زهرا رهنورد سومين متفکر جهان

۱۵ آذر ۱۳۸۸ | ۰۳:۵۹ کد : ۶۳۸۵ اخبار اصلی
مجله آمريکايى "فارين پالسى" زهرا رهنورد را به عنوان سومين متفکر برتر جهان در اين سال انتخاب کرد.
زهرا رهنورد سومين متفکر جهان

مجله آمريکايى "فارين پالسى " در حالى که افراد مشهورى نظير هنرى کيسينجر و فرانسيس فوکوياما را در رتبه‌هاى بعد از پنجاهم ليست متفکران جهان در سال 2009 قرار داده است، زهرا رهنورد همسر میر حسین موسوی نامزد سابق ریاست جمهوری ایران را به عنوان سومين متفکر برتر جهان در اين سال انتخاب کرد.

به گزارش فارس مجله امريکايى فارين پالسى اخيرا در گزارشى ليست 100 نفره‌اى از متفکران برگزيده خود در سال 2009 را معرفی کرد. در اين ليست نام افراد و سياستمداران مختلفى از کشورهاى جهان به چشم مى‌خورد.

بن برنانکى رئيس بانک مرکزى ایالات متحده امريکا در صدر اين ليست قرار دارد. باراک اوباما رئيس جمهوری اين کشور نيز بعد از برنانکى در جايگاه دوم قرار گرفته است.

این در حالى است که افراد مشهوری چون هنرى کسينجر، بيل کلينتون، ديک چنى، ديويد پترائوس، فريد زکريا، جورج سوروس، فرانسيس فوکوياما و ريچارد هاس در رتبه‌هاى بعدى و در جايگاه هاى مختلف اين ليست قرار گرفته‌اند، زهرا رهنورد به عنوان سومين متفکر در اين ليست انتخاب شده است.

در اين ميان بيل کلينتون جايگاه ششم، ديويد پترائوس جايگاه هشتم، ديک چنى جايگاه سيزدهم، پاپ بنديکت شانزدهم جايگاه هفدهم، فريد زکريا جايگاه سى‌وهفتم، جورج سوروس جايگاه سى‌وهشتم، هنرى کسینجر جايگاه پنجاه و پنجم، فرانسيس فوکوياما جايگاه شصت‌وپنجم و ريچارد هاس جايگاه هفتادوپنجم را به خود اختصاص داده‌اند.

"عبدالکريم سروش " نيز در رده چهل و پنجم اين جدول قرار گرفته است.

اين مجله حضور رهنورد در عرصه رقابت‌هاى انتخاباتى و حمايت و پشتيبانى از ميرحسين موسوى و سازماندهى طرفداران همسرش از طريق راهپيمايى‌ها، فيس بوک، توييتر و پيام‌هاى متنى را يکى از دلايل انتخاب وى عنوان کرده است.

اين مجله مخالفت فکرى و نظرى عبدالکريم سروش را با حکومت ايران از دلايل انتخاب وى به عنوان يکى از 100 متفکر برتر جهان در سال 2009 عنوان کرده است.


نظر شما :