نطق‌هاى فراموش نشدنى

۱۲ مهر ۱۳۸۸ | ۱۷:۴۲ کد : ۵۸۲۱ اخبار اصلی
تاریخ با نطق‌های فراموش نشدنی رهبران کشور‌هاى مختلف دنیا غنی شده است .
نطق‌هاى فراموش نشدنى

دیپلماسی ایرانی: تاریخ با نطق‌های فراموش نشدنی رهبران کشور‌هاى مختلف دنیا غنی شده است بطوری که ملت‌ها تشکیل جلسه می‌دهند که در مورد مسائل بحرانی روزبحث کنند ازپرهیجان‌ترين به تحریک آمیز همراه با واقعیت‌هاى  عجیب وغریب ، در اینجا برخى از سخنرانى‌هاى فراموش نشدنی را برايتان ياد‌آورى مى‌کنيم.

 ديپلمات هندى

سال :1957

گفت: شوراى امنيت اين را به عنوان يک جنگ لفظى تلقى مى‌کند. اين يک جنگ لفظى نيست. اين مشکلى که از گذشته وجود داشت. مسئله مسئله يورش و تجاوز است.

عکس‌العمل:  با سخنان او که در ارتباط با مسئله کشمير بود، کريشنا منون فرستاده هندى به  سازمان ملل متحد توانست سابقه بلندترين سخنرانى در تاريخ سازمان ملل متحد در شوراى امنيت را از آن خود کند.  وى در آن زمان 8 ساعت سخنرانى کرد.  بعد از آن منون از خستگى شديد غش کرد و براى مدتى تحت مراقبت بود. او دوباره به جايگاه بازگشت و به براى يک ساعت ديگر به سخرانى خود  ادامه داد و طى سخرانى به طور مداوم تحت کنترل دکتر بود و فشار خونش به طور مرتب کنترل مى‌شد.

 فيدل کاسترو

سال:1960

گفت: اگر کندى يک ميليونر، بى‌سواد و نادان  نيست بايد آشکارا فهميده باشد که بر ضد روستاييان نمى‌تواند شورش کند.

عکس‌العمل: سخنرانى فيدل کاسترو رئيس جمهور کوبا در سازمان ملل متحد چهار و نيم ساعت طول کشيد، بلندترين سخرانى آغازين در مجمع عمومى سازمان ملل بود. اولين ديدار کاسترو به ايالات متحده در 1959 قدرى دوستانه‌تر بود اما در سال1960 او در شوروى در سخنرانى‌اش را از لفظ  امپرياليسم آمريکا استفاده کرد وهمچنين به  جان اف کندى و ريچارد نيکسون نامزدهاى رياست‌جمهورى وقت آمريکا توهين کرد. از کار‌هاى عجيب و غريب ديگر فيدل کاسترو اين بود که او در هتل و اتاق محل اقامتش جوجه زنده نگهدارى مى‌کرد.

خروشچف

سال:1960

گفت: آقاى رئيس جمهور،‌ دبير کل سازمان ملل دست‌نشانده شماست.

عکس‌العمل: نماينده شوورى  يکى از ديدنى‌ترين  لحظات جنگ سرد  را رقم زد. نيکيتا خروشچف در مجمع عمومى سازمان ملل متحد طى نطق شديدالحنى به علت مداخله امريکا و فيليپين کفش خود را از پاى درآورد و بشدت روى ميز کوبيد وخشمگين شد. اما  تعجب‌آور از همه اين بود که وى در برابر اين انتقادات گفت :ما شما را به خاک خواهيم سپرد.

عرفات

سال:1974

گفت: يک نيمکره پيش چشم‌هايمان فرمان‌هايى مثل امپرياليسم، استعمار، استعمارگرايى جديد و نژادپرستى و در نهايت تمام خواسته‌هاى صهيونيست‌ها را مى‌دهد.

