دو ماه بعد از هفتم اکتبر

جنون کشتار ادامه دارد

۱۶ آذر ۱۴۰۲ | ۰۹:۰۰ کد : ۲۰۲۳۴۷۲ اخبار اصلی خاورمیانه
طی دو ماهی که از جنایت ها و کشتار صهیونیست ها در نوار غزه می گذرد، استفاده از سلاح های ممنوعه علیه ساکنان این باریکه به امری عاد برای اشغالگران بدل شده است.  در تازه ترین مورد آن طور که خبرگزاری مهر به نقل از المیادین گزارش داده است، اشغالگران صهیونیست تعداد زیادی از بمب های حاوی فسفر و بمب های دودزا را به سمت مرکز اردوگاه جبالیا واقع در شمال نوار غزه شلیک کردند. هم چنین جنگنده های ارتش رژیم صهیونیستی مناطق مختلف نوار غزه را بمباران کردند. در این حملات مناطقی از جمله الفالوجا، بیت لاهیا، تل الزعتر، اردوگاه جبالیا و بیت حانون در شمال غزه هدف حملات قرار گرفتند.  انجام دادند.
جنون کشتار ادامه دارد

حسین فاطمی، روزنامه نگار

دیپلماسی ایرانی: طی دو ماهی که از جنایت ها و کشتار صهیونیست ها در نوار غزه می گذرد، استفاده از سلاح های ممنوعه علیه ساکنان این باریکه به امری عاد برای اشغالگران بدل شده است.  در تازه ترین مورد آن طور که خبرگزاری مهر به نقل از المیادین گزارش داده است، اشغالگران صهیونیست تعداد زیادی از بمب های حاوی فسفر و بمب های دودزا را به سمت مرکز اردوگاه جبالیا واقع در شمال نوار غزه شلیک کردند. هم چنین جنگنده های ارتش رژیم صهیونیستی مناطق مختلف نوار غزه را بمباران کردند. در این حملات مناطقی از جمله الفالوجا، بیت لاهیا، تل الزعتر، اردوگاه جبالیا و بیت حانون در شمال غزه هدف حملات قرار گرفتند.  انجام دادند.

الجزیره هم گزارش داد که دقایقی قبل در جریان بمباران منازل مسکونی در اردوگاه جبالیا ده ها فلسطینی به شهادت رسیده و تعداد زیادی نیز زخمی شدند. جنگنده های ارتش رژیم صهیونیستی منازل مسکونی در نزدیکی مسجد الجمعیه واقع در اردوگاه النصیرات را بمباران کردند که در پی آن تعدادی از فلسطینی های بی گناه به شهادت رسیده و تعدادی نیز زخمی شدند. در این بین قایق های جنگی رژیم صهیونیستی نیز حملات خود را با شلیک ده ها خمپاره به سمت سواحل منطقه مرکزی نوار غزه ازسرگرفته اند. دفتر اطلاع رسانی دولت غزه نیز اعلام کرد که اشغالگران صهیونیست ده ها تن از نیروهای درمان و امداد را بازداشت کرده اند. توپخانه ارتش رژیم صهیونیستی نیز شرق خان یونس، مناطق الفخاری، خزاعه و عبسان را هدف حملات خود قرار داد. مناطق التفاح، الدرج و الشجاعیه در غزه نیز آماج حملات توپخانه ای اشغالگران قرار گرفت.

-    فاجعه ای هر لحظه عمیق تر می شود

فاجعه انسانی در نوار غزه عملا هر ساعت و هر دقیقه عمیق تر می شود. اشغالگران در ادامه تجاوزات خود در چندین محور به غزه، عملیات زمینی و هوایی را در خان یونس در جنوب غزه گسترش دادند. به گزارش ایسنا، رسانه‌های فلسطینی بامداد چهارشنبه از شهادت بیش از ۱۵۰ فلسطینی بر اثر بمباران یک منطقه مسکونی در «بلوک ۲» در اردوگاه جبالیا خبر دادند. خبرنگار المیادین نیز گزارش داد: پس از بمباران یک خانه متعلق به خانواده البرش در مرکز شهر جبالیا در شمال نوار غزه ۱۲ شهید از زیر آوار بیرون آورده شدند. وزارت بهداشت در غزه نیز اعلام کرد، ۷۳ شهید و ۱۲۳ مجروح طی ۲۴ ساعت گذشته به بیمارستان شهدای الاقصی منتقل شدند.

