آلمان برای کمک به کی‌یف به دنبال پاتریوت است

۲۱ فروردین ۱۴۰۳ | ۱۵:۵۱ کد : ۲۰۲۵۴۸۳ سرخط اخبار

وزیر خارجه آلمان گفت، ذخایر پاتریوت تمام شده است و برلین و متحدانش در حال بررسی امکان خرید سامانه‌های دفاع هوایی برای کی‌یف از کشورهای ثالث هستند.

به گزارش ایسنا، «آنالنا بربوک» وزیر امور خارجه آلمان در کنفرانسی مطبوعاتی در برلین درخصوص تامین سامانه دفاع هوایی پاتریوت برای اوکراین گفت که آلمان فورا جستجو برای این سیستم‌ها و سایر سیستم‌ها را در سراسر جهان آغاز می‌کند.

پیشتر بربوک و دیمیترو کولبا، وزیر امور خارجه اوکراین پس از نشست شورای اوکراین و ناتو در بروکسل اعلام کردند که متحدان غربی به رهبری آلمان با ارسال سامانه‌های دفاع هوایی اضافی از جمله پاتریوت و تقویت دفاع هوایی اوکراین موافقت کرده‌اند.

در این رابطه وزیر خارجه اوکراین گفت: ما جلسه شورای ناتو-اوکراین را به پایان رساندیم، جایی که من از متحدان خواستم فورا سامانه‌های دفاع هوایی بیشتری را به اوکراین ارائه دهند، به‌ویژه پاتریوت‌هایی که قادر به رهگیری موشک‌های بالستیک هستند. و من از پاسخ متحدان، به‌ویژه پاسخ آلمان قدردانی می‌کنم.

وزیر خارجه آلمان هم سخنان او را تأیید کرد و گفت برلین نیاز اوکراین به سیستم‌های دفاع هوایی را درک می‌کند، زیرا اوکراینی‌ها «واقعا باید در امنیت باشند و بندر اودسا باید محافظت شود.»

او گفت که آلمان به‌عنوان رهبر ائتلاف توانمندی دفاع هوایی «دوباره از اروپا خواهد خواست که همه باید بررسی کنند که دفاع هوایی خودشان کجاست، چه چیزی می‌توانند برای اوکراین فراهم کنند، اما همچنین این تعهد را در سراسر جهان داشته باشند و بودجه را ترتیب دهند.»


نظر شما :