اعتراض حزب الله لبنان به گزارش ناظر خلع سلاح

۲۲ اردیبهشت ۱۳۸۸ | ۱۶:۳۳ کد : ۴۶۰۳ اخبار اصلی
پنجشنبه گذشته نماینده دبیرکل سازمان ملل که ناظر بر اجرای قطعنامه 1559 شورای امنیت است، ضمن تاکید بر خلع سلاح حزب الله، از عدم اجرای قطعنامه فوق توسط این گروه انتقاد کرده بود.
اعتراض حزب الله لبنان به گزارش ناظر خلع سلاح

پس از اعلام این گزارش که بار دیگر موضوع روند خلع سلاح حزب الله لبنان را پیش کشید و آن را مورد تاکید قرار داد، حزب الله واکنشی اعتراض آمیز نشان داد و گزارش "ترى رود لارسن" نماينده دبيرکل سازمان ملل را محکوم کرد.   

لارسن گزارشى در مورد چگونگى پيشرفت اجراى قطعنامه 1559 شورای امنیت ارائه کرده و آورده است که سلاح های حزب الله مانع اجراى کامل اين قطعنامه است و اين گروه بايد خلع سلاح شود.

اما حزب الله در بیانیه ای اعتراضی تاکيد کرد که این نماينده سازمان ملل در گزارش خود هر گونه جنایات و تجاوزگری های اسراییل را در لبنان و بر سایر ملت هاى منطقه نادیده گرفته و درواقع چشم خود را بر واقعیت های این رژیم بسته است.

حزب الله در این واکنش ضمن پذیرش جایگاه وکالتى لارسن از سازمان ملل خواست تا آبروى باقى مانده خود را حفظ کند. این گروه روز گذشته نیز نسبت به عدم موضع گیری دبیرکل سازمان ملل علیه جنایات اسراییلی ها در غزه و محکوم نکردن رژیم صهیونیستی ابراز تاسف کرد.

حزب الله معتقد است که رفتار جانبدارانه مسئولان سازمان ملل نسبت به صهیونیست ها بر خلاف مصالح ملت هاست و اين نهاد بين المللى اغلب به عنوان ابزارى در خدمت اهداف دولت های خاص و بر خلاف ماهیت وجودی خود عمل می کند. این گروه در واکنش به گزارش لارسن آورده است که چنین رویه ای سیمای اين سازمان جهانى را لکه دار کرده است.

قطعنامه 1559 شورای امنیت که در تابستان 1383 و به پیشنهاد امریکا و فرانسه صادر شد، بر خروج نيروهاى خارجى (سوری ها) از لبنان، خلع سلاح نيروهاى شبه نظامى و برگزارى انتخابات رياست جمهورى لبنان به شکل آزاد و دموکراتیک بدون دخالت خارجی (سوری ها) تاکید کرده بود.

موضوع خلع سلاح حزب الله همواره مسئله ای مناقشه آمیز میان سوریه و لبنان و طرف های درگیر در منطقه بوده است. از سوی دیگر حامیان این گروه معتقدند که جنبه نظامی حزب الله یکی از مهم ترین عوامل تداوم مقاومت و بازدارندگی است که موجب می شود رژیم صهیونیستی در معادلات منطقه ای خود با دست بسته و احتیاط بیشتری عمل کند.

همچنین از آنجا که لبنان عمق استراتژیک و برگ برنده سوریه در جهان عرب بوده است، همواره حضور در این کشور برای سوریه موقعیتی جهت موازنه قوا با اسراییل و جبران ناکامی ها در موضوع جولان بوده است و به همین دلیل قطعنامه 1559 مسئولیت هایی را در قبال یکپارچگی لبنان و خلع سلاح حزب الله به این کشور داده است.


نظر شما :

علیرضا ۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۹ | ۱۵:۳۱
باسلام،باتوجه به اینکه دیگرجنایات و خوی استکباری غرب بر همگان آشکاروعیان است وازطرفی،جنایات رژیم صهیونیزم اسرائیل برفلسطینیان و مردم منطقه ازجمله لبنان پی درپی وبه وضوح قابل رویت میباشد،دیگرکدام عقل و کدام وجدان میتوانداین موجودشیطانی راانکارکند؟!؟امّاهمچنان مشاهده می نماییم که دولتهای عرب بی غیرت،ترسووسرسپرده امریکا وسازشکاربااسرائیل هم به فلسطین وفلسطینیان،هم به لبنان وملت لبنان،هم به سوریه وملت سوریه ویمن وسومالی وعراق و...خیانت وبجای دفاع ازاعراب وهم کیشان خودطبق فرامین الهی،سر تعظیم مقابل شیطان وشیاطین(امریکا و ایادی آنها)فرو آورده وبه ملت اعراب ظلم و دشمنی راافتخارخودمیدانند؛پس با تمام این شرایط بایدباتمام وجودوبسیارهوشمندانه مقابل این شیاطین ایستادومنطقه راازوجودیت این حرام لقمه ها ،پاک نمودوبادفاع از دین و قرآن واهل البیت(س)و سرزمین و ناموس خویش و پیروی از فرامین خداوندسبحان واهل البیت(س)مانندشهداباافتخار زندگی نماییم،انشاالله