ترور نافرجام سفير امريکا در عراق

۲۲ تیر ۱۳۸۸ | ۱۹:۵۸ کد : ۵۱۴۲ اخبار اصلی
سفارت امريکا در عراق اعلام کرد، کریستوفر هیل سفير اين کشور در بغداد از انفجار يک بمب جاده‌اى جان سالم به در برده است.
ترور نافرجام سفير امريکا در عراق

سفارت ایالات متحده امريکا در عراق روز یک‌شنبه اعلام کرد که کریستوفر هیل سفير اين کشور در بغداد از انفجار يک بمب جاده‌اى جان سالم به در برده است.

به گزارش شبکه خبرى سى‌ان‌ان، سفارت امريکا در عراق اعلام کرد، کريستوفر هيل از انفجار يک بمب جاده‌اى که کاروان وى را هدف قرار داده بود جان سالم به در برده است.

اين سفارتخانه اعلام کرد، يک بمب جاده‌اى هنگام حرکت اين کاروان به سوى استان ذیقار منفجر شد، اما هيل و هيچ يک از کارکنان سفارت امريکا در اين حمله صدمه نديدند.

بدین ترتیب هیل در حالی که حضورش در عراق هنوز به سه ماه نرسیده از یک حادثه تروریستی در محل ماموریتش جان سالم به در برد تا از نزدیک دریابد که اوضاع امنیتی عراق چندان هم قبل اطمینان نیست.

بر اساس اعلام سفارت امريکا در عراق اين حمله دو هفته پس از آن صورت مى‌گيرد که سربازان امريکايى عقب نشينى خود را از شهرها و شهرک‌هاى عراق کامل کردند.

جزئيات بيشترى در اين باره منتشر نشده و اين حادثه تحت بررسى است.

استان ذیقار در مرکز جنوب عراق در حدود 240 کيلومترى جنوب بغداد قرار دارد. اين استان شيعه‌نشين در ميان نخستين استان‌هاى عراق است که کنترل آن به نيروهاى امنيتى عراق داده شد.

انفجار بمب مذکور تقريبا دو هفته پس از خروج نيروهاى امريکايى از شهرهاى بزرگ عراق روى مى‌دهد و در شرايطى است که برخى تحليلگران و مقامات امريکايى بر اين باورند که خروج نيروهاى آنها از عراق زود بوده است و مى‌بايست با سرعت کمتر و به صورت تدريجى صورت مى‌گرفت.


نظر شما :