مى‌توانيم همسايگانمان را راضى نگه داريم

۲۹ فروردین ۱۳۸۸ | ۱۸:۴۷ کد : ۴۳۸۲ اخبار اصلی
سرلشکر حسن فيروزآبادى رييس ستاد کل نيروهاى مسلح در حاشيه مراسم رژه روز ارتش (29 فروردین) سخنانی را در جمع خبرنگاران درباره امنیت منطقه، تمایل ایران برای کمک به کشورهای منطقه، رابطه با آمریکا، پیشرفت های ایران و... ایراد کرد.
مى‌توانيم همسايگانمان را راضى نگه داريم

حاضريم امنيت منطقه را به بهترين شکل تامين کنيم
فیروزآبادی در جمع خبرنگاران گفت: نيروهاى مسلح جمهورى اسلامى ايران با دکترين و استراتژى جديد و تجهيزات نظامى مى توانند از تمام منطقه دفاع کنند و ما حاضريم امنيت منطقه را به بهترين شکل تامين کنيم.   

مى‌توانيم همسايگانمان را راضى نگه داريم
وى عزت و اقتدار ايران را موجب عزت و اقتدار کشورهاى همسايه و منطقه دانست و گفت: بيش از 10 سال است که ما در اطراف ايران دشمن و تهديدى نداريم و هيچ همسايه اى را در منطقه تهديد نمى کنيم. ما مى‌توانيم همسايگانمان را راضى نگه داريم.

مى خواهيم به آنان کمک کنيم
رييس ستاد کل نيروهاى مسلح تصريح کرد: دکترين ايران دفاعى است و دوران نظامى گرى در دنيا به پايان رسيده است. ما دوست همه کشورهاى منطقه هستيم و مى خواهيم به آنان کمک کنيم. ما خواهان برقرار امنيت و تامين آسايش و رفاه براى همه ملت ها هستيم.

خطر حمله آمريکا به ايران کم شده است
وى اظهار داشت: خطر حمله آمريکا به ايران کم شده است اما ربطى به انتخابات جديد آمريکا ندارد. آمريکايى ها تجربه کرده اند و آموختند که با توجه به اقتدار نيروهاى مسلح جمهورى اسلامى ايران، امکان حرکتى ندارند و اين موضوع حتى در يک سال و نيم پايانى دولت بوش منتفى شده بود.

ديگران حرف غيرحساب مى زنند و آقاى احمدى نژاد پاسخ مى دهد
فيروزآبادى درباره سخنان رييس جمهورى درخصوص آغاز دورانی جديد براى ارتباط با آمريکا گفت: البته آقاى احمدى نژاد خود بايد درباره دليل صحبت هاى خود اظهار نظر کنند اما به نظر من در شرايطى هستيم که قصد نداريم با هيچ کس چالش ايجاد کنيم.

وى افزود: رييس جمهورى هيچ گاه براى دعوا و درگيرى با کشورى سخن نگفته، ديگران پرخاش مى کنند، حرف غيرقانونى و غيرحساب مى زنند و آقاى احمدى نژاد پاسخ مى دهد.

بين ما و آمريکا راهى براى مرحله جديد وجود ندارد
خبرنگارى سؤال کرد "امروز لحن سخنان رييس جمهورى تغيير يافته بود آيا مرحله جديدى آغاز شده است؟" که فيروزآبادى پاسخ داد: بين ما و آمريکا راهى براى مرحله جديد وجود ندارد.

رييس ستاد کل نيروهاى مسلح افزود: يک مسير مستقيم از سوى امام راحل حول کلمه لا اله الا الله و الله اکبر ترسيم شده است.

رفتن آقاى احمدى نژاد به آمريکا بهترین مذاکره بود
فيروزآبادى با بيان اينکه رييس جمهورى همواره گفته است که براى مذاکره و گفتگو آماده ايم، افزود: رفتن آقاى احمدى نژاد به آمريکا و سخن گفتن با سياستمداران و دانشگاهيان و علماى سياست اين کشور بهترين مذاکره بود.

طرح ولايت از سوى مقام معظم رهبرى ابلاغ نشده است
وی در پاسخ به پرسش ديگرى در خصوص طرح ولايت گفت: ماموريت رسمى نيروهاى دريايى دفاع از منافع کشور است و دليلى ندارد که ما طراحى استراتژيک نداشته باشيم. طرح ولايت از سوى مقام معظم رهبرى ابلاغ نشده و طرحى در نيروى دريايى است.


نظر شما :