بورل: حذف حماس مشکلات را حل نخواهد کرد

۲۱ فروردین ۱۴۰۳ | ۱۵:۵۲ کد : ۲۰۲۵۴۸۵ سرخط اخبار

مسؤول سیاست خارجی اتحادیه اروپا امروز-سه‌شنبه- ضمن تاکید بر مساله آتش‌بس گفت که «خروج نیروهای اشغالگر احتمالا نوعی تاکتیک» باشد و نباید اجازه داد که حمله زمینی به رفح صورت بگیرد.

به گزارش ایسنا، «جوزپ بورل»، مسؤول سیاست خارجی اتحادیه اروپا خاطر نشان کرد: هیچ راه‌حل نظامی برای این درگیری وجود ندارد. حتی حذف حماس در غزه به صورت نظامی مشکلات اساسی را حل نخواهد کرد. دستیابی به یک راه‌حل سیاسی پایدار ضروری است.

با عقب‌نشینی نیروهای صهیونیست از جنوب غزه، ساکنان خان یونس وارد شهر خود شده‌اند؛ شهری که اکنون به دلیل تجاوزات و جنایات ارتش رژیم صهیونیستی به ویرانه‌ای تبدیل شده است.

مسؤول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در گفت‌وگو با تلویزیون بی‌بی‌سی که بخشی از اظهاراتش را در صفحه «ایکس» خود نیز منتشر کرده، گفت: «آتش‌بس و آزادی بی‌قید و شرط تمامی اسرا. هر دو این درخواست‌ها بخشی از قطعنامه ۲۷۲۸ شورای سازمان امنیت ملل است و ما از تمامی طرف‌ها می‌خواهیم آن را اجرا کنند.»

او علاوه بر اینکه عقب‌نشینی نیروهای صهیونیست را اقدامی «احتمالا تاکتیکی» خواند، گفت: «ما همچنان از اسرائیل می‌خواهیم که به رفح حمله نکند.»

بورل با اشاره به کشته شدن هفت تن از امدادگران سازمان خیریه «آشپزخانه مرکزی جهانی» عنوان کرد: پس از کشتار این هفت نفر، اسرائیل برخی از گذرگاه‌ها را بازگشایی کرد تا کمک‌های بشردوستانه بیشتری به جمعیت گرسنه غزه ارائه کند. این یک قدم کوچک است، اما نشان می‌دهد که می‌توان جریان کمک‌ها را افزایش داد و از قحطی جلوگیری کرد.


نظر شما :