنفرانس هدايت شد و پرونده‌اى قضايى هم عليه او شکل نگرفت.

پرتاب کفش به نخست‌وزير چين

ون جيابائو، نخست وزيرچين در اولين سفر کارى خود به انگليس در ماه فوريه با پرتاب کفش به سمت خود مواجه شد. زمانى که جيابائو مشغول ايراد سخنرانى در دانشگاه کمبريج بود يکى از حضار کفش خود را به سوى او پرتاب کرد. جيابائو توانست خونسردى خود را حفظ کند و بلافاصله به زبان چينى گفت: در مسير دوستى چين و انگليس اين رفتار مشمئزکننده قابل تحمل نيست. سفر سه روزه وى در انگليس با تظاهرات و اعتراضات بيشترى همراه شد.

پرتاب کفش به مانموهان سينگ

ناوين جيندال، رهبر کنگره هند، ال کى ادوانى، رهبر حزب بهاريتا جاناتاBJP و دکتر مانموهان سينگ، نخست وزير هند چهارمين رهبر سياسى بود که با کفش هدف قرار گرفتند. فرد مهاجم در طول يک راهپيمايى انتخاباتى در شهر احمد آباد هند کفش خود را به سمت سينگ پرتاب کرد. اين تجمع انتخاباتى در راستاى انتخابات عمومى 2009 و براى حمايت از مانموهان سينگ برگزار شده بود. البته کفش پرتاب شده در فاصله چند مترى از سينگ فرود آمد و به وى اصابت نکرد. نخست وزير هند از پليس اين کشور خواست تا اتهامى به فرد مهاجم که يک جوان 20 ساله دانشجوى مهندسى کامپيوتر بود وارد نکند.

پرتاب مجسمه به سيلويو برلوسکنى

يک معترض با استفاده از يک مجسمه به سيلويو برلوسکنى، نخست وزير ايتاليا حمله کرد که اين اقدام وى باعث شکسته شدن بينى و دندان برلوسکنى شد. ماسيمو تارتاگليا 42 ساله، فرد مهاجم در انتهاى يک راهپيمايى به سمت نخست وزير ايتاليا حمله کرد. رسانه‌هاى ايتاليا گزارش دادند تارتاگليا سابقه بيمارى روانى دارد و اين اقدام را بدون هرگونه انگيزه سياسى انجام داده است.

يک روز پس از حمله، تارتاگليا با ارسال نامه‌اى به برلوسکنى از وى عذرخواهى کرد و به خاطر اقدام جنون آميز خود ابراز تاسف نمود. در حال حاضرز هنوز برلوسکنى که ثروتمند‌ترين فرد ايتالياست درگير جراحى بر روى بينى خود و درمان دندان‌هاى شکسته و صورت خراشيده شده‌اش است.

پرتاب تخم‌مرغ به آرنولد شوارتزنگر

آرنولد شوارتزنگر که از دنياى حرفه‌اى ورزش و بازيگرى تبديل به يک سياستمدار شده است در مبارزات انتخاباتى 2003 در کاليفرنيا زمانى که در حال رفتن به سمت سکوى سخنرانى خود بود مورد اصابت يک تخم مرغ قرار گرفت. آرنولد قهرمان سابق پرورش اندام جهان به برخورد تخم مرغ به کت خود توجهى نکرد و در طول سخنرانى کت خود را درآورد و براى حضار سخنرانى کرد. تخم مرغ به سمت چپ کت آرنولد اصابت کرد و يک محافظ شخصى ابتدا با يک دستمال مشغول پاک کردن آن شد، آرنولد حتى در اين زمان هم به سخنرانى خود ادامه مى‌داد.

پرتاب تخم مرغ به رييس حزب ملى انگليس

نيک گريفين، رييس حزب ملى انگليس (BNP)، در ماه ژوئن در يک کنفرانس مطبوعاتى در لندن مجبور شد از محل کنفرانس مطبوعاتى فرار کند. پس از اين که چند دقيقه از سخنان گريفين گذشت يک عده از معترضان با در دست داشتن پرچم وارد محل برگزارى کنفرانس مطبوعاتى شدند. بر روى پرچم‌ها نوشته شده بود، BNP فاشيست را متوقف کنيد. معترضان به يک باره تعداد زيادى تخم مرغ را به سمت گريفين پرتاب کردند. معترضان شعار مى‌دادند، "خيابان‌هاى ما را ترک کن، کثافت نازى". معترضان هم‌چنين گريفين را تا نزديک خودروى شخصى‌اش تعقيب کردند و به خودروى او نيز حمله کردند.

پرتاب تخم‌مرغ به قدرتمندترين زن مسلمان انگليس

به نظر مى‌رسد انگليسى‌ها علاقه وافرى به پرتاب تخم مرغ به سمت چهره‌هاى سياسى دارند. اما اين بار بارونس که به عنوان قدرتمند‌ترين زن مسلمان انگليس شناخته مى‌شود مورد اصابت تخم مرغ قرار گرفت. معترضان او را يک مسلمان واقعى نمى‌دانستند و او را به عنوان فردى که خود را با اسلام منطبق نمى‌کند، مورد حمله قرار دادند. شبکه خبرى بي.بي.سى گزارش داد بارونس وارسى هنگام پياده روى در لندن با پرتاب تخم مرغ به سمت خود مواجه شده است.

پرتاب تخم‌مرغ به بيل کلينتون

رييس‌جمهور سابق آمريکا نيز مورد اصابت تخم مرغ قرارگرفت. بيل کلينتون، رييس جمهور سابق آمريکا در سال 2001 هنگام حضور در ورشو توسط يک معترض لهستانى با يک تخم مرغ که به سمتش مى‌آمد، مواجه شد. کلينتون پس از اين حادثه اعتناى چندانى به آن نکرد و فقط اظهار داشت خشمگينى افراد جوان نسبت به مسايل سياسى اتفاقى خوب است.

کلينتون هنگام خروج از يک فروشگاه عتيقه فروشى با فرد مهاجم که نسبت به جهانى سازى معترض بود، مواجه شد. ماموران امنيتى آمريکا فرد مهاجم را دستگير کردند و کلينتون نيز ژاکت خود را در آورد تا به پياده روى ادامه دهد. فرد مهاجم جوانى 19 ساله بود.


نظر شما :