الخزعلی: اگر بعد از سال ۲۰۰۳، مقاومت انجام نمی‌گرفت، اشغالگری تا امروز بر ما چیره شده بود

۲۲ فروردین ۱۴۰۳ | ۱۵:۲۳ کد : ۲۰۲۵۴۹۳ سرخط اخبار

دبیرکل عصائب اهل الحق عراق با تاکید بر موضع روشن کشورش در حمایت از غزه گفت: به‌زودی پیروزی بزرگ را با نابودی رژیم صهیونیستی خواهیم دید.

به گزارش ایسنا، شیخ قیس الخزعلی، دبیرکل عصائب اهل الحق عراق امروز(چهارشنبه) در خطبه نماز عید سعید فطر در خصوص جنگ رژیم صهیونیستی علیه نوار غزه تاکید کرد که عراق در حمایت از مسئله فلسطین رویکرد واضح و روشنی داشته و نقش آشکاری را در این زمینه ایفا کرده است.

وی ادامه داد: رژیم غاصب صهیونیستی بزرگترین ستمگر از نگاه هر انسانی بر روی کره زمین است و این رژیم نخواهد توانست که اهداف ادعایی خود را محقق کند.

الخزعلی تاکید کرد: به زودی پیروزی بزرگ را با نابودی رژیم صهیونیستی خواهیم دید. مقاومت لازم است و اگر بعد از سال ۲۰۰۳، مقاومت انجام نمی گرفت، اشغالگری تا امروز بر ما چیره شده بود.

وی همچنین با اشاره به اینکه ظلمی که در غزه رخ می‌دهد جدا کننده حق از باطل است، عنوان داشت: عملیات مقاومت اسلامی علیه رژیم صهیونیستی تا پایان تجاوزات و تحقق پیروزی ادامه خواهد داشت.

وی بر ایستادگی همگان در برابر کشتارهایی که متجاوزان صهیونیستی علیه کودکان و زنان فلسطینی مرتکب می‌شوند تاکید کرد و گفت آنچه در غزه رخ می‌دهد لکه ننگی بر پیشانی انسانیت است. آمریکا با سلاح از رژیم صهیونیستی برای کشتن مردمی حمایت می کند که از سرزمین و موجودیت خود دفاع می‌کنند.

به نوشته سایت شبکه سومریه نیوز، دبیرکل عصائب اهل الحق عراق در بخش دیگری از این خطبه گفت: دیدگاه محمد شیاع السودانی، نخست‌وزیر عراق و چهارچوب هماهنگی شیعیان در عدم موافقت با حضور نظامی بیگانگان روشن است.

وی گفت، تصمیم به اخراج نیروهای خارجی از کشور یک تصمیم قطعی است که ملت، دولت، پارلمان و گروه‌های مقاومت عراق اتخاذ کرده‌اند و هیچ کوتاهی در این زمینه ممکن نیست.

وی  موفقیت سفر السودانی را در گرو تثبیت خروج نیروهای خارجی دانست و گفت سلاح مقاومت آماده هدف قرار دادن این نیروها در صورت عدم خارج شدن آنها به روش‌های دیپلماتیک و سیاسی خواهد بود.

الخزعلی همچنین سفر پیش روی نخست‌وزیر عراق به واشنگتن را مهم برشمرد و اعلام کرد: امیدواریم که این سفر موفقیت‌آمیز باشد.

الخزعلی گفت: رسانه‌های حامی آمریکا در تلاش‌های مایوسانه‌ای شروع به ترویج خطر بازگشت داعش به منظور باج‌خواهی از دولت عراق نمودند.  داعش با اراده بین‌المللی ساخته و در زمان‌های مشخصی و با اهداف سیاسی برای آن طرح‌ریزی شده است و مردم عراق این طرح را به شکست کشانده و هر طرح جدیدی را برای سلب حاکمیت کشور به شکست خواهند کشاند. عراقی‌ها قادر به تکمیل حاکمیت امنی و سیاسی خود هستند.


( ۱ )

نظر شما :