دنيس راس مسئول پرونده ايران

۰۸ اسفند ۱۳۸۷ | ۰۶:۱۶ کد : ۴۰۳۶ اخبار اصلی
هيلارى کلينتون دنيس راس را به عنوان مشاور خود در امور خليج فارس و غرب آسيا انتخاب کرد.
دنيس راس مسئول پرونده ايران

هيلارى کلينتون وزير امور خارجه‌ ايالات متحد امريکا سرانجام به دو ماه صبر و انتظار پايان داد و دنيس راس، يک ديپلمات با تجربه و کهنه‌کار در امور سياست خاورميانه را به عنوان مشاور خود در امور کشورهاى حوزه‌ خليج فارس و جنوب غرب آسيا از جمله اير ان انتخاب کرد.

دنيس راس، در طول دوران حضورش در عرصه سياسى ايالات متحد، پيشينه کار کردن با رئيسان‌جمهور دموکرات و جمهوريخواه آمريکا دارد و به گفته‌ وزارت امور خارجه اين کشور، وظيفه‌اش ارائه ارزيابى، دادن توصيه‌ استراتژيک و چشم‌انداز به هيلارى کلينتون، وزير امور خارجه‌ امريکا به ويژه در در امور خليج فارس و غرب آسيا است.

راس در زمان رياست جمهورى بيل کلينتون دموکرات و جورج بوش جمهوريخواه در طرح صلح اسرائيل و فلسطين شرکت داشت.

بي. بي. سى به نقل از رابرت وود، سخنگوى وزارت امور خارجه ايالات متحد امريکا گزارش داد، منطقه‌ کشورهاى حوزه خليج فارس و جنوب غرب آسيا جايى است که امريکا در آن در دو جنگ شرکت دارد و با چالش‌هاى درگيرى کنونى، تروريسم، گسترش تسليحات هسته‌اى، دسترسى به انرژى، توسعه‌ اقتصادى و تقويت دموکراسى و حاکميت قانون روبه‌رو است.

بر اساس گزارش‌ها، اگرچه انتظار مى‌رود که بسيارى از مذاکرات راس با مقامات اين کشورها مربوط به برنامه‌ى هسته‌اى ايران باشد اما شامل آينده‌ افغانستان نيز هست.

وود در ادامه گفت: «راس نه تنها در مسائلى در داخل منطقه تجربه دارد، بلکه در چالش‌هاى بزرگ‌تر سياسى ـ نظامى که از منطقه ناشى مى‌شوند و در بيرون از حوزه‌ خليج فارس و جنوب غرب آسيا تاثير دارند، انسان با تجربه‌اى محسوب مى‌شود. وزير امور خارجه‌ نيز مايل است از تجربه و نظر ديپلماتيک او استفاده کند.»


نظر شما :