حرکت تازه اسرائيل عليه ايران هم زمان با مذاکرات هسته‌اى

۱۲ مهر ۱۳۸۸ | ۱۹:۰۹ کد : ۵۸۷۱ اخبار اصلی
گزارش روزنامه ساندی تایمز، نتانیاهو گفته است که در سفر مخفی‌ای که به روسیه داشته به مقام‌های روسیه فهرستی از اسامی دانشمندانی را که به ادعای وی به توسعه جنگ‌افزارهای هسته‌ای ایران کمک می‌کنند، ارائه داده است.
حرکت تازه اسرائيل عليه ايران هم زمان با مذاکرات هسته‌اى

دیپلماسی ایرانی: با گذشت یک ماه از دیدار مخفیانه بینامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل به مسکو که بازتاب گسترده‌ای در رسانه‌های جهان داشت، اکنون جزئیات تازه‌ای از این سفر منتشر شده است. این جزئیات را شخص نتانیاهو منتشر کرده است. نکته جالبی که در اظهار نظر اخیر نتانیاهو وجود دارد، این است که وی از سفرش دقیقا زمانی سخن گفته که مذاکرات ایران و غرب بر سر پرونده هسته‌ای در جریان است و به نظر می‌رسد فضای حاکم بر مذاکرات نیز فضایی مثبت و ایجابی است. به ویژه این که محمد البرادعی نیز برای بررسی همین موضوع در تهران به سر می‌برد.

به گزارش روزنامه ساندی تایمز، نتانیاهو گفته است که در سفر مخفی‌ای که به روسیه داشته به مقام‌های روسیه فهرستی از اسامی دانشمندانی را که به ادعای وی به توسعه جنگ‌افزارهای هسته‌ای ایران کمک می‌کنند، ارائه داده است.

نتانیاهو همچنین گفت، در سفر مخفی‌اش به مسکو که ماه گذشته میلادی انجام شد، یوزی آراد مشاور امنیت ملی‌اش نیز با وی بوده و این سفر را با یک هواپیمای مسافربری معمولی و به همراه مسافران عادی انجام داده است.

این در حالی است که اداره دولت اسرائیل از استقرار تاسیسات نظامی جدید این رژیم ابراز نگرانی کرده است.

نخست وزیر اسرائیل همچنین گفت: «در سفر به مسکو هم با ولادیمیر پوتین نخست‌وزیر روسیه و هم با دیمیتری مدودف رئیس جمهوری این کشور دیدار و گفت و گو کردم.»

در همین رابطه هفته گذشته وزیر دفاع روسیه گفته بود، مسکو از زبان نتانیاهو هنگامی که به روسیه آمد شنید که وی فهرستی به همراه خود دارد که نشان می‌دهد شماری از روس‌ها برای ساخت و توسعه بمب و دیگر ادوات نظامی به ایران کمک می‌کنند.

اسرائیل مدعی است به دلیل این که می‌خواسته مسکو از شنیدن این خبر دست پاچه نشود این خبر را مخفی نگه داشته و به جای آن از مسکو خواسته که در عمل رفتار خود را در برابر ایران تغییر دهد.     

منابع اسرائیلی همچنین گفتند که دیدار نتانیاهو از مسکو بسیار کوتاه و فشرده بوده و او از روس‌ها خواسته مقابل توسعه برنامه‌های هسته‌ای ایران را بگیرند.   


نظر شما :