وزارت بهداشت غزه اظهار کرد: نیروهای اشغالگر بیمارستان کمال عدوان تنها بیمارستان فعال در شمال غزه را از کار انداختند. این در حالی است که مدیر پزشکی بیمارستان شهدای الاقصی به الجزیره گفت: برخی بیماران در بخش‌ اورژانس به دلیل نبود اتاقی‌ها مراقبت ویژه می‌میرند. بیماری‌هایی نظیر التهاب ریوی و مشکلات پوستی در حال شیوع در بین آوارگان هستند. مدیرکل وزارت بهداشت در غزه گفت: بیش از ۱۰۰ جسد در داخل بیمارستان کمال عدوان هستند و اشغالگران اجازه دفن آنها را نمی‌دهند.

وی اظهار کرد: کل شمال غزه بدون خدمات بهداشتی است. بیمارستان کمال عدوان اکنون سوخت ندارد و اشغالگران به همه کسانی که در داخل آن تکان می‌خورند، تیراندازی می‌کنند. به گفته این مقام، اشغالگران بیمارستان کمال عدوان را محاصره کرده و از هر جهت یک کیلومتر با آن فاصله دارند. تعداد زیادی مجروح به دلیل بمباران اشغالگران به بیمارستان اروپایی غزه منتقل می‌شوند. خبرنگار المیادین نیز گفت، وضعیت بیمارستان در نتیجه حملات اشغالگران فاجعه آمیز است.

در این راستا الجزیره گزارش داد، ۵۹ مجروح و هفت شهید، طی ۲۴ ساعت گذشته به بیمارستان اروپایی غزه منتقل شدند. مدیر بیمارستان اروپایی غزه در خان یونس نیز گفت که تعداد زیادی مجروح بر اثر بمباران اشغالگران به بیمارستان منتقل شده‌اند. وزارت بهداشت غزه همچنین افزود: ترس واقعی از شیوع بیماری‌های عفونی خطرناک به دلیل ازدحام بیش از حد جمعیت در مراکز پناهندگی وجود دارد و برخی از این بیماری‌ها عملا شیوع یافته‌اند. ۴۰ تخت در مجتمع پزشکی الشفا آماده کرده‌ایم و در تلاش هستیم تا برای اسکان بیماران و مجروحان در بیمارستان کمال عدوان، آن را بازسازی کنیم. این وزارتخانه ادامه داد: پس از هدف قرار گرفتن بیمارستان کمال عدوان، سه بیمارستان در شمال نوار غزه با ظرفیت بسیار محدود در حال فعالیت هستند. ۴۵۰ هزار نفر در شمال نوار غزه به دلیل هدف قرار دادن موسسات بهداشتی فاقد خدمات بهداشتی هستند.

پزشکان بدون مرز هم اعلام کرد کرد که تجهیزات پزشکی در بیمارستان شهدای الاقصی بسیار کاهش یافته‌است پزشکان بدون مرز فاش کردند که تجهیزات پزشکی و سوخت در بیمارستان شهدای الاقصی در نوار غزه به سطح بسیار پایینی رسیده‌است. این سازمان خواستار رفع محاصره نوار غزه و ارائه فوری تجهیزات و کمک‌های پزشکی بشردوستانه به کل نوار غزه شد. جالب اینجا است که در بحبوبحه بحران انسانی در غزه، شرکت رادیو و تلویزیون رژیم صهیونیستی اعلام کرد که مقامات اشغالگر ۲۱ کارمند پزشکی از جمله پزشکان و رانندگان آمبولانس را در نوار غزه دستگیر کردند.

