مکرون وزرای کابینه فرانسه و رسانه‌ها را به خاطر اسرائیل به باد انتقاد گرفت

۲۷ مهر ۱۴۰۳ | ۱۴:۲۴ کد : ۲۰۲۸۸۶۴ سرخط اخبار

 امانوئل مکرون رئیس جمهور فرانسه برخی از وزرای کابینه را به اتهام عدم حرفه‌ای‌گری و پخش اطلاعات غلط و رسانه‌ها را به دلیل نحوه انتشار صحبت‌هایش درباره اسرائیل به باد انتقاد گرفت.

به گزارش ایرنا به نقل از رویترز، مکرون پنجشنبه پس از نشست شورای اروپا در بروکسل در کنفرانسی مطبوعاتی گفت: باید بگویم که از خواندن اظهارنظرها و واکنش‌های سران سیاسی فرانسه و خارجی درباره اظهارات منتسب به من بسیار حیرت‌زده شده‌ام.

وی تاکید کرد: هیچ ابهامی وجود ندارد. فرانسه همواره در کنار اسرائیل ایستاده است.

مکرون هفته گذشته در مصاحبه‌ای با رادیو «فرانس اینتر» خاطرنشان کرد که برای حل مناقشه غزه ضروری است که ارسال تسلیحات به رژیم اسرائیل متوقف شود. بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی اظهارات مکرون را مایه شرم خواند و گفت که اسرائیل بدون حمایت غرب همه مخالفانش را شکست خواهد داد.

مکرون همچنین هفته جاری در جلسه هفتگی کابینه دولت فرانسه با اشاره به قطعنامه نوامبر ۱۹۴۷ مجمع عمومی سازمان ملل در مورد طرح تقسیم فلسطین به دو کشور یهودی و فلسطینی، گفت: نتانیاهو نباید فراموش کند که اسرائیل با تصمیم سازمان ملل ایجاد شده است. بنابراین اکنون زمان نادیده گرفتن تصمیمات سازمان ملل نیست.

رئیس جمهور فرانسه پنجشنبه با اشاره به تنش دیپلماتیک میان فرانسه و رژیم صهیونیستی گفت: همه اینها بیانگر ضعف و ناکامی در بحث‌های عمومی و فقدان حرفه‌ای‌گری برخی از وزرایی است که اظهارات مخدوش را تکرار می‌کنند و همچنین روزنامه‌نگارانی که این اظهارات را منتشر می‌کنند و تحلیلگرانی که در مورد صحت و درستی چنین گفته‌هایی فکر نمی‌کنند.

مکرون افزود: اگر در گزارش‌ها اظهارات خلاصه و مخدوش شوند و داخل گیومه قرار بگیرند، دیگر برگزاری کنفرانس خبری و پاسخگویی به پرسش‌ها اهمیتی نخواهد داشت.


( ۱ )

نظر شما :