شی: چین در مبارزه با تروریسم از روسیه حمایت می‌کند

۲۱ فروردین ۱۴۰۳ | ۱۵:۵۰ کد : ۲۰۲۵۴۸۱ سرخط اخبار

رییس جمهور چین در دیدار با وزیر امور خارجه روسیه بر حمایت پکن از مسکو در زمینه مبارزه با تروریسم تاکید کرده و گفت که چین اهمیت زیادی برای تقویت همکاری‌های دوجانبه راهبردی با روسیه قائل است.

به گزارش ایسنا، «شی جین‌پینگ» رییس جمهور چین در دیدار با «سرگئی لاوروف» وزیر امور خارجه روسیه گفت که کشورش در مبارزه با تروریسم و حفظ امنیت اجتماعی از روسیه حمایت می‌کند.

در ۲۲ مارس (۳ فروردین) چند مرد مسلح وارد تالار کنسرل کروکوس شده و شروع به تیراندازی به افراد حاضر در آن‌جا کردند. طبق آخرین گزارش وزارت حوادث غیرمترقبه روسیه، این حمله ۱۴۴ کشته بر جای گذاشت. چهار مظنون این حمله که شهروندان تاجیکستانی بودند، تلاش کرده بودند با یک اتوموبیل فرار کنند اما بازداشت و متهم به تروریسم شدند.

مقامات روسیه بر این باورند که برنامه آن‌ها فرار کردن به اوکراین بود که طراحان اصلی این حمله قرار بود در آن‌جا به آن‌ها پناه بدهند. تحقیقات در این باره ادامه دارد.

خبرگزاری اسپوتنیک در این باره گزارش داد که شی در این دیدار به لاوروف گفت: چین از مردم روسیه در انتخاب مسیر پیشرفتی که مطابق با اصالت ملی این کشور باشد، همچنین در مبارزه با تروریسم و حفاظت از امنیت و ثبات اجتماعی روسیه حمایت می‌کند.

رییس جمهور چین همچنین به وزیر امور خارجه روسیه گفت: چین همواره اهمیت زیادی برای توسعه روابط چین- روسیه قائل بوده و آماده همکاری دوجانبه نزدیک با روسیه و تقویت همکاری‌های راهبردی در چارچوب سازمان‌های چندجانبه‌ای مانند بریکس و سازمان همکاری شانگهای است.

او گفت که چین آماده همکاری با روسیه برای قبول مسئولیت‌های بیشتر و متحد کردن کشورهای جنوب جهانی با تکیه بر روحیه برابری، پذیرندگی، شفافیت و  جامعیت است.


نظر شما :