ترامپ: اسرائیل در مخمصه بزرگی افتاده است

۳۰ شهریور ۱۴۰۳ | ۱۳:۴۷ کد : ۲۰۲۸۳۲۴ سرخط اخبار

دونالد ترامپ در سخنانی گفت که انتخابات پیش رو در آمریکا مهم‌ترین انتخابات در تاریخ آمریکا و اسرائیل است.
به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، دونالد ترامپ در سخنانی بار دیگر تلاش کرد تا به شکل حداکثری رضایت لابی صهیونیستی در آمریکا را جلب کند، او تاکنون بارها خود را بزرگترین حامی صهیونیسم معرفی کرده است.

ترامپ این بار نیز در کنفرانسی با عنوان «مبارزه با یهودستیزی در آمریکا» گفت که انتخابات ریاست جمهوری بعدی آمریکا مهم‌ترین انتخابات در تاریخ آمریکا و اسرائیل است. او سپس ادعا کرد که یهودیان آمریکایی در بدترین موج یهود‌ستیزی به سر می‌برند و او اگر رئیس‌جمهور شود، جلوی آن را خواهد گرفت.

گفتنی است که رژیم صهیونیستی و حامیانش هرگونه اعتراضی علیه کشتار زنان و کودکان در غزه را «یهود‌ستیزی» می‌نامند.

ترامپ در ادامه سخنانش مدعی شد: «حملات هفتم اکتبر، بدترین حمله به یهودیان از زمان هولوکاست تاکنون بود. اگر من رئیس جمهور بودم، این اتفاق هرگز رخ نمی داد».

رئیس‌جمهور سابق آمریکا و نامزد فعلی انتخابات ریاست‌جمهوری این کشور در ادامه گفت: «اسرائیل در مخمصه بدی قرار دارد و من بیش از هر رئیس جمهور دیگری برای آن کار کرده‌ام».

او در ادامه ادعاهای خود افزود: «شهروندان یهودی در آمریکا مجبور شدند بدترین موج یهودستیزی را در طول چندین نسل تحمل کنند؛ یهودیان آمریکایی توسط یهودستیزان و طرفداران حماس مورد آزار و اذیت، حمله و ترور قرار می‌گیرند؛ هریس هیچ کاری برای مقابله با یهودستیزی انجام نداده و دانشگاه‌ها برای دانشجویان یهودی به مکان‌های خطرناکی تبدیل شده‌اند».

نامزد حزب جمهوری‌خواه سپس گفت که در صورت پیروزی در انتخابات، به شدت علیه آن‌چه «یهودستیزی» عنوان کرد، وارد عمل شده و آن را سرکوب خواهد کرد.

او ادعا کرد: «موج نفرت انگیز از سمت حماس، یهودستیزی، تعصب و نفرت زمانی که من ریاست جمهوری آمریکا را به عهده می‌گیرم، متوقف و سرکوب خواهد شد».

او همچنین گفت که اگر پیروز انتخابات شود، مانع ورود پناهجویان از غزه به آمریکا خواهد شد. ترامپ همچنین در اظهارنظری گستاخانه غزه را «مکانی آلوده به تروریسم» عنوان کرد.


نظر شما :