مارتین گریفیث، معاون دبیرکل سازمان ملل متحد در امور بشردوستانه هم خاطرنشان کرد، عملیات رژیم صهیونیستی در جنوب غزه، شرایط رعب‌آوری را ایجاد کرده و به امکان انجام هرگونه عملیات انسانی خاتمه بخشیده‌است. براساس گزارش الجزیره، مارتین گریفیث همچنین تصریح کرد، عملیات رژیم صهیونیستی در جنوب نوار غزه به همان اندازه عملیات شمال این باریکه ویرانگر بوده‌است. آنروا نیز اعلام کرد که ۱۳۰ نفر از همکاران خود را در جریان تجاوز ارتش اشغالگر به غزه از دست داده است. به گفته آژانس امداد و کار سازمان ملل برای پناهندگان فلسطینی (آنروا)، موج دیگری از آوارگی در غزه در حال وقوع است و وضعیت لحظه به لحظه بدتر می‌شود. این آژانس تایید کرد که کل نوار غزه به یکی از خطرناک‌ترین نقاط جهان تبدیل شده و هیچ منطقه امنی وجود ندارد.

-    سازمان عفو بین الملل: اسرائیل در حمله علیه غزه مرتکب جنایات جنگی شده است

با وتجه به ادامه سریال استفاده صهیونیست ها از سلاح های ممنوعه در نواز غزه، سازمان عفو بین الملل در تازه ترین گزارش تحقیقاتی خود از حملات رژیم صهیونیستی علیه ساکنان این باریکه تصریح کرد که رژیم صهیونیستی با استفاده از سلاح های آمریکایی در این حملات، مرتکب جنایات جنگی شده است. به گزارش دیروز (چهارشنبه) ایرنا و به نقل از پایگاه خبری «الشروق» الجزایر، سازمان عفو بین‌الملل تحقیقات جدیدی را منتشر کرد که در آن به این نتیجه رسیده است که ارتش رژیم اشغالگر اسرائیل در دو حمله هوایی مرگبار و غیرقانونی به خانه‌های غیرنظامیان در نوار غزه از مهمات ساخت آمریکا استفاده و واشنگتن بصورت مستقیم در این حمله مشارکت کرده است.

این سازمان اعلام کرده که تحقیقاتش به این نتیجه رسیده است که این دو حمله هوایی حملات مستقیمی بوده اند که غیرنظامیان و افراد مشهور غیرنظامی را هدف قرار داده است و به همین دلیل این سازمان خواستار بررسی این حملات به عنوان «جنایت جنگی» شده است. سازمان عفو بین الملل در گزارش طولانی خود تاکید کرده که در پی دو حمله که منجر به کشته شدن (شهادت) ۴۳ غیرنظامی از جمله ۱۹ کودک، ۱۴ زن و ۱۰ مرد شد، قطعات مشخصی از سلاح های به کار رفته در این حملات در میان آوار خانه های ویران شده در مرکز غزه پیدا کرده است. این سازمان بین المللی همچنین می افزاید، بازماندگان این دو حمله به بازرسان سازمان عفو بین الملل گفته اند که برخلاف ادعاهای مقامات رژیم اسرائیل پیش از حمله هیچ هشداری در مورد حمله قریب الوقوع دریافت نکرده اند.

این سازمان همچنین در گزارش خود تاکید کرد که هیچ نشانه ای از وجود اهداف نظامی در محل دو حمله یاد شده پیدا نکرده است زیرا نه مردم نظامی بودند و نه ساختمان ها و حملات بصورت مستقیم به غیرنظامیان بوده است. دو حمله‌ای که عفو بین‌الملل در مورد آن تحقیق کرده است حمله جنگنده - بمب افکن های رژیم اشغالگر اسرائیل در ۱۰ اکتبر به خانه خانواده «النجار» در «دیرالبلح» می باشد که منجر به کشته شدن ۲۴ نفر شد و دیگری حمله نیروهای رژیم اشغالگر به خانواده «ابو معیلق» در همین شهر در ۳۱ اکتبر بود که ۱۹ شهید بر جای گذاشت.

عفو بین‌الملل تصریح کرد که هر دو خانه در جنوب صحرای غزه، در منطقه‌ای قرار دارند که ارتش رژیم اسرائیل به ساکنان شمال غزه در ۱۳ اکتبر هشدار داده بود به آنجا نقل مکان کنند. انیاس کالامار، دبیرکل عفو بین‌الملل گفت: استفاده ارتش رژیم اسرائیل از مهمات و سلاح های ساخت آمریکا در حملات غیرقانونی که پیامدهای مرگبار برای غیرنظامیان به همراه داشته است باید زنگ خطر را برای دولت بایدن به صدا درآورد زیرا سلاح های ساخت آمریکا کشتار دسته جمعی خانواده های بزرگ فلسطینی در غزه را تسهیل کرده است. سازمان عفو بین الملل افزود:‌ دو خانواده در این حملات کشته شده اند که نشان می‌دهد ارتش رژیم اسرائیل مسئول کشتار غیرقانونی و زخمی شدن غیرنظامیان در بمباران غزه است.