 برخورد:  حضور وى در مجمع عمومى براى اولين مانند ساير رهبران نبود، عرفات از  ائتلاف ممالک در حال توسعه براى حل تاريخى  بحران اسرائيل در سازمان ملل متحد صحبت کرد، رهبر فلسطينى‌ها  ياسر عرفات يک لباس خاص که مخصوص افراد شرکت کننده نبود استفاده کرده بود و اين مساله او را متمايز مى‌کرد. او در نهايت گفت که صهيونيسم با نژادگرايى مساوى است و سازمان ملل که از اسرائيل حمايت مى‌کند در نهايت رسوا خواهد شد.

اورتگا

سال:1987

گفت: پيش از مشورت با کسى که به هجوم نظامى علاقه دارد به او بگوييد، ريگان، رمبو فقط در دنياى سينما وجود دارد.

عکس‌العمل : دانيل اورتگا  رئيس جمهور نيکاراگوئه‌اى از سکوى سازمان ملل متحد استفاده کرد. طبق  رويه  به  آمريکا  حمله کرد،  محور صحبت‌هاى او تأمين بودجه ياغيان مخالف و پشتيبان ديکتاتورى بود.  اورتگا  گفت: مردم نيکاراگوئه‌ خون ديکتاتورى را  خشک مى‌کنند. با حالت عصبانى در حين سخنرانى هيئت نمايندگان آمريکا  در سازمان ملل مجبور به ترک سالن شدند.

چاوز

سال:2006

گفت: ديروز شيطان به اينجا آمد و بوى گوگرد هنوز در اين ميان باقى است.

عکس‌العمل: هوگو چاوز رئيس جمهور ونزوئلا هميشه به نورافکن‌هاى سالن‌هاى مختلف علاقمند بوده است. او رئيس جمهور آمريکا جرج دبليو بوش را با شيطان مقايسه کرد.

هوگو چاوز همچنين کتاب نوام چامسکى را در دست خود نگه داشت. امسال نيز او سخنرانى جالبى انجام داد و گفت ديگر بوى گوگرد در اتاق نمى‌آيد چرا که اوباما رئيس جمهور امريکاست.

 بشير

سال:2006

گفت:‌ تقاضاى کمک‌هاى بشردوستانه به مردم سودان نتايج منفى در بر داشت.

عکس‌العمل: عمر بشير رئيس جمهور سودان تمام ادعاهاى مطرح شده در ارتباط کشتار دارفور را تکذيب کرد. وى همچنين  جرج دبليو‌ بوش را مستقيما مورد تهديد قرار و اشاره کرد که  کشتار دسته‌جمعى، در واقع يک نقشه است. وى اسرائيل و سازمان‌هاى صهيونيست را براى پخش کردن دروغ‌ها براى ضعيف شدن حکومت سودانى سرزنش کرد.

احمدى نژاد

سال:2008

 گفت: حقوق مردم آمريکا و اروپا به راحتى در اختيارعده‌اى صيهونيست قرار گرفته است.

عکس‌العمل: وى معتقد بود اگر چه آنها يک اقليت هستند، ولى  قسمت مهم مراکز مالى و پولى کشورهاى  اروپايى را  تحت نفوذ  خود در مى‌آورند و در تصميم‌گيرى سياسى آمريکايى‌ها نقش تعيين کننده دارند. وى در سخنرانى 2008  اصل قضيه هولوکاست را انکار کرد.

قذافى

سال: 2009

گفت: نبايد بگوييم شوراى امنيت بلکه بايد بگوييم شوراى ترور.

عکس‌العمل: پس از 40 سال  قذافى، رهبر ليبى براى اولين بار در مجمع عمومى سازمان ملل متحد حضور پيدا کرد. وى 100 دقيقه سخنرانى کرد و سخنرانى او طولانى‌ترين سخنرانى سال جارى بود. وى در نيويورک چادر برپا کرد و غذاى خود را از رستوران‌هاى زنجيره‌اى مک‌دونالد تهيه مى‌کرد.

منبع: فارن پاليسى


نظر شما :