ترور نافرجام مالکى

۱۹ مرداد ۱۳۸۸ | ۱۷:۴۳ کد : ۵۳۴۶ اخبار اصلی
منابع نزدیک به دیپلماسی ایرانی گفتند که در این حادثه تروریستی دو تن دیگر از محافظان مالکی کشته و تعدادی نیز زخمی شدند اما به مالکی آسیبی وارد نیامده است.
ترور نافرجام مالکى

شیخ جلال الدین صغیر يکى از رهبران مجلس اعلاى اسلامى عراق و یکی از نمایندگان مجلس این کشور فاش کرد، نورى مالکى نخست‌وزیر عراق اخيرا از سوی یکی از افراد تیم محافظش مورد تعرض و ترور قرار گرفته بوده ولی آسیبی وارد نیامده است.

جلال‌الدين الصغير این خبر را در گفت و گو با روزنامه الشرق الاوسط اظهار کرد. وی همچنین گفت: «نورى مالکى نخست وزير عراق توسط يکى از اعضاى محافظان امنيتيش هدف ترور قرار گرفته است. نخست وزير عراق چند ماه پيش نيز از تلاش شکست خورده‌اى براى ترورش خبر داده بود و اين مساله به دليل نقايص امنيتى موجود در سازمان‌هاى امنيتى، صورت گرفته است.»

جلال‌الدين صغير اخبار مربوط به اين که عامل ترور مالکى از نزديکان وى بوده را رد کرد اما گفت، اين فرد از محافظان مالکى بوده و دستگير شده است.

وی از زمان و چگونگی انجام این ترور خبری نداد. اما منابع نزدیک به دیپلماسی ایرانی گفتند که در این حادثه تروریستی دو تن دیگر از محافظان مالکی کشته و تعدادی نیز زخمی شدند اما به مالکی هیچ آسیبی وارد نیامده است.

پيش از اين روزنامه نيويورک تايمز گزارش داده بود، جلال‌الدين الصغير در خطبه‌هاى نماز جمعه اعلام کرده بود که يکى از محافظان مالکى قصد ترور وى را داشته است.

اين در حالى است که نزديکان نخست وزير عراق در گفت‌وگو با الشرق الاوسط از طرح ترور نافرجام مالکى ابراز بى‌اطلاعى کردند. موفق الربيعى مشاور امنيتى عراق نيز در از وقوع این حادثه ابراز بی‌اطلاعى کرده است.

مقامات مسئول عراقى به دليل مسائل امنيتى، نزديکان و خويشاوندان خود را به عنوان اعضاى کادر محافظانشان انتخاب مى‌کنند و دليل اين امر اعتمادى است که به آنها دارند.

در همين حال، عبدالهادى الحسانى نماينده فهرست ائتلاف يکپارچه شيعه عراق تاکيد کرد، سازماندهى فورى ارتش و پليس عراق و عجله‌اى که در اين امر صورت گرفت، موجب شد که تعداد زيادى از افراد که شناخت زيادى از پيشينه و گرايش‌هاى آنها وجود ندارد تنها به دليل آمادگيشان براى پذيرش اين مسئوليت‌ها وارد نيروهاى پليس و ارتش شوند.

وى همچنین گفت: «اخيرا تعداد زيادى از نيروهاى سازمان‌هاى امنيتى به دليل عدم شناخت پيشينه‌هاى امنيتيشان از اين سازمان اخراج شدند.»

وزارت کشور عراق پيش از اين از ثبت نام 128 هزار نيروى امنيتى در وزارت کشور براى حمايت از مسئولان و شخصيت‌هاى عراق خبر داده بود.


نظر شما :