این سازمان بین المللی در ادامه گزارش خود از دولت بایدن و سایر دولت‌ها خواست با توجه به تعداد تلفات بی سابقه غیرنظامیان در غزه و حجم ویرانی ها در این منطقه از ارسال سلاح به اسرائیل خودداری کنند و تاکید کرد که واشنگتن باید برای جلوگیری از افزایش خطر ارتکاب نقض قوانین بین المللی فوراً انتقال سلاح به اسرائیل را متوقف کند. سازمان عفو بین الملل در ادامه، ارسال سلاح و تجهیز رژیم صهیونیستی را کمک عمدی برای نقض احترام به قوانین بین المللی و بشردوستانه دانسته و افزوده است: دولتی که به تامین سلاح های مورد استفاده برای ارتکاب تخلفات ادامه می دهد، در مسئولیت این تخلفات شریک است. این سازمان در پایان گزارش خود گفته است که شواهد قطعی از جنایات جنگی مرتکب شده توسط نظامیان اسرائیلی در بمباران شدید غزه وجود دارد که حملات مستقیم یا بدون تبعیض و همچنین سایر حملات غیرقانونی و مجازات دسته جمعی غیرنظامیان از جمله آنها است.

-    آمریکا ممنوعیت صدور ویزا علیه شهرک‌نشینان افراطی را اعمال کرد

واشنگتن اعلام کرد، پس از چندین درخواست از رژیم صهیونیستی برای جلوگیری از خشونت توسط شهرک نشینان، ایالات متحده ممنوعیت صدور ویزا را برای افرادی که در خشونت در کرانه باختری مشارکت داشتند، آغاز کرده‌است. به گزارش ایسنا، آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا در بیانیه‌ای اعلام کرد که این سیاست جدید ممنوعیت صدور ویزا افرادی را هدف قرار می‌دهد که گمان می‌رود در تضعیف آرامش، امنیت یا ثبات در کرانه باختری از جمله از طریق ارتکاب اعمالی از خشونت یا سایر اقداماتی که دسترسی غیرنظامیان را به خدمات ضروری و نیازهای اولیه باز می‌دارد، دست داشته‌اند.

به نقل از خبرگزاری رویترز، جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا و سایر مقام‌های ارشد این کشور بارها به رژیم صهیونیستی هشدار داده‌اند که باید خشونت شهرک نشینان صهیونیست را علیه فلسطینی‌های ساکن کرانه باختری متوقف کند. متیو میلر، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا پس از اعلام این بیانیه گفت، بلینکن به مقام‌های رژیم صهیونیستی واضح گفته بود که این رژیم باید اقدامات بیشتری را برای توقف خشونت‌های افراطی علیه فلسطینی‌ها انجام داده و افرادی را که مسؤول این اقدامات هستند، مقصر بداند.

وی افزود: نخستین ممنوعیت صدور ویزا براساس این سیاست جدید روز سه شنبه اعمال شد و ممنوعیت‌های بیشتر در روزهای آتی انجام می‌شود. ما در نهایت انتظار داریم که این اقدام بر ده‌ها فرد و احتمالا اعضای خانواده آنها تاثیر بگذارد. هر اسرائیلی با ویزای موجود آمریکا که مورد هدف قرار گرفته باشد، از لغو ویزا مطلع خواهد شد. وزیر جنگ رژیم صهیونیستی نیز در پاسخ به خشونت‌ها از سوی شهرک نشینان صهیونیست مدعی شده که هیچ‌کس از مقام‌های صهیونیست حق استفاده از خشونت را ندارد.

کلید واژه ها: اسرائیل فلسطین حماس نوار غزه بنیامین نتانیاهو


( ۳ )

نظر شما :