رييس جمهور بعدى روسيه؟

۱۸ تیر ۱۳۸۶ | ۱۷:۵۲ کد : ۲۹۷ اخبار اصلی
سرگی ایوانف که ولاديمير پوتين وى را معتمد خود مى داند، از گزينه هاى مطرح رياست جمهورى است

 

سرگی باریسویچ ایوانف در 31 ژانویه ی سال 1953 در شهر لنینگراد (سن پیترزبورگ فعلی) به دنیا آمد. او در حال حاضر مقام معاونت اول نخست وزیر رییس جمهوری روسیه را بر عهده دارد و پیش از این نیز وزیر دفاع روسیه بوده است.

آقای ایوانف عهده دار سمت های وزیر امنیت روسیه و همچنین مشاور بوریس یلسین و ولادیمر پوتین در زمینه  مسایل امنیت ملی بوده است.

 

سرگی ایوانف در زمان شوروی سابق و همچنین پس از فرو پاشی در سازمان های اطلاعاتی و امنیتی به عنوان فردی مسلط بر قوانین و زبان های خارجه خدمت می کرده است.

او در سال 1975 از گروه زبان های خارجه  دانشگاه لنینگراد فارغ التحصیل شد. سرگی ایوانف در این دانشگاه، زبان های انگلیسی و سوئدی را آموخت و نیز دکتری خود را در رشته ی امور اطلاعات در شهر مینسک اخذ نمود.

 

آقای ایوانف در سال 1976 به عضویت هیئت مدیره  کا گ ب لنینگراد و حومه ی این شهر در آمد. در این هنگام ایوانف با ولادیمر پوتین آشنا  و همکار وی شد.

 

از ژوییه  سال 1998 تا آگوست سال 1999 او به عنوان معاون ولادیمر پوتین برگزیده شد و پس از آن به سرپرست شواری عالی امنیت ملی روسیه رسید. در نوامبر سال 1999 بوریس یلسین، آقای ایوانف را به عنوان دبیر امورامنیت ملی منصوب کرد. آقای  ایوانف در مارس سال 2001 وزیر دفاع روسیه شد.

در 15 فوریه  سال 2007  از سمت وزیر دفاع استعفا کرد و به انتخاب ولادیمیر پوتین به سمت معاونت اول رییس جمهور برگزیده شد.

 

در سال 1970 ایوانف برای سازمان اطلاعات خارجی شوروی شروع به کار کرد و تا دو دهه برای این نهاد کار کرد. او در این مدت سمت های گوناگونی در افریقا و اروپا بر عهده داشت.

او در سال 1976 دکترای خود را در رشته  امور اطلاعاتی در مینسک گرفته و  درسال های 1980 به عنوان دبیر دوم در سفارت شوروی در هلسینکی پایتخت فنلاند خدمت می کرد.

 

در آگوست سال 1998 ولادیمر پوتین رییس شورای امنیت ملی روسیه شد و ایوانف را به عنوان جانشین خود برگزید. او در این مدت به عنوان یک تحلیل گر برجسته در زمینه  امنیت داخلی و خارجی شناخته شد. در 15 نوامبر سال 1999 ایوانف دبیر شورای امنیت ملی روسیه شد.

 

آقای ایوانف در این پست مسئول هماهنگ کردن امور شورا بود و  رسانه های روسیه می گویند که شورای امنیت ملی روسیه در زمان  ایوانف دچار تغییرات محسوسی شده است. رسانههای روسیه می گویند بین سال های 1992 تا 1999 بوریس یلستین رییس جمهور سابق روسیه که چند ماه پیش درگذشت، از شورای امنیت ملی به عنوان ابزاری برای رسیدن به اهداف سیاسی خود استفاده می کرد.

 

سرگی ایواف در مارس سال 2001 وزیر دفاع روسیه شد. ایوانف در همان ماه از سمت دبیر شورای امنیت ملی استعفا کرد ولی به عنوان عضو این شورا باقی ماند.

ولادیمر پوتین بر شایستگی ایوانف در اجرا کردن اصلاحات نظامی تاکید کرده است ولی ایوانف در این سمت با مشکلات زیادی روبه رو شد اما با وجود موانع و مفاسد نظامی او توانست اصلاحاتی را در ارتش انجام دهد. آیا جامشین آقای پوتین و ساکن بعدی کاخ کرملین خواهد بود؟

 


نظر شما :