ادعاى تازه حکمتيار عليه ايران

۲۷ مرداد ۱۳۸۸ | ۲۳:۴۹ کد : ۵۴۳۱ اخبار اصلی
گلبدين حکمتيار از رهبران سابق افغانستان مدعى شد که دولت ايران برخى از نزديکانش را زندانى کرده است.
ادعاى تازه حکمتيار عليه ايران
گلبدین حکمتیار از افراد تحت تعقیب امریکا در افغانستان که مدت زمانی را در ایران زندگی می کرد، در مصاحبه با شبکه اسکای نیوز بریتانیا به ایران و پاکستان اتهاماتی را وارد ساخت.

وی که قبلا جزء مجاهدین افغانی در مبارزه با حکومت کمونیستی دست نشانده شوروی در افغانستان بود و هم اکنون در یک ائتلاف نانوشته با طالبان به مبارزه با نیروهای امریکایی و ناتو در افغانستان مشغول است، در مصاحبه خود در پاسخ به سوال خبرنگار اسکای نیوز درباره کمک دولت ایران یا عوامل اطلاعاتی پاکستان به وی و طالبان برای جنگ با امریکا بر آشفت و گفت: «همه می دانند که هیچ کشوری از مجاهدان افغان حمایت نمی کند. حتی بر عکس همه همسایگان ما از جمله ایران در افغانستان با امریکایی ها همکاری می‌کنند.»

حکمتیار در توجیه ادعاهای خود همچنین گفت: «دولت های ایران و پاکستان تا کنون صدها نفر از مجاهدان افغانی را دستگیر و به دولت امریکا تحویل داده‌اند. حتی ایران می خواست من را هم به دولت امریکا تحویل بدهد. برادر من هم 6 ماه در بازداشت ایرانی ها بود و حالا آنها یکی از اقوام نزدیک من به نام حاجی دوست محمد را در بازداشت خود دارند.»
 
حکمتیار همچنین ابراز عقیده کرد، اگر هر کشوری از جمله ایران یا روسیه به طور جدی از طالبان در افغانستان حمایت می کردند شما شاهد بودید که وضع نیروهای ناتو در افغانستان بسیار بدتر از الان می‌شد. اما این دو کشور از تداوم ناآرامی ها و جنگ در افغانستان سود می‌برند. چرا که می دانند با تداوم این جنگ بزرگ ترین بازنده امریکا خواهد بود و این دو کشور از تداوم زیان های امریکا در افغانستان به منافع خود می‌رسند.» حکمتیار در ادامه در پاسخ به سوالی درباره محل اختفای اسامه بن لادن گفت که سال هاست که او را ندیده و هیچ اطلاعی از محل اختفای رهبر گروه تروریستی القاعده ندارد.  

نظر شما :